Kop Koffie, Lekker Geplaatst 21 Oktober, 2021 Geplaatst 21 Oktober, 2021 in dec 2019 kochten wij onze kia picanto 1.2L benzine deze reed probleemloos en was onzettend pittig wel was de koppeling wat zwaarder maar dat deerde niet en af en toe wou hij moeilijk in de achteruit in december 2020 apk gehad en warempel op 8 januari 2021 nog geen 1 km van huis voor de rotonde weigerde de auto verder te schakelen dus bellen en in zijn 2 naar de dealer toe het bleek de druklager te zijn grapje van 900 euro nu hebben we de auto alweer een tijdje terug met een vederlichte koppeling maar ik vind dat de auto lui is en soms heb ik het gevoel dat hij inhoud meer in de zin dat hij de uitlaat moet door blazen te hoge tegen druk ofzo en dan vrijuit ademen heeft en komt hij voor mij wat schokkerig over soms heb ik het idee dat de steek as niet lekker draait in de bak door trillingen kan ook het lood op de velg zijn zijn er mensen die zich in dit beelt kunnen vormen en hier ervaringen mee hebben! of ervaringen hebben met het velg lood dat bepaalde trillingen zo over kunnen komen? Banden worden binnenkort vervangen voor all seasons banden!! orginele bandenmaat is 165-60-R14 maar ik vroeg mij af of 160-70 of 75- R14 ook in de wielkast past de omreken tools die ik vind geven alleen de km snelheid aan niet de wielkast hoe controleer ik dit ? Quote
Murcielaygo Geplaatst 21 Oktober, 2021 Geplaatst 21 Oktober, 2021 Het rekenen is niet zo moeilijk, zeker bij gelijke velgdiameter.Eerste getal is de breedte van het loopvlak in millimeters.Tweede getal de wanghoogte als percentage van de loopvlakbreedte.165/60 is dus 60% van 165 hoog; 99mm165/70 maakt 70% van 160 = 112mm, dus 13mm meer165/75 komt op 75% van 160mm; 120mm = 21mmGeen van deze maten is imho aan te raden; je wanghoogte gaat omhoog, dus aardig wat kans op aanlopen EN je snelheidsmeter zal een aardige hoeveelheid te weinig aangeven...Maar waarom deze keuze? 165/60R14 is goed verkrijgbaar... 1 Quote
Peter-036 Geplaatst 22 Oktober, 2021 Geplaatst 22 Oktober, 2021 (aangepast) Hier vind je een rekentooltje daarvoor: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm Geeft niet alleen de tellerafwijking, maar ook de totale hoogte van het wiel. 22 Oktober, 2021 aangepast door Peter-036 1 Quote
Ledie416 Geplaatst 27 Oktober, 2021 Geplaatst 27 Oktober, 2021 Op 21-10-2021 om 18:12, Kop Koffie, Lekker zei: in dec 2019 kochten wij onze kia picanto 1.2L benzine deze reed probleemloos en was onzettend pittig wel was de koppeling wat zwaarder maar dat deerde niet en af en toe wou hij moeilijk in de achteruit in december 2020 apk gehad en warempel op 8 januari 2021 nog geen 1 km van huis voor de rotonde weigerde de auto verder te schakelen dus bellen en in zijn 2 naar de dealer toe het bleek de druklager te zijn grapje van 900 euro nu hebben we de auto alweer een tijdje terug met een vederlichte koppeling maar ik vind dat de auto lui is en soms heb ik het gevoel dat hij inhoud meer in de zin dat hij de uitlaat moet door blazen te hoge tegen druk ofzo en dan vrijuit ademen heeft en komt hij voor mij wat schokkerig over soms heb ik het idee dat de steek as niet lekker draait in de bak door trillingen kan ook het lood op de velg zijn zijn er mensen die zich in dit beelt kunnen vormen en hier ervaringen mee hebben! of ervaringen hebben met het velg lood dat bepaalde trillingen zo over kunnen komen? Banden worden binnenkort vervangen voor all seasons banden!! orginele bandenmaat is 165-60-R14 maar ik vroeg mij af of 160-70 of 75- R14 ook in de wielkast past de omreken tools die ik vind geven alleen de km snelheid aan niet de wielkast hoe controleer ik dit ? Standaard maat aanhouden, hoe hoger de band, hoe luier het gaat lijken, buiten het eventuele aanlopen en km afwijking. De juiste bandendruk aanhouden . Laat een compressietest doen en wat is de staat van de olie ? ik rij een 1.2 automaat. mn broeder had ook een handbak had na 2 jaar veel minder compressie, Zuigerveren . 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 6 Januari, 2022 Geplaatst 6 Januari, 2022 Wat betreft de motor , een goede additive toevoegen aan de motor olie, dit doet wonderen ,olie smeert beter en benzine verbruik word lager en vuil en aanslag word opgeruimd. Al met al de motor gaat beter en rustiger lopen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.