Alex1986 Geplaatst 4 Februari, 2023 Geplaatst 4 Februari, 2023 Goedendag, Sinds een aantal weken valt de CarPlay verbinding weg (melding: “sluit via een goedgekeurde USB-kabel telefoon aan die Android of Apple CarPlay ondersteund”) in mijn Kia Sportage nov 2022. Het kan soms 45 minuten duren voordat de verbinding wegvalt, maar soms valt de verbinding al naar tien minuten weg. Meerdere kabels al vervangen (ja voor originele Apple kabels), nieuwste updates zijn geïnstalleerd (zowel voor de auto als telefoon) en opnieuw de telefoon aangemeld in de auto . Niks lijkt te werken. Gisteren bij de garage geweest deze konden ook niks vinden. Heeft iemand hier dezelfde problemen gehad en hier een oplossing voor? Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 4 Februari, 2023 Geplaatst 4 Februari, 2023 1 uur geleden, zei Alex1986: Goedendag, Sinds een aantal weken valt de CarPlay verbinding weg (melding: “sluit via een goedgekeurde USB-kabel telefoon aan die Android of Apple CarPlay ondersteund”) in mijn Kia Sportage nov 2022. Het kan soms 45 minuten duren voordat de verbinding wegvalt, maar soms valt de verbinding al naar tien minuten weg. Meerdere kabels al vervangen (ja voor originele Apple kabels), nieuwste updates zijn geïnstalleerd (zowel voor de auto als telefoon) en opnieuw de telefoon aangemeld in de auto . Niks lijkt te werken. Gisteren bij de garage geweest deze konden ook niks vinden. Heeft iemand hier dezelfde problemen gehad en hier een oplossing voor? Had het gisteren ook. Naar 10 minuten rijden viel Google Maps ineens weg. Eerste keer dat dit gebeurde. Heb de HEV een half jaar. Hoop wel dat het iets eenmaligs is. Quote
bartje885 Geplaatst 13 Februari, 2023 Geplaatst 13 Februari, 2023 Ik heb dit ook regelmatig. Ik heb nu een wireless kastje besteld om te kijken of dat beter werkt. Je zou nog kunnen proberen om een korte kabel aan te schaffen van 20cm maximaal. Hoor daar betere verhalen over. Originele kabel van Apple helpt ook niet, dat vertelde de dealer. Ik heb soms ook ritten van een uur waar het niet gebeurt. Ook voor gezorgd dat er niks op de kabel licht en de telefoon niet kan bewegen, maakt allemaal niks uit. Quote
SjorsC Geplaatst 22 Februari, 2023 Geplaatst 22 Februari, 2023 Ik heb dit probleem ook. Andere telefoon of andere kabel (origineel of niet, lang of kort) maakt allemaal niet uit. Dealer gevraagd ernaar te kijken bij de wissel naar zomerbanden. Las op internationale forums dat het wisselen van de complete usb module (kabel + connector) van de auto zelf bij veel mensen een oplossing is. Quote
Headlong Geplaatst 23 Februari, 2023 Geplaatst 23 Februari, 2023 Ik heb dit ook een tijd gehad. Bleek dat er veel vuil/stof opgehoopt zat in het slot voor de oplader op de telefoon zelf, dit zorgde voor een instabiele verbinding. Schoongemaakt met een satéprikker en sindsdien geen last meer van gehad. Quote
SjorsC Geplaatst 24 Februari, 2023 Geplaatst 24 Februari, 2023 Compleet nieuwe telefoon werkt ook niet. Durf te zeggen dat de poort schoon is Quote
Kialingeding. Geplaatst 28 Maart, 2023 Geplaatst 28 Maart, 2023 Sinds een week veel problemen hiermee, KIA Niro EV die ik sinds jan 23 rij. Daarvoor nooit last van gehad, momenteel valt de verbinding met CarPlay irritant vaak weg. Tot nu toe alles geprobeerd, niks helpt. Quote
DannyC Geplaatst 23 Juli, 2023 Geplaatst 23 Juli, 2023 Hier zelfde verhaal. Nieuwe kabel, schoongemaakt, plug uit telefoon, plug uit auto; niets helpt. Dacht ligt aan telefoon; andere telefoon heeft het ook. Dacht dat het aan de auto ligt; tijdelijke auto die nagelnieuw was en ook daar dit gedoe. Eerste drie jaar met EV Niro nooit problemen mee gehad..... Quote
JvdW Geplaatst 23 Juli, 2023 Geplaatst 23 Juli, 2023 (aangepast) Ik had dit met AndroidAuto. Altijd gedacht dat het aan de telefoon of kabel lag. Pakte ik een andere telefoon werkte het vaak wel (beter). Op een gegeven moment werkte het helemaal niet meer, alleen nog opladen, dat deed ie wel. Ook zag hij de USB stick niet meer om de software te updaten. Toen naar de garage geweest en ook daar werdt de stick van de garage niet gelezen. Toen hebben ze een nieuwe radio aangevraag, het lag niet aan de USB verbinding (die hebben ze tijdelijk omgeruild van een andere Sportage, nu de hele radio is vervangen werkt alles weer! Er waren bij mijn garage nog 2 andere gevallen bekend waarbij de radio ook is vervangen. 23 Juli, 2023 aangepast door JvdW 1 Quote
JvdW Geplaatst 2 Augustus, 2023 Geplaatst 2 Augustus, 2023 (aangepast) Wat blijkt, de vervanging van de radio unit heeft NIET geholpen.... Android Auto stopte er weer mee. Ik was er klaar mee en bestelde AAwireless. In de hoop dat dit eventuele problemen van/met de telefoon zou oplossen/verminderen. De eerste keer aangesloten functioneerde het meteen! Heel apart. Daarna rondje gereden, auto uit. Later op de avond weer proberen en toen deed AAwireless het ook niet meer. De verbinding van de telefoon met AAwireless was er wel maar er was geen verbinding met de radio. Toen een gewone USB stick geprobeerd die ik gebruik voor updates, en ook die werdt niet gelezen. Probleem was dus weer terug helaas. Console van de USB unit verwijderd en bekeken, niets te zien, alles stekkers goed vast. Daarna gezocht op internet en kwam het volgende draadje tegen: Vandaag tijd om even te proberen, de USB connector achter op de radio leek wel goed te zitten, opnieuw losgehaald en opnieuw goed vastgezet en gekeken naar de kabelbegeleiding bij het terugplaatsen van de unit, scherm weer teruggeplaatst en warempel, ALLES doet het weer !!! Dus of de kabel is niet helemaal goed, of de connector is niet helemaal lekker, zeg het maar.... Nu een paar ritjes gemaakt en alles lijkt weer prima gelukkig. Nu is stap twee natuurlijk om AAWireless mooi weggewerkt in te bouwen ! 2 Augustus, 2023 aangepast door JvdW Quote
scbrouwer Geplaatst 10 Augustus, 2023 Geplaatst 10 Augustus, 2023 Heb sinds 3 weken een Kia Sportage HEV DynamicPlus en de USB kabel die in de vorige auto (geen KIA) nooit problemen gaf, werkt niet lekker in de KIA. Op advies van de dealer een kabel bij Apple gekocht, en sindsdien geen enkel probleem meer. Kost € 25, maar dan werkt het wel! Quote
Peter van der Vlies Geplaatst 24 Oktober, 2023 Geplaatst 24 Oktober, 2023 Eerst na 20 minuten geen apple carplay en dan opeens na een paar minuten begon het weer te werken. Nu al na een paar minuten geen carplay, en komt alleen terug na de stekker uit de iphone te halen. Ga donderdag even een reset proberen, schijnt te helpen. Pinnetje in gaatje steken naar linker draaiknop. Quote
Peter van der Vlies Geplaatst 13 Februari, 2024 Geplaatst 13 Februari, 2024 Zie post carplay... Bij FaceID en toegangscode onder toegang bij vergrendeling accessoires aanvinken. Dit loste bij mij de problemen op. Quote
HaroldU Geplaatst 22 Maart, 2024 Geplaatst 22 Maart, 2024 Vanaf begin ook problemen mee. Blijkt bekend issue bij deze KIA te zijn. Inmiddels is de boel al een keer vervangen, maar helaas is probleem weer terug. Ook na beurt vorige week waarbij alles is geüpdate valt de boel na soms al 5 minuten uit. Laat er binnenkort weer een nieuwe inzetten en heb ook maar een wireless addapter besteld, kijken of dat helpt. Quote
Jim Gubbels Geplaatst 22 Maart, 2024 Geplaatst 22 Maart, 2024 Wellicht een interessant artikel n.a.v. (recente) problemen met Apple CarPlay, kijk eens op: https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/ios-17-4-1/, en https://discussions.apple.com/thread/255523094?sortBy=best Succes! Quote
Peter van der Vlies Geplaatst 31 Mei, 2024 Geplaatst 31 Mei, 2024 Valse hoop. Het leek eventjes te werken, maar of IOS17 in combinatie met deze GEN5W, of is het toch gewoon een hardware probleem? Bij aansluiten start soms de carplay en soms ook niet. Als het wel werkt dan valt carplay random uit. Soma na 5 minuten, of 10 of langer als je geluk hebt. Maar !!!!!! Je kunt het uitvallen forceren. Is carplay aan, geeft dan een ferme kap boven op het dashboard met vlakke hand net rechts van het stiksel. Gegarandeerd dat de carplay uit gaat. Nu heb ik de afgelopen maanden in verschillende huur autos gereden, met zowel draadloos als bedraad Carplay en geen problemen gehad. OK eentje in de laaste BMW 5 serie met widescreen wide de Sygic navigatie de resolutie niet ondersteunen. Maar geen uitval, dus de Iphone is niet het probleem. Dus we gaan weer naar de dealer. succes allen met het oplossen van deze slechte carplay oplossing in de Sportage. 1 Quote
Wim-A Geplaatst 1 Juni, 2024 Geplaatst 1 Juni, 2024 tja, je hebt er niks aan om het te weten, maar in mijn Sportage werkt het probleemloos. Ik denk dus niet dat de fout zit in de 'CarPlay-oplossing'. 1 Quote
Geer00 Geplaatst 1 Juni, 2024 Geplaatst 1 Juni, 2024 Ik heb inderdaad ook nooit problemen met Carplay (i.c.m. iPhone 13). Quote
JeroenvL Geplaatst 7 Juni, 2024 Geplaatst 7 Juni, 2024 Ook nooit problemen gehad. Niet met mijn iPhone XR en ook niet met mijn iPhone 15 Pro. Merkte wel dat bij de laatste ik een goede USB-A naar USB-C kabel nodig had voordat Carplay ging werken. Bij een goedkoop kabeltje van een ander product werd de USB poort niet geactiveerd. Quote
Meijerbink Geplaatst 23 Juni, 2024 Geplaatst 23 Juni, 2024 Ik had ook last van in m’n Kia ev6. Het is de USB connector kabel boom. Onderste deel van je dashboard losmaken, connector vast tapen (die blauwe als je naar boven kijkt). Nooit meer uitgevallen hier na. Quote
JohnnyBGoode Geplaatst 19 Januari, 2025 Geplaatst 19 Januari, 2025 Helaas ook ik heb last van soms uitvallen de carplay. Als ik mijn telefoon inplug dan valt carplay random uit. Soms na 5 minuten, of 10 of langer als je "geluk" hebt. Naar de dealer gegaan. Monteur heeft een uur met me rondgereden. Zul je zien dat de verbinding toen niet weg viel. Onverrichter zake weer naar huis gereden, en ja hoor, de verbinding viel uit. Op de display de bekende melding on een goede USB kabel aan te sluiten. Direct omgedraaid (gelukkig bleef de melding in beeld). Na overleg met KIA-Nederland is nu de oplossing dat de USB-poort a.s. woensdag vervangen wordt. Ben benieuwd of dit de oplossing is. Hou jullie op de hoogte Quote
JohnnyBGoode Geplaatst 26 Januari, 2025 Geplaatst 26 Januari, 2025 Op 19-1-2025 om 12:10, zei JohnnyBGoode: Helaas ook ik heb last van soms uitvallen de carplay. Als ik mijn telefoon inplug dan valt carplay random uit. Soms na 5 minuten, of 10 of langer als je "geluk" hebt. Naar de dealer gegaan. Monteur heeft een uur met me rondgereden. Zul je zien dat de verbinding toen niet weg viel. Onverrichter zake weer naar huis gereden, en ja hoor, de verbinding viel uit. Op de display de bekende melding on een goede USB kabel aan te sluiten. Direct omgedraaid (gelukkig bleef de melding in beeld). Na overleg met KIA-Nederland is nu de oplossing dat de USB-poort a.s. woensdag vervangen wordt. Ben benieuwd of dit de oplossing is. Hou jullie op de hoogte Helaas is de operatie (gehele dashboard moet uitgebouwd worden) uitgesteld naar medio Maart. Quote
JohnnyBGoode Geplaatst 24 Maart, 2025 Geplaatst 24 Maart, 2025 Op 19-1-2025 om 12:10, zei JohnnyBGoode: Helaas ook ik heb last van soms uitvallen de carplay. Als ik mijn telefoon inplug dan valt carplay random uit. Soms na 5 minuten, of 10 of langer als je "geluk" hebt. Naar de dealer gegaan. Monteur heeft een uur met me rondgereden. Zul je zien dat de verbinding toen niet weg viel. Onverrichter zake weer naar huis gereden, en ja hoor, de verbinding viel uit. Op de display de bekende melding on een goede USB kabel aan te sluiten. Direct omgedraaid (gelukkig bleef de melding in beeld). Na overleg met KIA-Nederland is nu de oplossing dat de USB-poort a.s. woensdag vervangen wordt. Ben benieuwd of dit de oplossing is. Hou jullie op de hoogte Helaas heeft ook deze operatie geen effect gehad. Na ongeveer een week kwam dezelfde klacht (random uitvallen van carplay) weer terug. Nu gaat de dealer wederom contact opnemen met KIA-Nederland. Ik heb ze gewezen op de berichten op dit forum. Ben benieuwd of andere KIA gebruikers met ze dezelfde klacht wel definitieve oplossing hebben gevonden. Laat me het a.u.b. weten Quote
JohnnyBGoode Geplaatst 3 Mei, 2025 Geplaatst 3 Mei, 2025 Op 24-3-2025 om 10:05, zei JohnnyBGoode: Helaas heeft ook deze operatie geen effect gehad. Na ongeveer een week kwam dezelfde klacht (random uitvallen van carplay) weer terug. Nu gaat de dealer wederom contact opnemen met KIA-Nederland. Ik heb ze gewezen op de berichten op dit forum. Ben benieuwd of andere KIA gebruikers met ze dezelfde klacht wel definitieve oplossing hebben gevonden. Laat me het a.u.b. weten continuing story. Na overleg met Kia-Nederland is vorige week de gehele display-unit vervangen. Resultaat: al na een dag valt de verbinding weg, reset het scherm zich soms. Dealer is toe nu toe zeer behulpzaam geweest. Ga er a.s. dinsdag weer langs Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.