quaro Geplaatst 3 Februari, 2022 Geplaatst 3 Februari, 2022 Hallo mede Kia autobezitters, Ik lees veel over radio en navi problemen sinds Kia deze navigatie update (gratis) heeft vrij gegeven. Bij oudere modellen (zoals de mijne Kia Ceed september 2012) gaat de nu gratis update in heel veel gevallen niet lukken (te veel data in een (te) klein geheugen). Wil bij mijzelf gaan updaten naar een aftermarket radio/navi, maar lees veel verhalen dat bijvoorbeeld de microfoon voor het bellen of de achteruitrij camera niet meer werken. Verder lees ik over problemen met de bedieningsknoppen op het stuur ... Vraag: Is er iemand op dit forum die wel een geslaagde update naar een aftermarket radio/navi heeft gehad en dit met mij/ons zou willen delen? Ben benieuwd welk merk bijvoorbeeld en hoe e.e.a. bevalt (Carplay? een radio/navi met de app Google maps en Spotify?) B.v.d voor alle opmerkingen Cor Quote
Peter-036 Geplaatst 3 Februari, 2022 Geplaatst 3 Februari, 2022 Kun je hier iets mee: Kia Ceed Android 10.0 Navigatie | RadioNavigatie (radio-navigatie.nl) ? Quote
quaro Geplaatst 3 Februari, 2022 Topic Starter Geplaatst 3 Februari, 2022 Deze site ben ik nog niet eerder tegen gekomen, leest goed ... wel een andere achteruitrij camera (lees ik) Hoop dat er nog iemand reageert die een plug&play ervaring heeft of misschien zelfs een die bij dit bedrijf is geweest ... bedankt alvast voor uw link ...! 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 Februari, 2022 Geplaatst 3 Februari, 2022 Geen ervaring, maar ik meen me te herinneren dat Kia iig in een aantal modellen camera's gebruikt (heeft) die ipv het Europese PAL gebruik maken van het Amerikaanse NTSC voor de beeldopbouw.Alleen al om die reden zal het lastig kunnen zijn om een plug & play vervanger te vinden. Quote
quaro Geplaatst 4 Februari, 2022 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2022 Geen idee over PAL/NTSC ... maar het zou er op kunnen duiden dat je daarom (altijd) een andere camera moet plaatsen. De microfoon voor het telefoneren wordt ook niet (meer) aangesloten die komt dan uit de nieuwe radio/navi dacht ik. .Je hoopt alleen dat de Canbus (?) voor alle knoppen op het stuur wel een soort Plug&Play is anders wordt het wel heel ingewikkeld lijkt mij. U ook bedankt voor de reactie. Quote
Murcielaygo Geplaatst 4 Februari, 2022 Geplaatst 4 Februari, 2022 De stuurknoppen werken bij Kia niet op de CANbus in de meeste gevallen. Deze werken vaak met weerstandsmeting en die kun je dan in de meeste gevallen inleren op de nieuwe radio. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.