Chris Hoe Geplaatst 15 Juni, 2020 Geplaatst 15 Juni, 2020 Ik heb kort geleden een Kia Venga aangeschaft en ben zeer tevreden over de auto. Alleen blijkt dat als ik het dimlicht aan zet het dashboard licht volledig uit gaat. Hierdoor kan ik bv. niet meer zien hoe hard ik precies rij. Ik heb nergens kunnen vinden hoe ik dit aan pas, weet iemand dit toevallig? Quote
papahkilo Geplaatst 15 Juni, 2020 Geplaatst 15 Juni, 2020 Wellicht een te voor de hand liggende opmerking! De dashboardverlichting is regelbaar middels een knop links van het stuur. Hier zit ook de hoogteverstelling van hee dimlicht, de schakelaar voor het uitzetten van de parkeersensoren. 1 Quote
Chris Hoe Geplaatst 16 Juni, 2020 Topic Starter Geplaatst 16 Juni, 2020 Ahja die knop heb ik uitgeprobeerd maar leek niets te doen. Misschien is de knop dan defect? Quote
Murcielaygo Geplaatst 16 Juni, 2020 Geplaatst 16 Juni, 2020 Geen idee of de knop electronisch of mechanisch is, maar zit 'ie wel aangesloten??? Quote
Hans van der Kolk Geplaatst 30 November, 2020 Geplaatst 30 November, 2020 Ik heb het zelfde brbleem,is er echt niemand die het weet. gr Johann Quote
Roger M Geplaatst 13 November, 2021 Geplaatst 13 November, 2021 Na herstelling ongeval zelfde probleem , is dit al eens opgelost geweest bij een hersteller van Kia , graag antwoord hier op AUB Quote
Ozzy Geplaatst 2 Februari, 2022 Geplaatst 2 Februari, 2022 Ik heb hetzelfde probleem met de KIA Venga. Instrumentverlichting werkt goed overdag maar na inschakelen van autoverlichting, dimlicht e.d. valt de instrumentverlichting van centrale unit (km teller e.d.) weg. De regeling van de verlichting werkt goed (bij niet inschakelen verlichting) maar na inschakelen verlichting is ook deze functie niet meer bruikbaar. Geen kapotte zekeringen. Dealer adviseert vernieuwen van computer. Dat is me te kostbaar. Wie weet raad? Quote
Peter-036 Geplaatst 2 Februari, 2022 Geplaatst 2 Februari, 2022 Controleer achter het draaiwieltje van de dimmer eens of beide draden goed(en goed aangesloten) zijn, en of er niet op beide draadjes stroom staat als je het licht inschakelt............ Quote
bart N Geplaatst 22 Februari, 2025 Geplaatst 22 Februari, 2025 Heeft iemand hier oplossing voor, ik heb hier het zelfde probleem. Alvast bedankt Quote
Nicolas44 Geplaatst 7 Augustus, 2025 Geplaatst 7 Augustus, 2025 Is hier al een oplossing voor? Zelfde probleem! Quote
todw Geplaatst 25 Augustus, 2025 Geplaatst 25 Augustus, 2025 Hetzelfde probleem, maar niet continu! Quote
Breeze Geplaatst 25 Augustus, 2025 Geplaatst 25 Augustus, 2025 Dit lijkt me typisch een probleem voor een KIA verdeler. En met 10 jaar garantie moet dat toch oplosbaar zijn? Adri Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.