wimkia Geplaatst 12 Mei, 2024 Geplaatst 12 Mei, 2024 33 minuten geleden, zei Andre0172: DE Cityscape Green staat nog "gewoon" op een jaar hoor. Ik keek vanmorgen, stond er opeens 3-4 weken ?? Nu weer 52 weken.... Quote
Ricardop25 Geplaatst 16 Mei, 2024 Geplaatst 16 Mei, 2024 Afgelopen zaterdag mijn mooie nieuwe kia Niro DPL white in ontvangst mogen nemen. Uit eindelijk een levertijd van circa 9 maanden. Maar.. het wachten is nog niet klaar. Na circa 80km rijden richting huis begint de auto te stotteren, motormanagementlampje begint te branden en uiteindelijk zelfs grote rode knipperende ringen met: hybride storing. Auto stil gezet op een parkeerplaats langs de snelweg. Van 11:15 tot 18:15 moeten wachten voordat KIA Nederland eindelijk een bergingsdienst stuurde.. maar de auto deed helemaal niets meer. We zijn nu 6 dagen later en de auto staat nog steeds bij de berger omdat KIA Nederland moeilijk doet over de verzekering van de auto. Mijn lease maatschappij probeert alles te doen wat ze kunnen, maar KIA Nederland houdt alles tegen en is erg traag. We praten hier over een gloednieuwe auto met 86km op de teller die gewoon niets meer doet, en ze handelen alsof het ze niets boeit. Ik moet nog 4 jaar met mijn lease contract maar ik zie er nu al tegen op.... Quote
Anton2024 Geplaatst 16 Mei, 2024 Geplaatst 16 Mei, 2024 (aangepast) 8 april jl. mijn mooie blauwe mineral blue HEV DL besteld, en vandaag bericht ontvangen dat de verwachte losdatum op 14 augustus 2024 staat. Dat zou wel héél erg snel zijn!! Nu benieuwd of het een MY24 of MY25 zal zijn... 16 Mei, 2024 aangepast door Anton2024 Quote
Anton2024 Geplaatst 16 Mei, 2024 Geplaatst 16 Mei, 2024 2 uur geleden, zei Anton2024: 8 april jl. mijn mooie blauwe mineral blue HEV DL besteld, en vandaag bericht ontvangen dat de verwachte losdatum op 14 augustus 2024 staat. Dat zou wel héél erg snel zijn!! Nu benieuwd of het een MY24 of MY25 zal zijn... Helaas nog geen VIN-nummer bekend Quote
Gerard Van Der Zon Geplaatst 18 Mei, 2024 Geplaatst 18 Mei, 2024 On 5/16/2024 at 8:48 AM, Ricardop25 said: Afgelopen zaterdag mijn mooie nieuwe kia Niro DPL white in ontvangst mogen nemen. Uit eindelijk een levertijd van circa 9 maanden. Maar.. het wachten is nog niet klaar. Na circa 80km rijden richting huis begint de auto te stotteren, motormanagementlampje begint te branden en uiteindelijk zelfs grote rode knipperende ringen met: hybride storing. Auto stil gezet op een parkeerplaats langs de snelweg. Van 11:15 tot 18:15 moeten wachten voordat KIA Nederland eindelijk een bergingsdienst stuurde.. maar de auto deed helemaal niets meer. We zijn nu 6 dagen later en de auto staat nog steeds bij de berger omdat KIA Nederland moeilijk doet over de verzekering van de auto. Mijn lease maatschappij probeert alles te doen wat ze kunnen, maar KIA Nederland houdt alles tegen en is erg traag. We praten hier over een gloednieuwe auto met 86km op de teller die gewoon niets meer doet, en ze handelen alsof het ze niets boeit. Ik moet nog 4 jaar met mijn lease contract maar ik zie er nu al tegen op.... Hoe is het mogelijk. Een gloednieuwe auto. Ik hoop niet dat dit exemplarisch is voor de kwaliteit van de Niro. Onbegrijpelijk ook dat Kia zo moeilijk doet. 7 jaar garantie en bij de eerste dag al moeilijk doen. Dit straalt niet goed op Kia Nederland af Quote
BertV Geplaatst 19 Mei, 2024 Topic Starter Geplaatst 19 Mei, 2024 Helaas is dit heel herkenbaar voor de nieuwe Niro. Ik zit al een jaar met onopgeloste ellende. Kia Nederland doet sowieso helemaal niets voor zijn klanten. Quote
GerritL Geplaatst 19 Mei, 2024 Geplaatst 19 Mei, 2024 Gelukkig gaan dingen ook anders. Ten eerste al heel veel jaren als Kia klant goed behandeld. En ten tweede is mijn ervaring met de nieuwe Niro ook uitstekend te noemen. Ook als er even aandacht voor onze Niro gevraagd werd, stond onze dealer in IJsselstein gelijk klantvriendelijk klaar. Quote
t1997 Geplaatst 21 Mei, 2024 Geplaatst 21 Mei, 2024 Juli 2023 besteld, en 24 mei 2024 mag ik hem dan eindelijk ophalen. Kia niro dynamic, kleur wit. Super blij mee. Quote
Larsson Geplaatst 21 Mei, 2024 Geplaatst 21 Mei, 2024 Vorig jaar Mei een Kia Niro DPL besteld in de kleur interstellar grey (met trekhaak), Zaterdag de auto in ontvangst mogen nemen. inmiddels staan de eerste 500km op de klok en tot nu toe bevalt de auto heel erg goed. de auto die ik geleverd heb gekregen is er een met 141pk en 1300kg trekgewicht. Quote
Niro2024 Geplaatst 23 Mei, 2024 Geplaatst 23 Mei, 2024 Weet iemand hier hoelang het ongeveer duurt tussen het lossen van de auto in de haven en het afleveren bij de dealer? Quote
Andre0172 Geplaatst 23 Mei, 2024 Geplaatst 23 Mei, 2024 9 uur geleden, zei Niro2024: Weet iemand hier hoelang het ongeveer duurt tussen het lossen van de auto in de haven en het afleveren bij de dealer? Mijn dealer meldde “losdatum medio juni, levering medio juli” dus dat zou een maandje zijn. Quote
CoenT Geplaatst 24 Mei, 2024 Geplaatst 24 Mei, 2024 Op 23-5-2024 om 08:35, zei Niro2024: Weet iemand hier hoelang het ongeveer duurt tussen het lossen van de auto in de haven en het afleveren bij de dealer? Bij mij duurde het 3 weken Quote
CoenT Geplaatst 24 Mei, 2024 Geplaatst 24 Mei, 2024 Ik heb op 11-5 mijn KIA NIRO HEV DLP bij de dealer kunnen ophalen. Instructie van een uur gekregen over instellingen en mogelijkheden. Geholpen met de installatie van de KIA app op mijn telefoon. Ik heb nu ongeveer 650 km gereden. Volgens de display zou de auto gemiddeld 4,6 l brandstof verbruiken. Ik moet nog voor de eerste keer tanken. De uitvoering DLP heeft veel voordelen boven de DL. De stoelen met semi leren bekleding vinden we beter zitten. De HUD is een openbaring. Deze voorkomt, dat ik veel naar het display moet kijken. De KIA app houdt wel heel veel in de gaten! Zo kreeg ik een melding, dat ik vergeten was hem af te sluiten. Ook houdt de app bij hoelang een rit duurt, wat de gemiddelde snelheid was en wat de hoogste snelheid is geweest. Quote
Fred K Geplaatst 24 Mei, 2024 Geplaatst 24 Mei, 2024 Ik zat dus blijkbaar de verkeerde boot (de morning concert) te volgen, want toen ik net bij de dealer even navraag deed en iets afstemde kreeg ik te horen dat mijn Niro HEV DPL mineral blue al op de kade van Rotterdam staat. Afleverdatum bij dealer is nu 14/4. (Nu zelfs een beetje jammer want zoals ik het nu zie gaat de nieuwe kentekenserie pas vanaf 19/6 in ) Ik verwacht dus half juni mijn auto geleverd te krijgen want dealer had al afleverinspectie bij werkplaats ingeroosterd. Ik laat het tzt wel weten als hij er is Quote
Jeroen_G Geplaatst 28 Mei, 2024 Geplaatst 28 Mei, 2024 Morning concert is nu onderweg van Bristol (UK) naar Antwerpen. Zou het zo zijn dat onze auto’s daar gelost worden? Of daarna nog naar Rotterdam? Nog maar even geduld uitoefenen… Quote
Andre0172 Geplaatst 4 Juni, 2024 Geplaatst 4 Juni, 2024 Op 24-5-2024 om 15:02, zei Fred K: Ik zat dus blijkbaar de verkeerde boot (de morning concert) te volgen, want toen ik net bij de dealer even navraag deed en iets afstemde kreeg ik te horen dat mijn Niro HEV DPL mineral blue al op de kade van Rotterdam staat. Afleverdatum bij dealer is nu 14/4. (Nu zelfs een beetje jammer want zoals ik het nu zie gaat de nieuwe kentekenserie pas vanaf 19/6 in ) Ik verwacht dus half juni mijn auto geleverd te krijgen want dealer had al afleverinspectie bij werkplaats ingeroosterd. Ik laat het tzt wel weten als hij er is Nieuwe kentekens vandaag ingegaan! Quote
Fred K Geplaatst 5 Juni, 2024 Geplaatst 5 Juni, 2024 17 hours ago, Andre0172 said: Nieuwe kentekens vandaag ingegaan! Ik zag het op NU.nl. Ben benieuwd of voor mijn voertuig het kenteken al toegewezen is of dat ik inderdaad ook nieuwe serie krijg. Leverdatum auto bij dealer staat nog steeds op 14/4. Quote
Jeroen_G Geplaatst 5 Juni, 2024 Geplaatst 5 Juni, 2024 On 5/24/2024 at 3:02 PM, Fred K said: Ik zat dus blijkbaar de verkeerde boot (de morning concert) te volgen, want toen ik net bij de dealer even navraag deed en iets afstemde kreeg ik te horen dat mijn Niro HEV DPL mineral blue al op de kade van Rotterdam staat. Afleverdatum bij dealer is nu 14/4. Hier blijkbaar hetzelfde. Auto stond vorige week blijkbaar ook op de kade in Rotterdam. Vandaag aflever afspraak gemaakt voor 28 juni. Nog ruim 3 weken wachten en dan eindelijk….. na 18 maanden. Quote
Kawamaup Geplaatst 6 Juni, 2024 Geplaatst 6 Juni, 2024 Wij hebben in week 17 (rond 20 april) een Niro DPL Aurora Black besteld. volgens de leasemaatschappij zal de auto in wk31 (26-07 t/m 04-08) geleverd worden. het is een auto uit de ANWB actie. Volgens de dealer heeft de ANWB de auto's in oktober 2023 besteld en zou deze mogelijk nog met de volle 141PK en 1300kg trekkracht geleverd kunnen worden maar de actie voorwaarden van de ANWB zeggen 129PK en 1000kg trekkracht... de levertijd vond ik eigenlijk meevallen (14 weken) dus daarover nog geen klachten. waar ik wel benieuwd naar ben is het vermogen. kan er al iemand bevestigen dat hij recent een auto met het nieuwe vermogen geleverd heeft gekregen en zo ja, wanneer is de dan auto besteld (door een leasemaatschappij)? waar ik eigenlijk nog veel meer geïnteresseerd in ben is of iemand weet of KIA ook zijn auto's uit zal rusten met het verplicht aangezette waarschuwingsyteem ISA (ISLA van KIA) systeem, wat nu nog standaard uitgezet kan worden. het schijnt vanaf 6 juli zo te zijn dat nieuwe auto's verplicht het ISA systeem aan hebben staan wat betekent dat je bij 1km snelheidsoverschrijding volgens de navigatie, een irritante pieptoon krijgt te horen. je kunt het dan wel uitzetten maar ik hoop eigenlijk dat auto's die vorig jaar zijn besteld maar nu geleverd worden, nog geen last van dit geneuzel hebben. Quote
JeKia Geplaatst 12 Juni, 2024 Geplaatst 12 Juni, 2024 Eindelijk goed bericht! Aanstaande dinsdag mag ik mijn Niro Dynamic Plusline Cityscape Green op gaan halen. Vorig jaar 30 januari besteld, uiteindelijk dus ca. 17 maanden onderweg geweest. Quote
Kawamaup Geplaatst 13 Juni, 2024 Geplaatst 13 Juni, 2024 Op 6-6-2024 om 17:22, zei Kawamaup: Wij hebben in week 17 (rond 20 april) een Niro DPL Aurora Black besteld. volgens de leasemaatschappij zal de auto in wk31 (26-07 t/m 04-08) geleverd worden. het is een auto uit de ANWB actie. Volgens de dealer heeft de ANWB de auto's in oktober 2023 besteld en zou deze mogelijk nog met de volle 141PK en 1300kg trekkracht geleverd kunnen worden maar de actie voorwaarden van de ANWB zeggen 129PK en 1000kg trekkracht... de levertijd vond ik eigenlijk meevallen (14 weken) dus daarover nog geen klachten. waar ik wel benieuwd naar ben is het vermogen. kan er al iemand bevestigen dat hij recent een auto met het nieuwe vermogen geleverd heeft gekregen en zo ja, wanneer is de dan auto besteld (door een leasemaatschappij)? waar ik eigenlijk nog veel meer geïnteresseerd in ben is of iemand weet of KIA ook zijn auto's uit zal rusten met het verplicht aangezette waarschuwingsyteem ISA (ISLA van KIA) systeem, wat nu nog standaard uitgezet kan worden. het schijnt vanaf 6 juli zo te zijn dat nieuwe auto's verplicht het ISA systeem aan hebben staan wat betekent dat je bij 1km snelheidsoverschrijding volgens de navigatie, een irritante pieptoon krijgt te horen. je kunt het dan wel uitzetten maar ik hoop eigenlijk dat auto's die vorig jaar zijn besteld maar nu geleverd worden, nog geen last van dit geneuzel hebben. zojuist hebben we bij navraag bij de delaer een berichtje van hen gekregen dat ook onze in mei bestelde Niro DPL Aurora Black Pearl geproduceerd is en een VIN-nummer heeft. Sterker, hij is reeds onderweg en al op zee ook. het wordt het MY25 model dus helaas iets minder vermogen en trekkracht, al zie ik aan het koppel in de brochure specs van mei 2024 geen verschil met de brochure van juli 2022 of april 2023. Ik vroeg me af of hoe je er achter komt op welke kano de auto staat en waar ik dit kan terug vinden. ik heb marinetraffic op mijn phone dus ben heel benieuwd hoe of wat. ook vroeg ik me af of er mensen zijn die vergelijk hebben tussen het model met oude vermogen en het nieuwe..kun je wezenlijke verschillen merken of valt het in the end wel mee...de kans dat wij zwaar beladen gaan reizen met de Niro is zo goed als uitgesloten. ik ben benieuwd Quote
Andre0172 Geplaatst 15 Juni, 2024 Geplaatst 15 Juni, 2024 Op 13-6-2024 om 16:21, zei Kawamaup: zojuist hebben we bij navraag bij de delaer een berichtje van hen gekregen dat ook onze in mei bestelde Niro DPL Aurora Black Pearl geproduceerd is en een VIN-nummer heeft. Sterker, hij is reeds onderweg en al op zee ook. het wordt het MY25 model dus helaas iets minder vermogen en trekkracht, al zie ik aan het koppel in de brochure specs van mei 2024 geen verschil met de brochure van juli 2022 of april 2023. Ik vroeg me af of hoe je er achter komt op welke kano de auto staat en waar ik dit kan terug vinden. ik heb marinetraffic op mijn phone dus ben heel benieuwd hoe of wat. Ik heb het een beetje ingeschat nav de berichten van de dealer dat hij "at sea" was en het schema van Eukor.com naar Antwerpen en of Rotjeknor. Ik denk dat hij op de Grand Uranus stond en net is uitgeladen 1 Quote
Wessel van Delft Geplaatst 16 Juni, 2024 Geplaatst 16 Juni, 2024 Op 16-5-2024 om 17:35, zei Anton2024: Helaas nog geen VIN-nummer bekend Zal 99% een MY25 zijn. Wij hebben in Jan een Niro besteld en 8s nu "at sea" VIN nummer is bekend dus ook herleidbaar naar MY 25 Quote
Fred K Geplaatst 18 Juni, 2024 Geplaatst 18 Juni, 2024 On 6/5/2024 at 1:53 PM, Fred K said: Ik zag het op NU.nl. Ben benieuwd of voor mijn voertuig het kenteken al toegewezen is of dat ik inderdaad ook nieuwe serie krijg. Leverdatum auto bij dealer staat nog steeds op 14/4. Helaas. De auto heeft toch nog een Z-kenteken. Maar ik kan hem wel as maandag (24/6) ophalen. Dan heeft het 15-1/2 maand geduurt maar eindelijk is hij er dan toch (NIro HEV DPL Mineral Blue) Quote
Niek63 Geplaatst 19 Juni, 2024 Geplaatst 19 Juni, 2024 Vandaag halen wij de nieuwe Niro HEV Dynamicline op. Hebben er dan 13 maanden op moeten wachten. Kleur Mineral Blue Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.