Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Totale laadgeschiedenis

Gast Peter Boermans

Aanbevolen Berichten

Gast Peter Boermans
Geplaatst

Ik heb van de Leasemaatschappij een pas / laaddruppel van Travelcard. Advies om Smoov te gebruiken - hierin zie ik de laadsessie (kWh) bij Smoov laadpunten maar vanochtend even bij de Lidl gestaan - deze staat er niet bij.

Ook al door UVO heen gescrolled - zie wel de totale kilometers per maand etc. Maar niet de kWh die ik heb geladen. Ik zou graag ergens willen achterhalen hoeveel kWh ik er in totaal in stop. Is dit mogelijk? Wellicht ergens anders - is er ergens een methode om alle laadsessies - ongeacht welke locatie ik geladen heb - te achterhalen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Met een goedkope bluetooth OBD dongle en een mobieltje kan het ook.

Vraag me wel af of die kWh’s bruto (dus met laadverliezen) of netto zijn. Dat scheelt zo 10-15%.

Gast Peter Boermans
Geplaatst
2 uur geleden, jwv zei:

Met een goedkope bluetooth OBD dongle en een mobieltje kan het ook.

Vraag me wel af of die kWh’s bruto (dus met laadverliezen) of netto zijn. Dat scheelt zo 10-15%.

Super - welke OBD dongle is geschikt en welke app raden jullie aan (wil mijn Samsung S8 hiervoor gaan gebruiken; dan ook een Dashcam App en Flitsmeister erop) Nog tips ook voor een goede Dashcam app?

Geplaatst
2 uur geleden, jwv zei:

Tja, dat vraag ik me ook af. Toen ik de auto pas had heb ik nog overwogen om een kWh-meter in te bouwen in het AC-laadcircuit. Wat me ervan weerhield is dat ik geen goede manier vond om dat goed waterdicht te doen.

Het leek me wel een ludieke feature...

Geplaatst
2 uur geleden, 8.3 zei:

Gebruik al een tijdje dit en hiermee kan ik de totale laad kWh zien van alle laadsessies.

Is wel extra hardware voor nodig.

https://github.com/nickn17/enirodashboard

Leuk ding is dat! Voor drie tientjes heb ik ‘m maar meteen besteld.

Overigens staat in de instructie hoe je dat ding van de juiste firmware voorziet vanaf een Win-PC. Kan dat ook vanaf een Mac? Anders wordt het wat lastig voor me...

Geplaatst
Overigens staat in de instructie hoe je dat ding van de juiste firmware voorziet vanaf een Win-PC. Kan dat ook vanaf een Mac? Anders wordt het wat lastig voor me...

Misschien met Bootcamp?
Alhoewel dat met "exotische" hardware misschien dan weer slecht of niet werkt...
Geplaatst
6 uur geleden, Hippe lip zei:

Leuk ding is dat! Voor drie tientjes heb ik ‘m maar meteen besteld.

Espressif heeft alleen een flash tool voor win-PC.

Die kWh's zijn de waarde's voor het opladen na aftrek laadverliezen en discharge voor het ontladen van de accu. Daar zit hier een verschil van 2%. Valt mee.

• Like 1
Geplaatst
5 uur geleden, Murcielaygo zei:

Misschien met Bootcamp?

Hmm, ben niet zo’n voorstander van een Win-emulator of werkelijk Windows draaien op een Mac. Bovendien heb je daan vaak ook nog een Win-licentie nodig.....

7 minuten geleden, 8.3 zei:

Espressif heeft alleen een flash tool voor win-PC.

Oh, als het alleen gaat om een flashtool (had nog niet heel goed gekeken), dan gast het wel lukken. Ik heb vanaf m’n Mac ook wel eens andere dingen geflasht.

Dank voor de tip.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...