Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Levertijd Niro HEV

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
9 uur geleden, zei BarryP:

Net gebeld met de dealer. De auto staat 7 maart bij hun. Kan hem ophalen op zaterdag 9 maart

Als dit klopt, dan varen ze dus - zoals ik eerder zei - niet (alleen) met EUKOR. Want hun schepen komen pas weer na 10 maart aan. Kia vaart ook nog met GLOVIS maar daar kan ik geen verdere info over vinden. 

Geplaatst
51 minuten geleden, zei DNP:

Als dit klopt, dan varen ze dus - zoals ik eerder zei - niet (alleen) met EUKOR. Want hun schepen komen pas weer na 10 maart aan. Kia vaart ook nog met GLOVIS maar daar kan ik geen verdere info over vinden. 

Kan natuurlijk ook al begin feb aangekomen zijn. Door de vervoerproblemen van uit de haven kan het ook langer duren. Maar men wist het zeker op 7 maart staat de auto er 😀

Geplaatst
Op 19-2-2024 om 11:36, zei DaniBlaa:

Ik heb op 24 april de Kia Niro HEV DynamicPlusline in groen besteld (Lease Athlon). Verwachte leverdatum was week 5 2024, is nu opgeschoven naar 27 juni 2024.

Ik heb dezelfde kia niro hev dynamic plusline besteld op 31 jan 2023. Tot op heden geen enkel zicht op leverdatum. Dealer zegt alleen te wachten op VIN nummer. Dus begint erg lang te duren allemaal. 

Geplaatst
18 minutes ago, Nico de Jong said:

Hebben jullie al gedacht aan de nieuwe (gewijzigde) specs van de niro hev? Vermindering pk's met ruim 8%.

Nee, vertel eens?

Wat is er veranderd per wanneer?

Geplaatst

Ik zal het eens op facebook navragen. De mijne is vorig jaar zodanig slecht met herstelde  schades als  nieuwe auto  afgeleverd  dat ik naar de geschillencommissie ben gestapt. Mijn probleem  wordt nu erkend en het voorstel is om met een kleine bijbetaling mijnerzijds een splinternieuwe wel schadevrije auto te krijgen. Ik ben daarmee akkoord, maar Janssen Kerres (nu Hedin) moet zich nog melden bij mij. Echter 129pk en 1000 kilo trekgewicht ben ik  niet blij  mee.

Geplaatst
2 minutes ago, BertV said:

Ik zal het eens op facebook navragen. De mijne is vorig jaar zodanig slecht met herstelde  schades als  nieuwe auto  afgeleverd  dat ik naar de geschillencommissie ben gestapt. Mijn probleem  wordt nu erkend en het voorstel is om met een kleine bijbetaling mijnerzijds een splinternieuwe wel schadevrije auto te krijgen. Ik ben daarmee akkoord, maar Janssen Kerres (nu Hedin) moet zich nog melden bij mij. Echter 129pk en 1000 kilo trekgewicht ben ik  niet blij  mee.

Same here. 1000 kg trekgewicht ipv 1300 is echt wel een verslechtering.

Ik heb de dealer al een mail gestuurd met vraag om uitleg

Geplaatst
44 minutes ago, BertV said:

Als het  trekgewicht van essentieel  belang is dan kun je annuleren.

Tsja, dat is waar. Ik kan ook kosteloos annuleren.

Maar kwam tot nog toe nergens een betere deal tegen. Misschien moet ik nu toch mijn verlies maar nemen, maar balen is het wel zo.

Geplaatst
4 uur geleden, zei Nico de Jong:

Ik heb van de dealer de garantie dat mijn hev dpl nog met de oude specs geleverd wordt. Mijn auto staat op de morning carina die in maart in Rotterdam aankomt.

Is dat gegokt naar aanleiding van de datum? Er komen meerdere aan in maart van EUKOR. De dealer weet niet op wel schip de auto zit. Onze auto was 29 januari “on sea” maar toen voer geen enkel schip van EUKOR naar Rotterdam…

Geplaatst

Nee, dat is niet gegokt. De dealer weet wanneer de auto uit korea vertrokken is. Er is die datum maar 1 boot vertrokken. Verder heeft de dealer blijkbaar meer info omdat hij mij nu al kan aangeven wanneer de auto opgehaald kan worden.

Daarnaast denk ik dat de dealer op basis van het vin de specs kan zien.

Mocht e.e.a. toch niet juist blijken te zijn: in mijn lease-contract worden naast het type ook de specs van de auto genoemd.

Geplaatst
19 uur geleden, zei Nico de Jong:

Nee, dat is niet gegokt. De dealer weet wanneer de auto uit korea vertrokken is. Er is die datum maar 1 boot vertrokken. Verder heeft de dealer blijkbaar meer info omdat hij mij nu al kan aangeven wanneer de auto opgehaald kan worden.

Daarnaast denk ik dat de dealer op basis van het vin de specs kan zien.

Mocht e.e.a. toch niet juist blijken te zijn: in mijn lease-contract worden naast het type ook de specs van de auto genoemd.

IMG_0283.thumb.png.5412681f8fa73de6abd89a387c8e2ce4.pngvorig jaar maart besteld en 9 maart op te halen. Nog steeds het zelfde vermogen

Geplaatst

Contact gehad met de dealer en die gaf aan dat de verwachting nu Mei is dat deze geleverd kan worden. Tevens met de melding dat het nog tegen de "oude" specs.

Hoe ze aan die levertijd komen weet ik ook niet want twee dagen geleden meldden ze nog April en dat de auto nog niet in productie is.

Geplaatst

Ik had in oktober 2022 Kia HEV Comfortline besteld via private lease bij Justlease, contact met hen is redelijk alhoewel je vaak 5-6 keer moet vragen of je een reply mag verwachten. Op hun website en onlangs geintroduceerde app geven totaal geen info over verwachte levering, eerst was het er wel maar wat heb je eraan als deze elke week wordt veranderd? navraag krijg ik antwoord dat zij het al meerdere malen hadden uitgelegd bla bla..........
Uiteindelijk heb ik na aandringen de dealer kunnen achterhalen en die reageren goed! eindelijk is er zicht, auto is verscheept onlangs begreep ik en er is een VIN nummer bekend, jammeer dat je niet zelf de verscheping kunt volgen. Hoogstwaarschijnlijk mid april ophalen, rij nu in een zielige C1 als voorloopauto. Had juist Niro HEV besteld voor makkelijker in en uitstappen, als ik wist dta het zolang zou duren kon ik via oude lease vorige Niro nog doorrijden

Geplaatst

Hoi, vorige week de Kia Niro hybride Aurora black, Dynamicplusline besteld.

Er wordt door de dealer een verwachte afleverdatum gegeven van 26-05-2025. 
Nu hoop ik dat dit een wilde gok is, en dat het niet zolang duurt.

ik had zelf max 12 maanden gerekend.

Geplaatst
22 minutes ago, DarthYoda74 said:

Hoi, vorige week de Kia Niro hybride Aurora black, Dynamicplusline besteld.

Er wordt door de dealer een verwachte afleverdatum gegeven van 26-05-2025. 
Nu hoop ik dat dit een wilde gok is, en dat het niet zolang duurt.

ik had zelf max 12 maanden gerekend.

dus nu al 15 maanden levertijd voorspellen?  Ik snap echt niet waarom KIA er niet in slaagt om de levertijden omlaag te krijgen.

Je zou toch, als manager van de fabriek, nu veel om moeten zetten naar NIRO productie om de levertijden omlaag te krijgen.

En dan is dit nog los van het feit dat leveringen voor sommigen wel snel gaat, hetgeen de frustratie nog wat grote maakt.

Ben benieuwd wanneer deze levering echt plaats gaat vinden

Geplaatst
10 uur geleden, zei SwordB_Sr:

Ik had in oktober 2022 Kia HEV Comfortline besteld via private lease bij Justlease, contact met hen is redelijk alhoewel je vaak 5-6 keer moet vragen of je een reply mag verwachten. Op hun website en onlangs geintroduceerde app geven totaal geen info over verwachte levering, eerst was het er wel maar wat heb je eraan als deze elke week wordt veranderd? navraag krijg ik antwoord dat zij het al meerdere malen hadden uitgelegd bla bla..........
Uiteindelijk heb ik na aandringen de dealer kunnen achterhalen en die reageren goed! eindelijk is er zicht, auto is verscheept onlangs begreep ik en er is een VIN nummer bekend, jammeer dat je niet zelf de verscheping kunt volgen. Hoogstwaarschijnlijk mid april ophalen, rij nu in een zielige C1 als voorloopauto. Had juist Niro HEV besteld voor makkelijker in en uitstappen, als ik wist dta het zolang zou duren kon ik via oude lease vorige Niro nog doorrijden

Bizar toch…wij ook via JustLease eind maart 2023 en kan deze aankomende week ophalen (HEV DPL).

En inderdaad die app van “MyLeez” is een drama. Zie niet eens contract erin staan! 

Geplaatst

Dealer nog eens even gebeld. Mijn auto staat al op de kade in Rotterdam. Wordt "in maart" op de vestiging geleverd. De dealer zelf zei hem eigenlijk binnen twee weken te verwachten. Ik word gebeld voor een afspraak, zodra de auto in de vestiging is. 

Geplaatst
1 hour ago, Kia clublid 1 said:

Dealer nog eens even gebeld. Mijn auto staat al op de kade in Rotterdam. Wordt "in maart" op de vestiging geleverd. De dealer zelf zei hem eigenlijk binnen twee weken te verwachten. Ik word gebeld voor een afspraak, zodra de auto in de vestiging is. 

Dit draadje leert mij de taal van de dealer denk ik steeds beter te verstaan. :-)

WOrdt in maart geleverd betekent dat de afspraak om de auto te transporteren er volgens mij dus nog niet is. De dealer verwacht (let op geen zekerheid) hem met twee weken. Daar kan dus nog best een kink in de kabel komen omdat er tekort aan chaffeurs is voor autotransport.

Desalnietemin is het wel fijn dat de auto al in Nederland is.  Dat betekent in ieder geval dat levering in de nabije toekomst in zicht is.

Geplaatst
Op 22-2-2024 om 18:29, zei Andre0172:

Contact gehad met de dealer en die gaf aan dat de verwachting nu Mei is dat deze geleverd kan worden. Tevens met de melding dat het nog tegen de "oude" specs.

Hoe ze aan die levertijd komen weet ik ook niet want twee dagen geleden meldden ze nog April en dat de auto nog niet in productie is.

Vandaag mailtje van het leasebedrijf MHC: Hierbij informeren wij u over een wijziging van de verwachte afleverdatum van de KIA Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine die voor u in bestelling staat. De nieuwe verwachte leverdatum die door de dealer aan ons is gecommuniceerd is 30 mei 2024. De reden van de wijziging is Vertraging vanuit de fabriek .

De auto is besteld in februari 2023 :-(

Geplaatst

Ik zou het erg op prijs stellen als deelnemers in dit draadje, die de komende periode een HEV Niro geleverd krijgen  (kleur en uitvoering maakt even niet uit), willen aangeven welk vermogen KW/PK) en trekgewicht op het kenteken staat.

Mijn dealer verzekert mij dat ik zeker de auto met de 141PK/1300kg trekgewicht krijg) maar ik geloof hem eerlijk gezegd niet.
Lijkt mij dat er nu in Korea NIRO HEV's van de band lopen met 129PK/1000Kg trekgewicht), en dat de dealer daar geen enkele invloed op heeft.

Het kan natuurlijk altijd zijn dat KIA nog even doorgaat met de bouw van de 141PK/1300Kg trekgewicht versies maar om daar inzicht in te krijgen zou ik het op prijs stellen als jullie de komende tijd, bij levering van een HEV, de specs hier willen melden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...