Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste Kia rijders

Ik heb dit probleem al eens eerder geplaats op deze forum maar tot nu toe zonder resultaat. vandaar de volgende vraag.

Mijn ABS lampje gaat af en toe branden. Ik heb alles geprobeerd wat betreft de ABS ringen bij de wielen. (schoongemaakt e.d.)

Is het ook mogelijk dat de oorzaak in een van de banden zit? b.v. dat een van de banden heel langzaam lucht verliest. Misschien een domme vraag maar ik heb echt alles geprobeerd

groetjes

Wilfried

Geplaatst (aangepast)

Mijn Picanto is van 2005 en deze heeft daar geen sensors voor. Als de ABS ringen en sensors schoon en onbeschadigd zijn eerst maar eens de foutcode uitlezen of de brug op en eens erg goed naar de ABS  ringen kijken of men niet per ongeluk ooit n verkeerde geplaatst hebben, er zijn verschillende maten in , ook dit kan rare meldingen geven . 

Groet Johan

aangepast door Ledie416
Geplaatst
Mijn Picanto is van 2005 en deze heeft daar geen sensors voor.

Wist je dat de zogenaamde "passieve" TPMS juist de ABS-sensoren gebruikt om een afwijkende bandenspanning te detecteren?

Een zachtere band krijgt een kleinere radius, waardoor deze sneller draait dan de overige wielen en DAT is te detecteren.
Dus ja, een zachtere band of afwijkende maat kan ook ABS-storingen geven.

Zijn er geen codes uit te lezen?
Geplaatst

Met een dongle wel opletten; als je een iPhone hebt is de keuze aan goed werkende exemplaren zeer beperkt door restricties binnen iOS.

Ik heb zelf een ScanGaugeII, ooit gekocht voor in mijn Aygo, omdat die geen boordcomputer had en ik zo toch een inschatting van Range en Verbruik kon zien, naast bijv. boordspanning en koelwatertemperatuur.
Omdat dat goed beviel zit die nu ook in mijn Picanto ingebouwd, maar met een tweede kabel kan ik ook anderen scannen en dat heeft al vaak mooie resultaten gegeven.

Mocht je in de buurt van Tilburg/Breda wonen dan ben je ook welkom om langs te komen, dan wil ik wel kijken offer iets uit te lezen valt...

• 5 maanden later...
Geplaatst
Op 13-11-2022 om 11:07, zei Wilfried2705:

Beste Kia rijders

Ik heb dit probleem al eens eerder geplaats op deze forum maar tot nu toe zonder resultaat. vandaar de volgende vraag.

Mijn ABS lampje gaat af en toe branden. Ik heb alles geprobeerd wat betreft de ABS ringen bij de wielen. (schoongemaakt e.d.)

Is het ook mogelijk dat de oorzaak in een van de banden zit? b.v. dat een van de banden heel langzaam lucht verliest. Misschien een domme vraag maar ik heb echt alles geprobeerd

groetjes

Wilfried

Heb je wel abs remschijven erop gedaan

Zo niet dan gaat het lampje branden bij andere remschijven

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...