Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Energieverbruik met Kia Connect voor de Nire EV (wie het snapt mag het zeggen....)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Ik heb de EV nu zo'n 2 weken en 400 kilometer. Helaas kan je door het Zombie probleem de App nog niet echt gebruiken maar ik heb eens zitten kijken wat de verbruikscijfers allemaal te zeggen hebben, ik snap er bijna helemaal niets van.

Op de eerste regel staan de cijfers van gisteren (vandaag nog geen input dus dat is te begrijpen):
Energie verbruik 8,06 kWh (kan niet kloppen; zou in de e-niro netto ongeveer 4,7 geweest zijn (ik haal echt altijd 13 kWh/100 km en ben voorzichtiger gaan rijden omdat ik de EV gewoon goed wil later presteren);
Verbruik 22,4 (klopt ook niets van; de EV zelf laat een redelijke 12,7 zien en dat klopt met voorgaande e-Niro ervaringen);
Gereden afstand van 36 km klopt;
Recuperatie 2,37; erg leuk dat ze dat nu apart laten zien; wow, je wint best veel terug zeg!

Bij totaal denk ik dat dit alles samen is (391 km klopt namelijk); geen idee waarom het verbruik alleen een streepje is 70 kWh/391 km is 17,9 kWh/100 km en dat kan echt niet kloppen. Misschien met je eersts de reciuperatie er afhalen?: (70-14,3/391= 14,3 en klopt beter maar is nog steeds ruim 10% hoger dan ik gewend was in de e-Niro.

Het laatste groeje getallen (rechts-onder) snap ik echt helemaal niets van; geen idee over welke periode of wanneer dat is (is dat misschioen een gemiddelde van alle ritten?). Ook hier dezelfde onwerkelijk hoge verbruikscijfers.

Ja, ik had een refresh gedaan voor ik deze schermafdruk maakte.

KIA kom er eens in!! Nee, niet naar de dealer verwijzen; die snapt er ook niets van.

KIa 2.jpg

aangepast door Sigmasailor
Geplaatst
31 minuten geleden, zei Sigmasailor:

Het laatste groeje getallen (rechts-onder) snap ik echt helemaal niets van; geen idee over welke periode of wanneer dat is (is dat misschioen een gemiddelde van alle ritten?). Ook hier dezelfde onwerkelijk hoge verbruikscijfers.

Dat is het gemiddelde van alle ritten die je in een maand hebt gereden, (06-01-2023 t/m 04-02-2023) dus per rit heb je gemiddld 5.38 kwh gebruikt. 391 / 70.04  en dus gemiddeld over alle ritten van de afgelopen maand 17.91 kwh per 100 km.

en het feit dat je op een kort ritje van 36 km en gemiddeld verbruik hebt van 22.40kwh/100km vind ik niet echt vreemd. 

• Like 1
Geplaatst
KIA kom er eens in!! Nee, niet naar de dealer verwijzen; die snapt er ook niets van.

Dat kun je vergeten. De tijd dat Kia daadwerkelijk hier mee las is al jaren achter ons en de invloed van de KCG is inmiddels ook nihil heb ik het idee.
Dit is echt een forum vsn gebruikers...
  • Like 1
Geplaatst
4 uur geleden, zei Adrie Koorn:

Dat is het gemiddelde van alle ritten die je in een maand hebt gereden, (06-01-2023 t/m 04-02-2023) dus per rit heb je gemiddld 5.38 kwh gebruikt. 391 / 70.04  en dus gemiddeld over alle ritten van de afgelopen maand 17.91 kwh per 100 km.

en het feit dat je op een kort ritje van 36 km en gemiddeld verbruik hebt van 22.40kwh/100km vind ik niet echt vreemd. 

Ik heb 4 jaar een E Niro gehad en kwam daarmee gemiddeld op 13 kWh/100 km uit. Juist op de korte ritjes (binnenwegen) gaat het goed omdat de snelheid lager is en je regelmatig kan regenereren. Lange ritten op de snelweg zijn slecht voor het gemiddelde omdat de snelheid hoger is en je niet regenereert. Die 22 is dus belachelijk hoog en kan niet kloppen. De rechtse kolom kan ook niet per rit zijn, in twee weken heb ik zeker 40 ritten gemaakt, misschien is het een dag gemiddelde bedenk ik net? Handig om er dan ritten boven te zetten….. KIA ?.? (Natuurlijk lezen ze mee, het is beleid om dat niet te laten merken)

Geplaatst
6 uur geleden, zei Murcielaygo:

Dat kun je vergeten. De tijd dat Kia daadwerkelijk hier mee las is al jaren achter ons en de invloed van de KCG is inmiddels ook nihil heb ik het idee.
Dit is echt een forum vsn gebruikers...

Oh, dan ben ik toch wel benieuwd wanneer dat dan was, dat Kia werkelijk meelas. Vanaf het begin van de e-Niro heb ik hier meegedaan en nog nooit, herhaal nooit, heb ik ook maar iets gemerkt dat Kia ergens op zou reageren.

• Like 1
Geplaatst

Tuurlijk lezen ze mee; ze laten het alleen hardnekkig niet merken. Mijn dealer kan zich gelukkig niet altijd inhouden en heeft zich pas gemeld en gereageerd.

• Like 1
Geplaatst
Oh, dan ben ik toch wel benieuwd wanneer dat dan was, dat Kia werkelijk meelas. Vanaf het begin van de e-Niro heb ik hier meegedaan en nog nooit, herhaal nooit, heb ik ook maar iets gemerkt dat Kia ergens op zou reageren.

Een jaar of 10 geleden (ik rij mijn Picanto inmiddels bijna 11 jaar); toen zag je nog met regelmaat verslagen van overleg tussen KMNL en de KCG en leek KMNL wel op de hoogte van wat er hier gebeurde, want een referentie bij de dealer aan het forum aan iets wat iemand anders ook had gehad resulteerde dan (alsnog) wel eens in coulance bijvoorbeeld.

Het forum leek toen ook veel actiever, met de Pimpmasters die veel aanpasten op eigen en andere auto's en meetings die georganiseerd werden in omgeving Woerden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...