Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 uur geleden, zei patrick61:

zit er standaard een alarminstallatie op de sportage 22 PHEV
die heb je volgens mij nodig voor de verzekering

Is niet nodig voor verzekering pas vanaf auto's van +- 75000,00

Er staat wel in het menu van de kia app voertuig alarm en anti diefstal alarm. Geen idee of het er ook echt op zit.

Geplaatst

dan vraag ik me af hoe de meeste bezitters hun sportage all risk hebben kunnen verzekeren

zou weleens willen weten of die dan ook is verzekerd tegen diefstal met alleen een startonderbreker

ik zou het maar even checken voor de zekerheid

Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, zei patrick61:

zit er standaard een alarminstallatie op de sportage 22 PHEV
die heb je volgens mij nodig voor de verzekering

Er zijn verzekeringsmaatschappijen die al vanaf € 50 000,- een alarm klasse drie ingebouwd willen hebben.

Er zit een alarm ingebouwd maar dat is een Klasse 1.

Die van KIA klasse 3 kost €1039,-

aangepast door Marinus 22
Geplaatst
3 uur geleden, zei R2D2:

Is niet nodig voor verzekering pas vanaf auto's van +- 75000,00

Er staat wel in het menu van de kia app voertuig alarm en anti diefstal alarm. Geen idee of het er ook echt op zit.

Er zit een alarm in maar dat is klasse 1, veel verzekkeringsmaatschappijen willen al vanaf € 50 000 een klasse 3 alarm .

Dus vraag aan je verzekeringagent of hij wel verzekerd is. je zou bij diefstal raar op kunnen kijken als je niets of een klein gedeelte vergoed krijgt.

Geplaatst
7 uur geleden, zei Marinus 22:

Er zit een alarm in maar dat is klasse 1, veel verzekkeringsmaatschappijen willen al vanaf € 50 000 een klasse 3 alarm .

Dus vraag aan je verzekeringagent of hij wel verzekerd is. je zou bij diefstal raar op kunnen kijken als je niets of een klein gedeelte vergoed krijgt.

Bij Univé geldt voor dure auto’s van meer dan € 85.000 en auto’s die jonger zijn dan 5 jaar een alarmeis

Geplaatst

Nog even gebeld met de verzekeraar en die geeft aan 85000+ en jonger dan 5 jaar. Dus alles onder 85 is gewoon verzekerd.

• 2 maanden later...
Geplaatst
Op 11-1-2023 om 08:47, zei R2D2:

Nog even gebeld met de verzekeraar en die geeft aan 85000+ en jonger dan 5 jaar. Dus alles onder 85 is gewoon verzekerd.

Bedoel je nu Auto's van 85.000 of hoger moeten een alarm hebben en zijn ze ouder dan 5 jaar dan niet meer 🤔

Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, zei BarneyRubble:

Bedoel je nu Auto's van 85.000 of hoger moeten een alarm hebben en zijn ze ouder dan 5 jaar dan niet meer 🤔

Bij een auto die 85+ was maar ouder dan 5 jaar is, dan is het alarm niet meer nodig voor de verzekering. (Dit verschilt per verzekeraar)

aangepast door R2D2
  • 4 maanden later...
Geplaatst
Op 10-1-2023 om 22:39, zei Auke Riemsma:

Bij inbraak in auto gaat alarm ( toet toet toet😎)wel af.

klopt bij mij ook, maar ik zou het graag (tijdelijk) uit willen zetten wanneer mijn hond in de auto zit, bv als ik een tankbeurt ga afrekenen. Enig idee of dat kan en hoe? Ik heb een Sportage plug-in hybride van 2023

Geplaatst

Zolamg er geen interieur detectie zoals meestal via trilling of ultrasoon module is gaat er niks af, en kan je hond in de auto blijven, alarm reageert alleen op deur.

Alleen een hond in de auto, bij hitte?

Geplaatst
2 uur geleden, zei fiddler:

3 minuten moet kunnen; hij schrijft "als ik een tankbeurt ga afrekenen."

Geplaatst
2 uur geleden, zei Wim-A:

3 minuten moet kunnen; hij schrijft "als ik een tankbeurt ga afrekenen."

Ik doe hetzelfde met mijn hondje en het alarm is nooit afgegaan🤔

• 6 maanden later...
Geplaatst

Ik heb een ev6 plus van 2023. De nieuwprijs was rond 58.000. Er zou geen interieuralarm moeten zijn. Toch kan mijn hond niet in de auto blijven als hij op slot staat zonder dat het alarm afgaat. De hond zit rustig en veroorzaakt zeker geen trillingen. In het menu is geen optie om het alarm uit te zetten. Wat nu?

• Like 1
Geplaatst
11 uur geleden, zei Lewin:

Toch kan mijn hond niet in de auto blijven als hij op slot staat zonder dat het alarm afgaat.

Is dat niet de 'piep' dat hij de sleutel niet kan vinden? Die moet vanzelf uit gaan.

Geplaatst

ABN Amro insurance does not require alarm, but in case of theft you have 2,5% of car value as own risk if you do not have class 3 alarm.

Geplaatst
2 uur geleden, zei Wim-A:

Is dat niet de 'piep' dat hij de sleutel niet kan vinden? Die moet vanzelf uit gaan.

Nee, de koplampen knipperen en de auto toetert. Het is duudelijk alarm. Bij de koop is mij verteld dat de auto bedoeld was voor België en daarom een zwaarder alarm had dan hier gebruikelijk. In het menu ontbreekt echter de mogelijkheid tot regelen van het alarm.

Geplaatst
Op 23-8-2023 om 13:50, zei fiddler:

Zolamg er geen interieur detectie zoals meestal via trilling of ultrasoon module is gaat er niks af, en kan je hond in de auto blijven, alarm reageert alleen op deur.

Nee joh, dat zegt ie toch niet, mijn vrouw laat ook vaak genoeg even de hond in de auto als ze ff een boodschapje moet doen, op het moment van schrijven van zijn bericht is het nu toch nog niet warm, hij gaat dan lekker in zijn mandje liggen en geniet dan van de rust die de sportage hem dan een kwartiertje geeft.🫡

Geplaatst

Zie je wel iets van interieursensoren zitten?
Er moet IETS zijn waarop het alarm reageert.

Overigens is het niet altijd zichtbaar; ik kende iemand met een cabrio, die had intern radar ipv ultrasoon, want dat werkt ook met de kap open.

Bij een vorige wagen had ik ultrasoon, maar kon ik dat tijdelijk uitschakelen met de remote. Maar dat was aftermarket, dus met een eigen remote, dat zal bij een EV6 niet kunnen.

Kun je de auto overigens met een sleutel afsluiten? Misschien dat dan het alarm niet activeert?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...