Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

in dec 2019 kochten wij onze kia picanto 1.2L benzine deze reed probleemloos en was onzettend pittig wel was de koppeling wat zwaarder maar dat deerde niet 

en af en toe wou hij moeilijk in de achteruit in december 2020 apk gehad en warempel op 8 januari 2021 nog geen 1 km van huis voor de rotonde weigerde de auto verder te schakelen dus bellen en in zijn 2 naar de dealer toe het bleek de druklager te zijn grapje van 900 euro

nu hebben we de auto alweer een tijdje terug met een vederlichte koppeling maar ik vind dat de auto lui is en soms heb ik het gevoel dat hij inhoud

meer in de zin dat hij de uitlaat moet door blazen te hoge tegen druk ofzo  en dan vrijuit ademen heeft
en komt hij voor mij wat schokkerig over
soms heb ik het idee dat de steek as niet lekker draait in de bak door trillingen kan ook het lood op de velg zijn 

zijn er mensen die zich in dit beelt kunnen vormen en hier ervaringen mee hebben!

of ervaringen hebben met het velg lood dat bepaalde trillingen zo over kunnen komen? 

Banden worden binnenkort vervangen voor all seasons banden!! 

orginele bandenmaat is 165-60-R14

maar ik vroeg mij af of 160-70 of 75- R14

ook in de wielkast past 

de omreken tools die ik vind geven alleen de km snelheid aan niet de wielkast  
hoe controleer ik dit ?

Geplaatst

Het rekenen is niet zo moeilijk, zeker bij gelijke velgdiameter.
Eerste getal is de breedte van het loopvlak in millimeters.
Tweede getal de wanghoogte als percentage van de loopvlakbreedte.

165/60 is dus 60% van 165 hoog; 99mm
165/70 maakt 70% van 160 = 112mm, dus 13mm meer
165/75 komt op 75% van 160mm; 120mm = 21mm

Geen van deze maten is imho aan te raden; je wanghoogte gaat omhoog, dus aardig wat kans op aanlopen EN je snelheidsmeter zal een aardige hoeveelheid te weinig aangeven...

Maar waarom deze keuze? 165/60R14 is goed verkrijgbaar...

• Haha 1
Geplaatst
Op 21-10-2021 om 18:12, Kop Koffie, Lekker zei:

in dec 2019 kochten wij onze kia picanto 1.2L benzine deze reed probleemloos en was onzettend pittig wel was de koppeling wat zwaarder maar dat deerde niet 

en af en toe wou hij moeilijk in de achteruit in december 2020 apk gehad en warempel op 8 januari 2021 nog geen 1 km van huis voor de rotonde weigerde de auto verder te schakelen dus bellen en in zijn 2 naar de dealer toe het bleek de druklager te zijn grapje van 900 euro

nu hebben we de auto alweer een tijdje terug met een vederlichte koppeling maar ik vind dat de auto lui is en soms heb ik het gevoel dat hij inhoud

meer in de zin dat hij de uitlaat moet door blazen te hoge tegen druk ofzo  en dan vrijuit ademen heeft
en komt hij voor mij wat schokkerig over
soms heb ik het idee dat de steek as niet lekker draait in de bak door trillingen kan ook het lood op de velg zijn 

zijn er mensen die zich in dit beelt kunnen vormen en hier ervaringen mee hebben!

of ervaringen hebben met het velg lood dat bepaalde trillingen zo over kunnen komen? 

Banden worden binnenkort vervangen voor all seasons banden!! 

orginele bandenmaat is 165-60-R14

maar ik vroeg mij af of 160-70 of 75- R14

ook in de wielkast past 

de omreken tools die ik vind geven alleen de km snelheid aan niet de wielkast  
hoe controleer ik dit ?

Standaard maat aanhouden, hoe hoger de band, hoe luier het gaat  lijken, buiten het eventuele aanlopen en km afwijking. De juiste bandendruk aanhouden  . Laat een compressietest doen en wat is de staat van de olie ? ik rij een 1.2 automaat. mn broeder had ook een handbak had na 2 jaar veel minder compressie, Zuigerveren . 

• Confused 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Wat betreft de motor , een goede additive toevoegen aan de motor olie, dit doet wonderen ,olie smeert beter en benzine verbruik word lager en vuil en aanslag word opgeruimd. Al met al de motor gaat beter en rustiger lopen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...