Jump to content
Zlatan100

Kia motor revisie

Recommended Posts

Hallo mede Kia liefhebbers. Ik heb een kia sportage uit 2014 en wat blijkt 6 maanden voor dat mijn kia garantie af liep begon mijn auto enorm olie te verbruiken. Kia zei eerst dat het normaal was, maar ik ben ik niet als ik geen second opinion ging aanvragen. Dit gedaan en nu blijken de zuigerveren versleten zijn.

Kia wil nu uiteindelijk een toch de motor los gaan halen (reviseren). Zij geven echter aan dat ze willen weten of het olieverbruik komt doordat ik wellicht te lang heb doorgereden met een lage oliepeil. Dit kan niet want vul direct olie bij als de motor dit aangeeft. Mocht inderdaad een onderdeel versleten zijn dan krijg ik de kia garantie.

Mijn vraag is of zij op een wonderbaarlijke manier de klacht kunnen omdraaien en aangeven dat ik inderdaad te lang heb gereden? Kunnen ze dat überhaupt bewijzen?

Ook zou ik willen weten wat de revisie inhoudt. Moeten ze volgens de richtlijnen van Kia dan alles in de motor vervangen, omdat deze helemaal uit elkaar is of vervangen ze alleen het ene onderdeel?

Kia zou kia niet zijn als ze je het makkelijk zouden maken en eindelijk eens gewoon een garantie erkennen.

Hoor het graag!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By WouterR
      Hoi allen,
      Vraagje. Ik had voorheen een Kia Niro uit 2018 met het oude kleinere navigatiescherm. Inmiddels heb ik een gloednieuwe Kia Niro met groter scherm. Echter valt mij op dat er op snelwegen irritante groene lijnen om de wegen zitten. Overdag valt dit reuze mee, maar als het een beetje donker is vind ik die felle groene lijnen best irritant. Ik heb al even gezocht of dit een optie is (misschien iets met lijnbaan technologie) en of dit uit te zetten is, maar voor alsnog niets gevonden. Hebben jullie ideeën en/of tips? Of is dit gewoon een functie die niet uit te zetten is? Zie foto hier onder.

• By loner1975
      Hallo allemaal,
      Ik heb sinds november 2020 een nieuwe Kia Ceed 5-deurs hatchback.
      Waar ik ook zoek, ik kan bijna nergens dakdragers vinden voor mijn Kia Ceed. De enige site waar ik iets vind is op de website van Thule maar hier betaal je € 290 voor. Op zich niet erg om ervoor neer te leggen maar zou graag meer keuze hebben.
      Heeft iemand nog andere ideeën?

• By IvdW
      Ik ben benieuwd of er al meer mensen/leden zijn die ook een Kia Sorento PHEV hebben besteld... Afgelopen week, dinsdag 16 februari, is onze Kia Sorento PHEV besteld. Verwachte leverdatum is 30 april 2021.
      Ik ben benieuwd naar jullie levertijden en ik hou jullie op de hoogte van onze levertijd. 
    • By Vinz3nt
      Hallo.
      Ik wil met de auto door de wasstraat maar ben bang dat de auto blokkeert.

Ik kom van een hele simpele auto naar deze met automaat en allerlei hulpen (anti slip, tractie controle, lane assist)

Ik hoorde dat je eerst allerlei dingen moet doen omdat je anders geblokkeerd staat.

Neem niet aan dat ik de automaat in D moet laten? Of juis wel? Welke hulpen moet ik uitzetten.

Dat wordt billen knijpen de eerste keer

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

• By tokoroko
      Ik zie nog steeds het oude logo staan bij opstart van de site .. wanneer wordt ze vervangen ??

• Create New...