Killkenny62 Geplaatst 11 Juli, 2020 Geplaatst 11 Juli, 2020 Hallo, ik sta op het punt een Sportage 2.0 xpect aan te schaffen. Alles lijkt goed, auto is goed onderhouden, heeft nieuw subframe achter, nwe aircopomp, distribitie etc. Nu sprak ik toevallig vd week iemand hier in de buurt met een Sportage, en die raadde mij af er één te kopen. Dit ivm buitensporig brandstofgebruik. Hij noemde waarden van 1op 8 á 9 gemiddeld ? Dit doet mij toch wel afschriken, daar de garagehouder waar ik hem ga kopen het had over 1 op 12. Hier mensen ervaring met het verbruik ? Quote
birdy Geplaatst 12 Juli, 2020 Geplaatst 12 Juli, 2020 1 op 12 is wel heel positief, 1 op 10 is meer reëel. Quote
frankd Geplaatst 13 Juli, 2020 Geplaatst 13 Juli, 2020 Inderdaad, Wij reden met korte stukken tot 10 km ongeveer 1 op 10. Met de huidige 100km/h zou je op langere stukken iets zuiniger kunnen halen, maar ik denk dat een gemiddelde van rond 1 op 10/10,5 reëel is Quote
Gé Steinvoord Geplaatst 16 Augustus, 2020 Geplaatst 16 Augustus, 2020 Bij standritjes kom je idd wel onder de 1:10 uit. Onze SL-E met 2.0 motor staat op een gemiddelde van 8,2 per 100km. Dus ff 1:12. Daar moet ik wel bij aanmeren dat ik niet veel stradsritjes maak. Ook tank ik altijd premium brandstof. Weet niet of dat helpt, maar hij loopt er wel beter op. Maar voor zuinig rijden moet je géén sportage kopen. Heb ik ook niet gedaan. Hij rijdt fantastisch. Is een heerlijke reiswagen en absoluut betrouwbaar. Groeten uit de Wormer Quote
stefru Geplaatst 10 September, 2020 Geplaatst 10 September, 2020 Ik rijd nu een jaar in een sportage 2.0 en kan zeggen dat 1 op 10 een erg gemiddeld verbruik is op korte en langere afstanden. ik rijd de 4wd dus iets zwaarder en dus een wat hoger verbruik is logisch. Verder een heerlijke auto! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.