Borretje Geplaatst 18 Augustus, 2021 Geplaatst 18 Augustus, 2021 Hoi, Ik ben nieuw hier dat eerst allemaal van harte gegroet. ik heb een sportage GTline uit 2016. Deze heeft plotseling een grote storing. Het display op dashboard geeft diverse storingen achter elkaar aan. Knipperlichten werken niet meer, kofferbak gaat niet meer open etc. Rijden doet ie nog wel. Bij vakgarage geweest om te laten uitlezen maar dat lukte niet. Geen verbinding. Accu los voor reset. Loste niets op. Hij gaat nu naar Kia dealer voor verder onderzoek. Heeft van jullie hier dit wel eens meegemaakt?? 1 Quote
Gast Rinus30 Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 Op 19-8-2021 om 00:26, zei Borretje: Hoi, Ik ben nieuw hier dat eerst allemaal van harte gegroet. ik heb een sportage GTline uit 2016. Deze heeft plotseling een grote storing. Het display op dashboard geeft diverse storingen achter elkaar aan. Knipperlichten werken niet meer, kofferbak gaat niet meer open etc. Rijden doet ie nog wel. Bij vakgarage geweest om te laten uitlezen maar dat lukte niet. Geen verbinding. Accu los voor reset. Loste niets op. Hij gaat nu naar Kia dealer voor verder onderzoek. Heeft van jullie hier dit wel eens meegemaakt?? Ook ik ben erg benieuwd naar de antwoorden die er gegeven gaan worden. Quote
Peter-036 Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 @Rinus30Die antwoorden zullen in augustus al wel gegeven zijn , beetje jammer dat @Borretje het niet meer verteld heeft, maar hij(?) heeft alleen dit ene bericht ooit geplaatst..... Overigens kan zo'n grote storing ook komen doordat de accu 'slecht' geworden is, ook is een (massa?) storing aan de ECU een mogelijkheid omdat er dan niet of slecht uit te lezen valt. Maar da's allemaal gokken zonder verdere info. 1 Quote
Gast Rinus30 Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 Bedankt in alle geval , dacht dat hier wel meer antwoorden op kwamen. maar het zij zo. Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 Helaas is Borretje zelfs na 24-8 nooit meer online geweest... Misschien dat er notificaties gestuurd worden nu wij hier reageren, zodat er uitsluitsel gegeven kan worden, maar ik vrees dat Borretjes probleem is opgelost en dat delen met ons geen prioriteit heeft. 1 1 Quote
Borretje Geplaatst 28 November, 2021 Topic Starter Geplaatst 28 November, 2021 12 minuten geleden, zei Murcielaygo: Helaas is Borretje zelfs na 24-8 nooit meer online geweest... Misschien dat er notificaties gestuurd worden nu wij hier reageren, zodat er uitsluitsel gegeven kan worden, maar ik vrees dat Borretjes probleem is opgelost en dat delen met ons geen prioriteit heeft. Hallo, sorry voor het lange wachten. wat is er gebeurd. Kia service punt in Oud Beijerland constateerde , na overleg met Kia Nederland dat het gehele dashboard cluster vervangen moest worden. Onderdeel was niet voorradig. Twee maanden op gewacht. Toen was het er. Geïnstalleerd en binnen 24 uur alle storingen weer terug. Toen auto wederom ingeleverd en Contact opgenomen met Kia dealer in Eindhoven. Hebben uiteindelijk auto opgehaald mede omdat ik op het punt stond koopovereenkomst te ontbinden. Binnen 48 uur auto gerepareerd. De vacuümpomp zou defect zijn geweest. Deze zou alle storingen hebben veroorzaakt. Ik rij nu sinds een week weer in mijn eigen auto en schrik me bewusteloos van elk piepje dat ie geeft. O ja mijn kilometerslang begon door het nieuwe cluster weer op nul 1 Quote
Borretje Geplaatst 28 November, 2021 Topic Starter Geplaatst 28 November, 2021 10 minuten geleden, zei Borretje: Hallo, sorry voor het lange wachten. wat is er gebeurd. Kia service punt in Oud Beijerland constateerde , na overleg met Kia Nederland dat het gehele dashboard cluster vervangen moest worden. Onderdeel was niet voorradig. Twee maanden op gewacht. Toen was het er. Geïnstalleerd en binnen 24 uur alle storingen weer terug. Toen auto wederom ingeleverd en Contact opgenomen met Kia dealer in Eindhoven. Hebben uiteindelijk auto opgehaald mede omdat ik op het punt stond koopovereenkomst te ontbinden. Binnen 48 uur auto gerepareerd. De vacuümpomp zou defect zijn geweest. Deze zou alle storingen hebben veroorzaakt. Ik rij nu sinds een week weer in mijn eigen auto en schrik me bewusteloos van elk piepje dat ie geeft. O ja mijn kilometerslang begon door het nieuwe cluster weer op nul Uiteraard bedoel ik kilometerstand 1 Quote
Borretje Geplaatst 28 November, 2021 Topic Starter Geplaatst 28 November, 2021 2 minuten geleden, zei Borretje: Uiteraard bedoel ik kilometerstand Overigens had men mijn defecte vacuümpomp in andere sportage gemonteerd en die gaf direct dezelfde storing. Dus….. eigenlijk voor niks 3 maanden mijn auto kwijt geweest. Maar hij rijdt nu. Top auto maar nu moet het vertrouwen weer groeien 1 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 Fijn dat je kwam reageren! Dank daarvoor!En wat een vreemde situatie; dashboard op hol door de vacuümpomp. Dan was het dashboard dus feitelijk oké en gaf terecht weer wat er allemaal mis ging door het ontbreken van een goed vacuüm.Stom dat ze dat niet eerder hebben nagekeken... 1 Quote
Gast Rinus30 Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 Bedankt borretje voor je antwoord ,hier kunnen we iets mee, ook ik heb een Sportage GT Plus Line uit 2016, mocht bij mij een dergelijke storing optreden dan zal ik de monteur op de vacuumpomp wijzen en hopen dat het daarmee opgelost word. Trouwens weet jij wat zo'n pomp kost ? Quote
Borretje Geplaatst 28 November, 2021 Topic Starter Geplaatst 28 November, 2021 1 uur geleden, zei Rinus30: Bedankt borretje voor je antwoord ,hier kunnen we iets mee, ook ik heb een Sportage GT Plus Line uit 2016, mocht bij mij een dergelijke storing optreden dan zal ik de monteur op de vacuumpomp wijzen en hopen dat het daarmee opgelost word. Trouwens weet jij wat zo'n pomp kost ? Bij mij onder fabrieksgarantie gedaan maar zag rekening van ongeveer €800,-. Weet niet of dat inclusief arbeidskosten is 1 Quote
tijdjes123 Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 Maar dan krijg je bij de volgende beurt wel een kilometerstand ongeldig? Niet echt bevordelijk voor de verkoopprijs denk ik. 1 Quote
Gast Rinus30 Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 Inderdaad de km stand geeft je bij verkoop of inruil problemen, omdat de rdw onlogisch zal geven en men zal denken dat de km stand is teruggedraaid en in weze klopt dat ook. Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 Als de garage de juiste weg heeft bewandeld hoeft dit GEEN invloed te hebben op "onlogisch" verloop. Zij kunnen bij de RDW een nieuwe stand doorgeven met reden van afwijking.Ik heb in een vorige auto ooit een digitaal dashboard ingebouwd, dus ook een afwijkende stand.Die heb ik keurig laten registreren bij in- EN uitbouw, daardoor nooit problemen gehad.Indien de garage dit niet al gedaan heeft zou ik dit nog wel even eisen... 1 Quote
RoyB Geplaatst 22 Maart, 2022 Geplaatst 22 Maart, 2022 Goedemorgen All, Zojuist even jullie berichten zitten lezen. sinds een maand heb ik ook een kia sportage gti. vorige week reed me vriendin in de auto naar haar werk en gaf de auto de eerste melding. LKAS storing geen idee maar dit was blijkbaar de Lane Assist. dag er na kreeg ik de bekende kerstboom in de auto met de meldingen : LKAS - TPMS - HBA Systeem - SLIF - Handrem - Airbag - Gordel. daarnaast deed de kilometerteller het niet meer en de verwarming en de knipperlichten. omdat ik nog de bovag gerantie heb en de 7 jaar KIA dealer. is de auto terug gegaan naar de KIA dealer. nu bleek ook dat het de vacuümpomp defect zijn. Hij staat nu nog bij de dealer en als het goed is komt hij morgen weer terug. ben eens benieuwd. zal ook meteen even kijken wat er gebeurt met de KM stand. 1 Quote
Borretje Geplaatst 3 Juli, 2023 Topic Starter Geplaatst 3 Juli, 2023 Oké hier is Borretje weer. In 2021 is de vacuümpomp onder garantie vervangen. Sinds april 2023 uit de garantie. Twee dagen geleden onder het rijden in eens weer een kerstboom voor me. Alle lampjes knipperen en bij horende geluidjes. Wegenwacht laten komen maar die konden niets uitlezen. Computer gaf niets aan. Nu bij garage ervan uitgaande dat het weer de vacuümpomp is. Geen garantie meer . Kosten meer dan €2000,=. nu buikpijn 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 13 Oktober, 2023 Geplaatst 13 Oktober, 2023 Ook ik heb een Sportage GT uit 2016 en krijg ook de kerstboom verlichting te zien, volgens de dealer is de ebm module stuk en word vandaag vervangen ,dus auto vanmorgen weggebracht voor de reparatie, vanmiddag kreeg ik een telefoontje van de dealer dat ook de vacuumpomp defect is en de reparatie een dag langer duurt. Volgens mij is het bouwjaar 2016 een slecht jaar geweest voor de Sportage. Hopelijk is mijn auto morgen weer helemaal in orde en valt alles nog in de 7 jaar garantie. (Loopt af 1 Nov. 2023) Laat nog wel horen hoe alles afgelopen is. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.