Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Sinds een week heb ik de e-Niro MY2021 in bezit. Ontvangen in de extreme kou en dus maar meteen de 'winter mode'  ingeschakeld. Nu wordt het weer warmer en begin ik me af te vragen bij welke temperatuur het zinvol is om de wintermode weer uit te schakelen.  De omschrijving van wintermode in de manual zegt daar niet veel over.   Iemand hier ervaring mee?

"The Winter mode is efficient during the winter time when the high voltage battery temperature is low. This mode is recommended to improve driving and DC charging performances during winter by raising the battery temperature to an adequate level. However, this may reduce the distance to empty significantly as the high voltage battery consumes a lot more electricity. • Also, if the battery temperature is low during driving or when scheduled air conditioner/heater is activated, this mode is operated" 

aangepast door Xelanc
Geplaatst

Die wintermode hoef je nooit uit te schakelen. Die komt sowieso pas in actie bij een batterijtemperatuur van onder de -10 ºC, dus zeer, zeer zelden hier in NL.

Het zou wel praktisch zijn als die temperatuur hoger in te stellen zou zijn of wanneer je die verwarming eens handmatig aan kon zetten, zodat je je accu alvast verder kan voorverwarmen op weg naar een laadpaal, zoals Tesla dat doet, maar ja, dat gaat helaas (nog) niet.

• Like 1
Geplaatst
33 minuten geleden, Hippe lip zei:

Die wintermode hoef je nooit uit te schakelen. Die komt sowieso pas in actie bij een batterijtemperatuur van onder de -10 ºC, dus zeer, zeer zelden hier in NL.

Het zou wel praktisch zijn als die temperatuur hoger in te stellen zou zijn of wanneer je die verwarming eens handmatig aan kon zetten, zodat je je accu alvast verder kan voorverwarmen op weg naar een laadpaal, zoals Tesla dat doet, maar ja, dat gaat helaas (nog) niet.

Dank voor je feedback. Ik vraag me dan af waarom het uberhaupt een optie is om wintermode in of uit te schakelen als de auto zelf slim genoeg is om te bepalen wanneer in actie te komen?

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

@Xelanc Geen idee, eerlijk gezegd. Die modus is hier op het forum al vaker besproken, maar ik heb nog nooit een zinnig antwoord op die vraag gezien.

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst

Volgens mij is het wel een nuttige knop. Als je bij min 15° een ritje maakt van 100 km wil je niet dat er veel energie verstookt wordt aan het opwarmen van de accu. Ga je daarentegen op wintersport, wil je wel graag een warme batterij om een beetje vlot te kunnen snelladen. Met de optie wintermodus kun je dus kiezen.

• Like 2
  • 7 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...