Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Hallo. 

Voor diegene die het nog niet weten, ik ben nieuw hier. Ik ben Thijs, 32 jaar en kom uit Gelderland.

Ik heb sinds een aantal dagen een Kia Sportage, ingevoerd uit Belgie. Ik merk dat de motor na een nacht lang stil staan een beetje vreemd doet. Dit doet de motor overdag niet na een uur of 4/5 staan. Als de auto ook een klein beetje warm is is het weg en loopt de motor keurig. Weet iemand misschien wat er aan de hand is?

De bougies zijn al vervangen.

aangepast door thijsvds
Geplaatst

Beste Thijs, ik rij ook een sportage uit 2012 en zoals ik op het filmpje kan zien ook met dezelfde motor... ik heb als die koud is ook dezelfde geluiden alsof ie niet lekker rond loopt. Dit blijkt te komen van de bijsturing van de "hoge druk brandstofpomp" welke, als je de kap van de motor af haalt, rechtsboven aanwezig is bij het motorblok (getik). Als de auto warm is loopt ie wel mooi rond. Heb mij hier ook in verdiept en kom dit wel vaker tegen op filmpjes. Auto rijd verder gewoon perfect ondanks de geluiden bij koude motor. Ik maak mij hier niet zo druk om.

GR

Geplaatst
Op 24-9-2020 om 12:37, KIASP zei:

Beste Thijs, ik rij ook een sportage uit 2012 en zoals ik op het filmpje kan zien ook met dezelfde motor... ik heb als die koud is ook dezelfde geluiden alsof ie niet lekker rond loopt. Dit blijkt te komen van de bijsturing van de "hoge druk brandstofpomp" welke, als je de kap van de motor af haalt, rechtsboven aanwezig is bij het motorblok (getik). Als de auto warm is loopt ie wel mooi rond. Heb mij hier ook in verdiept en kom dit wel vaker tegen op filmpjes. Auto rijd verder gewoon perfect ondanks de geluiden bij koude motor. Ik maak mij hier niet zo druk om.

GR

Bedankt voor je reactie. Ondertussen was mij ook duidelijk dat het geluid hiervan komt. Het zou misschien zo kunnen zijn dat 1 injector misschien slecht is en daarom de pomp tikt? De hogedrukinspuit pomp is bij kia zelf meer dan 1000 euro. Op internet zijn ze te vinden van bosch voor plus minus 200.  

Rij je hier al lang mee rond?

Als het wel de injector is en nav dat probleem de hoge druk inspuitpomp tikt, kan het nooit goed zijn voor de motor.

Mvg Thijs.

• 3 weken later...
Geplaatst

Om te kijken of het een injector is moet je eff een spuitbus kouwgom verwijderaar kopen dat is namelijk vloeibare stikstof daar mee kan je de injectoren 1 voor 1 als de motor loopt bevriezen op het moment dat je dat doet en de motor in eens goed loopt is deze injector defect dan deze vervangen en het probleem is daar mee op gelost

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Beste Thijs, weet je inmiddels wat het is met het vreemde lopen met koude motor? Ik heb een geluidsfragment toegevoegd van mijn motor, dan kan je het vergelijken. 

Gr

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Ik heb een nieuwe inspuitpomp (HPFP) besteld. Nog even langs de stealer voor een aanvoerleiding (van pomp naar injectorbank) deze dient mee vervangen te worden vanwege eenmalig gebruik. TIP bestel de pomp online en niet bij de dealer. Scheelt je zo 600-800 eur :-|..!!!!! Heb een Bosch pomp besteld. Op de originele pomp staat trouwens ook een Bosch nr vermeld en made in Germany :lol:. lol zie foto .  Ben benieuwd.

WhatsApp Image 2021-01-04 at 17.08.18.jpeg

aangepast door KIASP
  • 2 weken later...
  • 7 maanden later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Hallo allemaal. Mijn Carens heeft exact dezelfde ratel. Aantal keren gemeld bij de dealer (toen er nog garantie op zat) en toen was het: dit is normaal. En bedankt... 🤬

Welk risico loop ik als ik de pomp niet vervang, is er dan kans op schade aan de motor?

Geplaatst
Op 16-11-2021 om 07:09, zei Rogier Gerritse:

Hallo allemaal. Mijn Carens heeft exact dezelfde ratel. Aantal keren gemeld bij de dealer (toen er nog garantie op zat) en toen was het: dit is normaal. En bedankt... 🤬

Welk risico loop ik als ik de pomp niet vervang, is er dan kans op schade aan de motor?

Hallo Rogier, 

het risico is dat de pomp mechanisch kan vastlopen, gezien de pomp wordt aangedreven door de nokkenas kan de nokkenas hierdoor ook beschadigen. Het geluid is niet normaal!!

Succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...