Jump to content
TDG

windgeruis kia niro bestuurderskant

Recommended Posts

Ik rij sinds woensdag een nieuwe Kia Niro 1.6. GDI hybrid Dynamic Plus Line.

Super auto, rijdt fantastisch met heel veel opties.

Maar het valt mij wel op dat aan de bestuurderskant er een aardig windgeruis aanwezig is bij hogere snelheid.
Vanaf 100 km/u is er duidelijk een windgeruis hoorbaar. Lijkt alsof het raam een beetje open staat maar dat is niet het geval.
Toch maar eens contact opnemen met de dealer.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By raf
      heb nieuwe niro besteld die moet er binnen een week of 2 zijn
      ze gaan er dan een trekhaak opsteken 
      hoe zit het dan met de sensoren ,blijven die piepen  aangezien er een fietsdrager voor zit 
      kan je die manueel uitzetten of worden die bij aansluiten van een fietsendrager  automatisch effe uitgeschakeld
      iemand ervaring mee
    • By jackveld
      Zoek voor onze “nieuwe” Kia sorento van 2010 een bullbar en sidesteps.
      Wie heeft er iets liggen ?

Alvast bedankt, groeten Jack
    • By Gert-Jan073
      Hallo, heeft iemand van jullie een buitenlandse Kia geregistreerd bij Kia ?
      Ik heb nu 2 weken een Kia Rio 1.2i fusion van 2019 uit België.
      De RDW is simpel, de auto is immers smetteloos met 8300 op de klok.
      Maar aanmelden bij Kia lukt dus niet.
      Dit model is hier onder die naam niet gevoerd, en kennen we daardoor dus "zogenaamd" niet.
      #bureaucratie
      Dus geen garantie van 7 jaar, geen pech service, geen Kia app, en ik kan niet op de site zien wat voor accessoires er leverbaar zijn.

Is iemand dat wel gelukt en hoe?
      Hoe vind ik nu uit wat voor accessoires er nu nog leverbaar en in te bouwen zijn voor deze auto, mijn kenteken accepteert Kia dus niet op de site.
      Is daar een eenvoudige weg voor of moet ik op Belgische tweedehands site's doorzoeken tot ik dit model met kenteken gevonden heb zodat ik op iemand anders zijn kenteken kan zoeken ?
      Een beetje idioot, en in België zie je vrijwel nooit kentekens in de auto advertenties.

• By Zlatan100
      Hallo mede Kia liefhebbers. Ik heb een kia sportage uit 2014 en wat blijkt 6 maanden voor dat mijn kia garantie af liep begon mijn auto enorm olie te verbruiken. Kia zei eerst dat het normaal was, maar ik ben ik niet als ik geen second opinion ging aanvragen. Dit gedaan en nu blijken de zuigerveren versleten zijn.
      Kia wil nu uiteindelijk een toch de motor los gaan halen (reviseren). Zij geven echter aan dat ze willen weten of het olieverbruik komt doordat ik wellicht te lang heb doorgereden met een lage oliepeil. Dit kan niet want vul direct olie bij als de motor dit aangeeft. Mocht inderdaad een onderdeel versleten zijn dan krijg ik de kia garantie.
      Mijn vraag is of zij op een wonderbaarlijke manier de klacht kunnen omdraaien en aangeven dat ik inderdaad te lang heb gereden? Kunnen ze dat überhaupt bewijzen?
      Ook zou ik willen weten wat de revisie inhoudt. Moeten ze volgens de richtlijnen van Kia dan alles in de motor vervangen, omdat deze helemaal uit elkaar is of vervangen ze alleen het ene onderdeel?
      Kia zou kia niet zijn als ze je het makkelijk zouden maken en eindelijk eens gewoon een garantie erkennen.
      Hoor het graag!
    • By Joost81
      Dag allemaal, 
      Allereest, wat een goed forum is dit, met een hoop informatie.
      Ik ben mij dus aan het oriënteren op een Kia Niro Hybride occasion, kijk een beetje naar bouwjaar 2017, 2018. Ik rijdt nu een Mitsubishi ASX 1.6 uit 2015. Op zich een prima no-sense auto, maar ik ben meer gaan rijden, dus wil graag een comfortabelere, stillere, zuinigere auto, met automaat, en kwam zo op de Niro terecht.
      Ik wil graag een uitvoering met lekker veel luxe en opties, mis ik een beetje op mijn ASX, dus heb mijn oog laten vallen op een executive of businesline. Beide met leer, stoelverwarming, lane assist, adaptieve cruise control, extra getint glas. Qua prijs niet heel veel verschil, executive ietsje duurder uiteraard.
      Voordeel businessline: heeft 16" velgen, niet het mooiste, maar las hier wel het stilste en zuinigste. Ben denk ik voornemens er Cross Climates op te zetten. 
      Voordeel executiveline: JBL systeem, Stoelventilatie (lijkt mij fijn in de zomer, of meer een gimmick?), dodehoekdetectie. Xenonlichten. En 18" velgen, staan de auto heel goed, maar ben dus bang voor teveel herrie (daar erger ik mij juist aan bij mijn ASX, echt flinke herrie bij 100km/uur). 
      Wat zouden jullie doen? Is het verschil in geluid en verbruik tussen 16 en 18 inch echt zo groot, of zijn de 18 inch ook stil mits de goede banden erop.
      Alvast hartelijk dank, Joost
  • Create New...