Wilfried2705 Geplaatst 13 November, 2022 Geplaatst 13 November, 2022 Beste Kia rijders Ik heb dit probleem al eens eerder geplaats op deze forum maar tot nu toe zonder resultaat. vandaar de volgende vraag. Mijn ABS lampje gaat af en toe branden. Ik heb alles geprobeerd wat betreft de ABS ringen bij de wielen. (schoongemaakt e.d.) Is het ook mogelijk dat de oorzaak in een van de banden zit? b.v. dat een van de banden heel langzaam lucht verliest. Misschien een domme vraag maar ik heb echt alles geprobeerd groetjes Wilfried Quote
Ledie416 Geplaatst 14 November, 2022 Geplaatst 14 November, 2022 (aangepast) Mijn Picanto is van 2005 en deze heeft daar geen sensors voor. Als de ABS ringen en sensors schoon en onbeschadigd zijn eerst maar eens de foutcode uitlezen of de brug op en eens erg goed naar de ABS ringen kijken of men niet per ongeluk ooit n verkeerde geplaatst hebben, er zijn verschillende maten in , ook dit kan rare meldingen geven . Groet Johan 14 November, 2022 aangepast door Ledie416 Quote
Wilfried2705 Geplaatst 14 November, 2022 Topic Starter Geplaatst 14 November, 2022 Hoi Johan Bedank voor je reactie, Ik ga maar eens een keertje naar de garage om de foutcode uit te laten lezen. groetjes Wilfried Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 November, 2022 Geplaatst 14 November, 2022 Mijn Picanto is van 2005 en deze heeft daar geen sensors voor. Wist je dat de zogenaamde "passieve" TPMS juist de ABS-sensoren gebruikt om een afwijkende bandenspanning te detecteren?Een zachtere band krijgt een kleinere radius, waardoor deze sneller draait dan de overige wielen en DAT is te detecteren.Dus ja, een zachtere band of afwijkende maat kan ook ABS-storingen geven. Zijn er geen codes uit te lezen? Quote
Wilfried2705 Geplaatst 15 November, 2022 Topic Starter Geplaatst 15 November, 2022 Hallo als de code uit te lezen is zal ik toch eerst langs de garage moeten gaan toch?. of is er een manier om ze zelf uit te lezen? groetjes Wilfried Quote
Murcielaygo Geplaatst 15 November, 2022 Geplaatst 15 November, 2022 Misschien ken je iemand met een OBD-scanner?Ik heb er zelf ook eentje in de auto en die is al vaak van pas gekomen... Quote
Ledie416 Geplaatst 19 November, 2022 Geplaatst 19 November, 2022 een app op de foon bijvoorbeeld Torque, een odb2 dongel , deze is erg goedkoop , dan kan er uitgelezen worden . kijk ff op google Quote
Murcielaygo Geplaatst 19 November, 2022 Geplaatst 19 November, 2022 Met een dongle wel opletten; als je een iPhone hebt is de keuze aan goed werkende exemplaren zeer beperkt door restricties binnen iOS.Ik heb zelf een ScanGaugeII, ooit gekocht voor in mijn Aygo, omdat die geen boordcomputer had en ik zo toch een inschatting van Range en Verbruik kon zien, naast bijv. boordspanning en koelwatertemperatuur.Omdat dat goed beviel zit die nu ook in mijn Picanto ingebouwd, maar met een tweede kabel kan ik ook anderen scannen en dat heeft al vaak mooie resultaten gegeven.Mocht je in de buurt van Tilburg/Breda wonen dan ben je ook welkom om langs te komen, dan wil ik wel kijken offer iets uit te lezen valt... Quote
Peter-036 Geplaatst 19 November, 2022 Geplaatst 19 November, 2022 Ik heb deze dongle voor in de OBD poort: https://www.amazon.nl/gp/product/B00H9S71LW/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Werkt goed samen met de Car Scanner app op mijn android. Quote
dennis0410 Geplaatst 17 Mei, 2023 Geplaatst 17 Mei, 2023 Op 13-11-2022 om 11:07, zei Wilfried2705: Beste Kia rijders Ik heb dit probleem al eens eerder geplaats op deze forum maar tot nu toe zonder resultaat. vandaar de volgende vraag. Mijn ABS lampje gaat af en toe branden. Ik heb alles geprobeerd wat betreft de ABS ringen bij de wielen. (schoongemaakt e.d.) Is het ook mogelijk dat de oorzaak in een van de banden zit? b.v. dat een van de banden heel langzaam lucht verliest. Misschien een domme vraag maar ik heb echt alles geprobeerd groetjes Wilfried Heb je wel abs remschijven erop gedaan Zo niet dan gaat het lampje branden bij andere remschijven Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.