chippie777 Geplaatst 11 Januari, 2023 Geplaatst 11 Januari, 2023 Gisteren mijn nieuwe Niro opgehaald en mijn oude Niro ingeruild. De eerste indrukken zijn positief. Ik vind dat de auto er kwa styling erg op vooruit is gegaan (persoonlijk natuurlijk) Ook van binnen vind ik het dashboard en hele verbetering. Wel heb ik het idee dat het allemaal wat minder stevig is (maar goed dat is slechts een gevoel de eerst 24 uur) Wel moet ik mij nog een weg vinden in de vele instellingen en mogelijkheden vandaar dit topic. Ik wil hier vragen stellen en hopelijk antwoorden vinden mbt tot de Dynamic Line HEV 2023. Het boekje is dik en praat over de plug-in en normale hybride door elkaar en je moet vaak uitzoeken of een optie wel of niet in je auto zit. Ik hoop op ervarings deskundige als het aankomt of iets wel of niet in de dynamic line zit en hoe je bepaalde zaken beter / handiger kunt instellen /gebruiken. De eerst 100 km zitten er op en ik zoek nog een beetje naar de juiste instellingen mbt regenereren. Ik zie daar een MAX en AUTO stand. Ben er nog niet helemaal uit wat daar het verschil is. De adaptive cruise control had ik hiervoor niet maar dat beviel de eerste 100km uitstekend. Het is volgens mij niet mogelijk om de zijspiegels automatisch te laten verstellen bij achteruit rijden, althans ik heb nog niet gevonden hoe. Zullen ongetwijfeld meer vragen komen, ben nieuwsgierig naar de eerste antwoorden en de vervolg vragen. 2 Quote
SmurfenB Geplaatst 11 Januari, 2023 Geplaatst 11 Januari, 2023 4 uur geleden, zei chippie777: Zullen ongetwijfeld meer vragen komen, ben nieuwsgierig naar de eerste antwoorden en de vervolg vragen. Gefeliciteerd met uw nieuwe auto. U zal geen antwoord krijgen, gezien u geen vraag hebt gesteld. Veel veilige kilometers gewenst! 1 Quote
chippie777 Geplaatst 11 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 11 Januari, 2023 1 uur geleden, zei SmurfenB: Gefeliciteerd met uw nieuwe auto. U zal geen antwoord krijgen, gezien u geen vraag hebt gesteld. Veel veilige kilometers gewenst! Oké niet duidelijk genoeg maar de buitenspiegels kunnen die automatisch verstellen bij achteruit inparkeren? 1 Quote
Gast Geplaatst 11 Januari, 2023 Geplaatst 11 Januari, 2023 3 uur geleden, zei chippie777: Oké niet duidelijk genoeg maar de buitenspiegels kunnen die automatisch verstellen bij achteruit inparkeren? Knopje om spiegels te verstellen op links of rechts zetten Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 12 Januari, 2023 Geplaatst 12 Januari, 2023 (aangepast) Daar heb je toch de achteruitrijcamera voor? 12 Januari, 2023 aangepast door Flying_Dutchman Quote
Sometimes Geplaatst 12 Januari, 2023 Geplaatst 12 Januari, 2023 3 uur geleden, zei Flying_Dutchman: Daar heb je toch de achteruitrijcamera voor? De kantelende spiegels voegen soms toch nog wel wat toe vind ik. 1 Quote
chippie777 Geplaatst 12 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 12 Januari, 2023 22 uur geleden, zei Ljbd: Knopje om spiegels te verstellen op links of rechts zetten Dat heb ik gedaan maar de spiegels veranderen niet. Waarschijnlijk doe ik iets niet goed of moet ik ergens nog wat in- of afstellen. 1 Quote
chippie777 Geplaatst 14 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2023 Op 11-1-2023 om 19:17, zei Ljbd: Knopje om spiegels te verstellen op links of rechts zetten @Ljbd Welke uitvoering rij jij? Het lukt mij niet op de hybride dynamic line maar ook niet op de EV dynamic line. 1 Quote
chippie777 Geplaatst 18 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2023 Inmiddels ruim een week verder en de auto wordt steeds meer eigen zulle we maar zeggen. Ik moet nog steeds wennen aan de Cruise Control, vooral dat het nu links op het stuur zit. Wat ik ook "lastig" vind is dat hij gelijk aan staat wanneer je hem activeert. Ik was meer gewend dat de eerste keer aanzetten een soort standby was en pas de tweede keer was aanzetten. Het zal ongetwijfeld gewenning zijn. Ik vind het adaptive cruise control echt super relaxt rijden. Ik stel wel de snelheid 1 km boven of onder de maximum snelheid in anders grijpt de auto te makkelijk in wanneer hij een snelheid bord ziet. (dat gaat mij iets te vaak mis) Door de snelheid iets boven/onder de max snelheid te zetten grijpt de cruisecontrol tenminste niet in als hij een andere snelheid leest. Het regenereren zit is standaard op auto (na starten rechter flipper langer dan 1 seconde vasthouden) Dat werkt wonderwel goed moet ik zeggen. Je moet een beetje vertrouwen krijgen in het systeem maar "gas" los en de Niro regenereert keurig en houdt rekening met je voorganger. Ik ben erg gewend aan Apple Car icm Waze maar moet zeggen dat de navigatie in de huidige Niro erg goed werkt. Ik probeer dat voorlopig nog even uit. Het automatisch verstellen van de buitenspiegels bij het achteruit rijden is nog steeds niet gelukt. Ik heb sterk de indruk dat dat niet op de Dynamic Line zit. (Of ik kan het niet vinden dus wie heeft de gouden tip?) 1 Quote
pietergsxr Geplaatst 19 Januari, 2023 Geplaatst 19 Januari, 2023 (aangepast) Hallo, (Chippie777),ik rij sinds vorig jaar september al in de nieuwe 2023 Niro (dynamic) Ik heb ook mijn 2018 Niro ingeruild voor dit nieuwe model. Bevalt heel goed ! Die glazen cockpit is fantastisch, vooral in het donker ! Wat ik ook al eerder heb gevraagd ergens op dit forum, ik heb de indruk dat wanneer de benzinemotor erin komt (eerst vaak wegrijden met de EV), dat de benzine motor bij lage snelheid flink meer lawaai maakt (beetje gieren) dan het oude 2018 model.. ook deze ervaring ? Dan het dikke instructie boek. Af en toe een drama, het lijkt, en het is ook zo, dat de onderwerpen er steeds 2 of 3 keer achter elkaar in staan, steeds weer in iets andere bewoordingen, heel irritant. Ben benieuw naar uw reactie inzake het benzine motor lawaai bij wegrijden. (omdat u ook hiervoor het oude model Niro had..) 19 Januari, 2023 aangepast door pietergsxr Quote
chippie777 Geplaatst 19 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 19 Januari, 2023 @pietergsxr ik ervaar dat gieren juist niet. Ik was juist gewend dat ik de benzine motor behoorlijk hoorde in de winter bij het starten. Bij het nieuwe model hoor ik de motor juist veel minder. (Heb hem net een kleine 2 weken dus wie weet gaat het mij de komende weken opvallen) Heb jij de spiegels trouwens kunnen instellen zodat ze kantelen bij het achteruitrijden? Quote
BarneyRubble Geplaatst 25 Januari, 2023 Geplaatst 25 Januari, 2023 Dat kantelen van de buitenspiegels voor het file parkeren ( doe dit nu altijd handmatig ) is best handig, je gebruikt het om de afstand tussen de stoeprand en je mooie velgen voldoende te houden zodat je de velg bij een net iets te hoge stoeprand niet beschadigd. Mijn vorige Kia Niro uit 2018 had dit ook niet en mijn Nieuwe Sportage ( ongeacht welk type ) 2022 heeft dit dus ook niet. Ik weet het niet van de EV6. Quote
Arendje Geplaatst 2 Februari, 2023 Geplaatst 2 Februari, 2023 Volgens mij zit het automatisch kantelen van de spiegels bij achteruit rijden alleen standaard op de executive line. 1 Quote
chippie777 Geplaatst 3 Februari, 2023 Topic Starter Geplaatst 3 Februari, 2023 Inmiddels weer wat weken verder. Ik denk dat @Arendje gelijk heeft en dat het automatisch kantelen van de buitenspiegels niet op de DL uitvoering zit. Pluspunten tot nu toe: - modernere look (persoonlijk) - (veel) stiller, ik vind dit echt goed te merken in vergelijking tot het vorige model - veel instel mogelijkheden - fijn dashboard - prima zit - ik had geen adaptive cruise control nu wel en dat vind ik een uitkomst! - moest even wennen aan de auto brake / regeneratie functie maar die werkt meer dan goed - meer dan genoeg usb aansluitingen - ingebouwde navigatie werkt boven verwachting goed (zeg ik als CarPlay en Waze gebruiker) Minpunten tot nu toe: - ik mis het brillenvakje in het plafond, - de knoppen van de cruise control zijn verplaatst van rechts naar links, (is wennen) - onlogisch aanzetten van cruise control, met de knop boven de +/- zet je de cruise control meteen aan op de huidige snelheid daarna gebruik je die knop niet meer, dat het handiger gemogen, die knop had een soort stby functie moeten zijn in mijn ogen, - ik vind het nog lastig in te schatten hoe "lang" de motorkap is, vooral last van bij file parkeren, (zal ook wennen zijn) - de Highway Nav functie vind ik niet prettig werken, vertraagd op vreemde momenten/plaatsen om dan weer op vreemde momenten/plaatsen te versnellen, - ik vind de knop voor de alamlichten niet mooi gepositioneerd op het dashboard (persoonlijk), - bakje onder armsteun is kleiner dan vorige model Quote
pietergsxr Geplaatst 15 Februari, 2023 Geplaatst 15 Februari, 2023 Hallo chippie777, sorry voor mijn late reactie (was er even tussenuit...) op je spiegelvraag. Intussen beantwoord las ik, spiegels blijven op hun plek bij achteruitrijden.... Jou minpunten inzake de lengte van de motorkap, de parkeersensoren aan de voorzijde helpen genoeg toch ? (vindt ik). Vraagje: Bij ingeschakelde cruise control: Indien de auto automatisch moet afremmen, gaan de remlichten dan ook aan vraag ik mij af ?? Quote
chippie777 Geplaatst 16 Februari, 2023 Topic Starter Geplaatst 16 Februari, 2023 De sensoren voor helpen zeker, het is gewoon even wennen. Het vorige model parkeerde ik zonder problemen. Maar goed ook 5,5 jaar ervaring mee zal nu ook wel gaan wennen. Inderdaad remlichten gaan aan bij stevig afremmen wanneer ik op cruise control rij. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.