Ga naar inhoud

Knop voor parkeersensoren voorzijde???


Phi

Aanbevolen Berichten

Ik heb sinds vorige week een Kia e niro gekocht. Nu viel me op dat de parkeersensoren aan de voorzijde niet werkte, althans dat dacht ik. Bij navraag bij de dealer blijkt dat je hiervoor een knop moet indrukken om de parkeersensoren aan de voorzijde te activeren.....een elektrische auto van bijna €47.000 en je moet een knop indrukken om de parkeersensoren te activeren!!!!??

Als uitleg bij de dealer kreeg ik te horen dat als je in een file rijdt het heel irritant is dat de parkeersensoren steeds worden aangesproken.....huh!!??

Ik begrijp hier werkelijk helemaal niets van

Dit is echt de grootste miskeeper van Kia ooit!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij ons zitten er aftermarket seonsoren op, die inderdaad onder een bepaalde snelheid automatisch aan gaan, en je wordt er compleet gek van. Ik zal waarschijnlijk dolblij zijn met het knopje. Voorheen ook al en een Ford Focus gehad, die moest je ook met de hand aanzetten, voor mij perfect, gebruik ze toch zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 minuten geleden, gjcvro zei:

Bij ons zitten er aftermarket seonsoren op, die inderdaad onder een bepaalde snelheid automatisch aan gaan, en je wordt er compleet gek van. Ik zal waarschijnlijk dolblij zijn met het knopje. Voorheen ook al en een Ford Focus gehad, die moest je ook met de hand aanzetten, voor mij perfect, gebruik ze toch zelden.

Toch is het niet normaal als die dingen in de file gaan piepen. Mijn Citroenen die ik meer dan 20 jaar reed piepten ook nooit in de file. Dan zouden ze trouwens ook de achterste piepers uit moeten zetten.

@Phi Maar, die voorste piepers gaan wél automatisch aan als je ‘m eerst in z’n achteruit zet. Dus bij fileparkeren zul je merken dat ze het ‘vanzelf’ doen.

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet alleen in de file, ook voor een muurtje terwijl je achteruit gaat rijden, of in de garage, noem maar op.

En de after-market (officiële KIA troep) begint al als je stilstaat voor een stoplicht naast een stoeprand. Of spontaan omdat het zo leuk klinkt of zo.

Nee, ik heb dit ding liever zelf onder controle.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


After market moet je die dingen sowieso nooit kopen. Of er moet een aan/uit knop op zitten. Die dingen geven veel te veel valse meldingen.

Origineel is het bij andere merken altijd uitstekend geregeld zonder knopje. Vreemd dat Kia ook origineel met een knopje werkt

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mijn PHEV gaan ze voren ook aan als ik de auto in de achteruit zet. Bij file parkeren werkt de zaak dan rondom (ook bij vooruit rijden). Boven een bepaalde snelheid wordt voor pas uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar Kia kan het wel! In onze andere auto de Sorrento phev gaan ze wel spontaan aan en de valse meldingen zijn er niet. Net nog mee door Parijs gereden. Daarentegen de valse meldingen van near collision door dode hoek wel irritant…

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...