Jump to content

BeeVeeBee

Advies nodig bij aanschaf nieuwe radio

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben nu bijna twee jaar in bezit van mijn Rio. Al vaker hier rondgekeken, maar toch besloten een account aan te maken. Heb namelijk wat hulp nodig bij de aanschaf van een nieuwe radio. Merk dat de standaard FM-radio die er nu in zit veel stoort en ik begin me steeds vaker te ergeren aan het slechte bereik. Een DAB-antenne aansluiten op de bestaande radio is voor zover ik heb gezien niet mogelijk, dus ik ben aan het overwegen om een aftermarket radio aan te schaffen (liefst zonder fysieke knoppen). Waar ik deze hoofdzakelijk voor wil gebruiken is DAB-radio en de koppeling van mijn telefoon met Android Auto (Spotify, Google Maps en meldingen van bijvoorbeeld Flitsmeister en WhatsApp).

Ik heb hier een paar vragen over:

• Welk merk is doorgaans het 'beste'? Iets kopen in Nederland of zijn er ook prima alternatieven op de Chinese markt verkrijgbaar?
  • In het geval van dat laatste: ik ben enorm veel verschillende merken en uitvoeringen tegengekomen en zie door de bomen het bos niet meer. Wat zijn de belangrijkste dingen om rekening mee te houden (RAM, Android-versie, processorsnelheid)?
  • Is het in de meeste gevallen plug-and-play of dienen er nog allerlei andere zaken zoals adapters etc. aangeschaft te worden? En blijven de knoppen op het stuur en microfoon gewoon werken?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met het aanschaffen/installeren. Alvast hartelijk dank!

Bryan

Enige tip die ik heb; koop in NL.
Als er dan wat mis is scheelt je dat een sloot aan gedoe...

• Like 1

Dankje. Lijkt me dan inderdaad een betere optie. Is iedere DIN-2 radio (i.c.m. de juiste kabeltjes en/of adapters) compatibel met mijn auto? Frame bestellen via AliExpress durf ik wel aan (voorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/1005001466051225.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.13235c7dyK9GeM&algo_pvid=cae4ddb0-41ae-44e5-9ee0-5032c4ac4792&algo_expid=cae4ddb0-41ae-44e5-9ee0-5032c4ac4792-3&btsid=2100bb4a16177842371246866e7b93&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By John-
      Hallo iedereen,
      Ik ben John, 42 jaar oud en kom uit Haarlem.
      Een aantal jaar geleden ben ik ook lid geweest van dit forum. Helaas heb ik toen afscheidt genomen van mijn Kia Ceed en ben ik overgestapt naar een Fiat 500X 120th. Nu zo'n twee jaar verder en eigenlijk nooit helemaal tevreden te zijn geweest over de Fiat heb ik de beslissing genomen om toch weer terug te gaan naar het merk waar ik voor de Fiat al jaren in reed. Ook was de bedoeling om kleiner te gaan rijden gezien ik niet zo heel veel kilometers meer rij (op de zomervakantie na) De keuze is gevallen op het nieuwe model Kia Picanto X-Line. Een pittig klein karretje die er geweldig uit ziet en helemaal vol zit met opties. We moeten nog even geduld hebben, vrijdag de 25e kunnen we hem ophalen. Net 2 weken voor onze vakantie dus dat komt helemaal mooi uit. Kunnen we er meteen een lekker stuk mee rijden als we op vakantie gaan. 
      De foto's zijn van het showroom model, maar wij hebben exact de zelfde uitvoering en de zelfde kleur.
      Dus helemaal nieuw ben ik niet, maar wel weer blij dat ik weer terug ben bij de Kia familie!

• By Maarten69
      Mijn naam is Maarten en sinds gisteren ben ik een Kia Niro Executve rijder, Ik moet nog even wennen aan al die extra's die bij de Volkswagen Sportsvan niet aanwezig waren
      Alleen de motor vind ik wel rumoerig en de parkeerhulp mis ik wel, zeker omdat de auto altijd in de parkeergarage staat, waar de plekken niet al te groot zijn, toch een te korte proefrit gemaakt, Maar voorlopig geef ik de Niro de voordeel van de twijfel en hoop vele plezierige jaren met deze auto te hebben 
      Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen

• By Richarda
      goede dag allen 
      ik heb twee vragen 
      1 mijn stuur bladdert af is daar wat aan te doen?
      2 heeft de venga uit 2011 antenne gps-ontvanger?
    • By TonKia
      Mijn Sorento diesel wil niet meer stoppen...
      Ik draai de sleutel om maar de motor blijft gewoon lopen. Dan maar in z'n 5 zetten, de handrem er op en de koppeling laten opkomen.
      Als het contact uit staat trekt er toch ergens iets ruim 4 ampère stroom. Het lijkt er dus op dat het een probleem is in het elektrische  circuit.
      Weet iemand een oorzaak en een oplossing?
      Alvast bedankt voor het meedenken.
    • By rob2u
      Hallo mede-forummers,
      Ik heb al wel veel gelezen en een paar zaken gepost maar nog geen 'voorstelrondje' gedaan!
      Ik ben sinds 14-mei de blije eigenaar van een e-Niro 64kW Executive met Warmtepomp 'Black Edition'. Dat laatste is niet een officiële uitvoering maar heb ik zelf samengesteld (alhoewel ook afgekeken van een paar collega KIA rijders). Wat is daar speciaal aan?
      zwart gespoten dakrails alle blauw gekleurde accenten voor en achter zwart gespoten raamstijlen zwart gewrapped 18" Katana velgen met deels zwarte spaken labels van de achterklep verwijderd KIA Azië badges op voor- en achterklep, velgen en stuur Ik ben superblij met het resultaat, maakt deze e-Niro toch iets aparts.
      Daarbuiten rijdt de auto geweldig en ben ik nog volop alle features aan het ontdekken.
      Rob.

• Create New...