Jump to content

Marcel43

Banden probleem

Recommended Posts

Goedendag,Ik heb onder mijn sorento 1 16 inch velgen zitten met bandenmaat 245/70/R16 banden.Nu heb ik een setje 16 inch zwarte velgen op de kop getikt en daar dezelfde banden op laten leggen.Nu komt het probleem.Banden steken iets buiten de wielkast en ik kan niet volledig meer sturen.Banden lopen aan in de wielkast.Nu is mijn vraag.Wat is er mogelijk kwa bandenmaat?Of is er iemand die een oplossing weet.Groet Marcel

Lopen de banden aan, of de velgen?
Zijn de nieuwe velgen even breed? En is de ET-waarde gelijk?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Joepie
      Zijn er Picanto rijders met een nieuwe picanto, die ook problemen hebben met de bandenspanning?? 
      Bij mijn Picanto brandt regelmatig een lampje van de banden spanning met de vermelding: bandenspanning te laag.
      Echter de bandenspanning is al 2,50 bar. Dus te Laag ??  Vlgs. de dealer moet die op 2,5 gezet worden, ondanks dat op het plaatje bij de deur staat v.2,3 en achter 2,1  ; anders geeft het systeem "te laag"aan !! 
      Nou die 2,5 is wel erg hard, zeker bij warm weer of op snelweg.  Dan kan die spanning nog aanzienlijk oplopen.
      Is er iemand die hier ook problemen mee heeft ??  
    • By GC1
      Hoi,
      Ik heb mijn UVO app geïnstalleerd maar krijg mijn account niet gekoppeld.
      Ik heb mijn gsm nummer verwijderd en opnieuw ingevoerd in de app maar nu zegt UVO dat het geregistreerde nummer niet bekend is bij de UVO app.
      Ik heb dit nu diverse keren herhaald maar niets lukt. Moet er nu iets geresset worden door KIA? Ook mijn KIA dealer weet het antwoord niet en zegt dat ik maar een mailtje naar KIA moet sturen.
      Is er iemand op dit forum die dit ook aan de hand heeft gehad, dan wil ik graag weten hoe hij/zij dit opgelost heeft.
      Alvast bedankt
      Geert
    • By JayR
      Ik heb een heel vreemd probleem met de koppeling van mijn Rio (1.2 benzine, bj 2012, ca 70.000 km).

De koppeling werkt normaal gesproken prima, zelfs wegrijden gaat goed (voor een Rio). Slipt niet, ongeacht hoeveel gas je geeft of in welke versnelling.

Alleen, heel soms (is me nu 2 keer overkomen in 2 maanden tijd), na een tijd rijden (uur of zo) en in beide gevallen was het warm, dan gebeurt er dit:

eerst voel je dat het meer kracht kost om de koppeling in te trappen
      je voelt ook dat je het pedaal steeds verder los moet laten voordat de koppeling weer aangrijpt
      uiteindelijk grijpt de koppeling helemaal niet meer aan, je kan stopppen, in 1e versnelling zetten en koppelingspedaal loslaten: er gebeurt niets, gasgeven en alleen het toerental loopt op
      circa 10 minuten wachten: alles werkt weer normaal, geen spoor van slippen te bekennen

Iemand een idee ?

Het lijkt wel alsof het systeem zelf druk opbouwt in het hydraulische systeem en de koppeling laat onkoppelen. Maar als de vloeistof is vervuild of er water in zit, dan krijg je juist het omgekeerde en wordt de koppeling sponzig en kan je moeilijk ontkoppelen.

• By DefecteDeur
      Hallo Allemaal!
      Ik heb sinds kort een probleem met de Centrale Deur Vergrendeling (CDV) van mijn Picanto 2. Het is de originele CDV die erin zit.
      Sinds 2 weken krijg ik alle sloten wel open met de sleutel in het slot én met de afstandsbediening op de sleutel, maar sluiten gaat niet meer. Met de afstandsbediening gaat geen van de deuren op slot. Met de sleutel gaan alleen het linker voorportier én de achterbak op slot.
      De KIA dealer zei dat de aandrijfmotor van de CDV moest worden vervangen. Dit laten doen bij een KIA onderdelen bedrijf, die deze ook werkend op de 'donor auto' hebben laten zien, maar dat heeft het probleem niet verholpen. De man is zo aardig geweest om de computer uit te lezen (met een MotoPro of zoiets?) en daar kwamen 0 storingen naar boven. Ze hebben een ander relais geprobeerd, maar ook dat leverde geen oplossing op.
      Heeft iemand dit ook meegemaakt en/of zicht op wat de oplossing kan zijn voor dit probleem?
      Alle input is welkom!
    • By Mary Ellen
      Goedenavond iedereen,

Toen ik de auto kocht, zaten er winterbanden op. Nou wil ik all season banden halen en laten uitlijnen. Mij is verteld dat Michelin een goed merk is maar dat is wel erg duur. Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met banden van Continental en zo ja, wat is jullie ervaring ermee?

Daarnaast zag ik condens in de twee achterlampen (buiten) en in de koplamp ik geloof rechtsvoor. Dus ik wil allevier de lampen gaan vervangen. Enig idee waar ik dit betaalbaar kan krijgen icm het monteren?

Hoor graag van jullie!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Create New...