KiaVenga12 Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 Klik eens op de link die Smart gaf.............. Jaaaa... imbus, nou snap ik ook En zo'n imbussleutel hebben dieven niet? Quote
Smart Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 Ik heb wielbouten met meerdere vlakjes binnenin Quote
Rick Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 De ANWB over de Michelin Alpin A4: Maar dan de 205, ik heb 195. Is dit die a4? http://www.michelin.nl/nl/front/affich.jsp?codeRubrique=20060301190047 of is dit weer wat anders Kan op de site van michelin nergens de a4 met de naam vinden.. Quote
tonisaez Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 Hoe kan je nou wiel bouten monteren? In mijn venga heb ik wiel moeren, dat zag ik toen ze bij mij winterbanden onder gezet hadden. Quote
Smart Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 (aangepast) Er zit wel degelijk verschil in wielbouten en wielmoeren. Bij een wielmoer zit de draadeinde op de as en draai je de wielmoer erop. En ja, ik vermoed dat tonisaez gelijk heeft. Zie het verschil! Het 1e plaatje toont wielmoeren, het 2e plaatje wielbouten m 6 December, 2010 aangepast door Smart Quote
KiaVenga12 Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 (aangepast) Is dit die a4?http://www.michelin.nl/nl/front/affich.jsp?codeRubrique=20060301190047 of is dit weer wat anders Kan op de site van michelin nergens de a4 met de naam vinden.. Nee dat is de oude, de a3. Voor de nieuwe band zie o.a. En verder: http://www.automania.be/nl/auto/michelin-banden/michelin-nieuws/nieuws-michelin-alpin-a4 6 December, 2010 aangepast door KiaVenga12 Quote
KiaVenga12 Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 (aangepast) Er zit wel degelijk verschil in wielbouten en wielmoeren. Bij een wielmoer zit de draadeinde op de as en draai je de wielmoer erop.Zie het verschil! Het 1e plaatje toont wielmoeren, het 2e plaatje wielbouten m 6 December, 2010 aangepast door KiaVenga12 Quote
tonisaez Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 dankje smart, Ja het draaiende eind blijft aan de auto vast, en dan kan ik aleen een moer er omheen draaien en geen bout er in draaien. We hebben toch allemaal de zelfde auto? Quote
Rick Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 Nee dat is de oude, de a3.Voor de nieuwe band zie o.a. En verder: http://www.automania.be/nl/auto/michelin-banden/michelin-nieuws/nieuws-michelin-alpin-a4 Als ik op de onderste site kijk bij de maten dan zie ik geen 18inch, betekend dit dat deze band niet op 18 inch velgen kan? Dus op de nl site van michelin staat de nieuwe a4 nog niet?? Ik snap het zowiezo niet omdat ik bij personenauto's de Alpin in verschillende soorten zie staan en bij de 4x4 staat Latitude Alpin.. Waar hoort dan de a4 bij? Quote
KiaVenga12 Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 Dat is toch duidelijk! Michelin Alpin A4! Quote
Rick Geplaatst 7 December, 2010 Geplaatst 7 December, 2010 (aangepast) Dat is toch duidelijk!Michelin Alpin A4! Nu snap ik het helemaal niet meer Op deze link zou de A3 staan: http://www.michelin.nl/nl/front/affich.jsp?codeRubrique=20060301190047 Op de site staat dat die Atitude Alpin heet.. Wat is de naam dan van de A4?? Als ik bij michelin en dan personenautos kijk staan daar ook allemaal andere namen(gewoon Alpin en dan Primacy Alpin enz) maar onderaan staat dan wel a3 is getest op enz... Is de a4 dan de vervanger van die Atitude? Als ik mijn banden maat invul dan kom ik ook uit op die Atitude Alpin.. 7 December, 2010 aangepast door Rick Quote
KiaVenga12 Geplaatst 7 December, 2010 Geplaatst 7 December, 2010 (aangepast) Voor gewone personenwagens is er een band die Michelin Alpin A4! heet. Niets erbij niets ertussen gewoon Alpin A4! Ik kan er niets aan doen, maar je kijkt echt verkeerd. Bijgaand plaatje is van de Michelin Alpin de A3 dus de oude band! De A4 is de opvolger met een geheel ander profiel. En beter kan ik het niet uitleggen... Of die Alpin A4 te krijgens in 18 inch, dat weet ik niet. 7 December, 2010 aangepast door KiaVenga12 Quote
Venga1 Geplaatst 7 December, 2010 Geplaatst 7 December, 2010 Ik ga nu misschien iets heel doms zeggen.Maar begrijp ik uit bovenstaande dat je niewe wielbouten krijgt bij nieuwe velgen. Mijn winterbanden met velgen gaan er a.s. woensdag op. Helaas kan atu mijn zomerbanden niet meer opslaan dus moet ik er goed op letten dat ik dan de bouten terugkrijg. Weet iemand of er op de l.metalen velgen van kia slotbouten op de velgen zitten. Heb geen sleutel gehad dus neem aan dat die er niet opzitten. Klopt dit? gr Ronald ik heb er andere moeren/bouten bijgekregen Dat was de setprijs Ik denk toch dat ze gewoon je eigen bouten gebruiken.Z.g wielsloten krijg je niet gratis, dus standaard zetten ze die er niet op. Ze zijn Sinterklaas niet... ik heb er echt andere bijgekregen Quote
Jantje.2 Geplaatst 7 December, 2010 Geplaatst 7 December, 2010 Gaan we het ook over mooie velgen hebben hier? Ik zoek een setje brock b1 velgen voor onder de kia Quote
Smart Geplaatst 8 December, 2010 Geplaatst 8 December, 2010 Ik zoek een setje brock b1 velgen voor onder de kia Dat zijn mooie klassieke velgen zeg! Die waren destijds en nog steeds 'trendsettend'. Quote
ronald43 Geplaatst 8 December, 2010 Geplaatst 8 December, 2010 Zo de winterbanden met velgen zitten erop. Heb wel nieuwe wielmoeren gekregen. ZOu ik er 5 in mijn auto moeten laten liggen voor het reserve wiel? Quote
KiaVenga12 Geplaatst 8 December, 2010 Geplaatst 8 December, 2010 (aangepast) Een andere vraag over de winterbanden/velgen. Heeft iemand, die zijn zomerbanden heeft laten opslaan, hier een bon of aantekening op de factuur gehad, waaruit blijkt dat je je banden/velgen bij dealer of leverancier hebt opgeslagen? En dat dat geregeld is als genoemd bedrijf ophoudt te bestaan of een nieuwe eigenaar krijgt o.i.d.? En hoe luidt die vermelding. 8 December, 2010 aangepast door KiaVenga12 Quote
KiaVenga12 Geplaatst 8 December, 2010 Geplaatst 8 December, 2010 Zo de winterbanden met velgen zitten erop.Heb wel nieuwe wielmoeren gekregen. ZOu ik er 5 in mijn auto moeten laten liggen voor het reserve wiel? Mooi! Hebben ze gelijk je Venga gepoetst? Quote
Smart Geplaatst 8 December, 2010 Geplaatst 8 December, 2010 Zo de winterbanden met velgen zitten erop.Heb wel nieuwe wielmoeren gekregen. ZOu ik er 5 in mijn auto moeten laten liggen voor het reserve wiel? Mooie velgen Ronald! Ja, ik zou in ieder geval 5 wielmoeren in de auto bewaren, tezamen met de juiste dopsleutel die de huidige wielmoeren en de originele wielmoeren moet kunnen vervangen (controleren!). Quote
ronald43 Geplaatst 8 December, 2010 Geplaatst 8 December, 2010 Nee helaas niet de velgen glimmen wel maar de auto... Maar ja daar is geen beginnen aanmet dit weer. Quote
ronald43 Geplaatst 8 December, 2010 Geplaatst 8 December, 2010 Net desleutel op de moeren gepast en waar ik al een klein beetje voor vreesde past deze niet. Nu vraag ik me ook af of de sleutel wel op mijn zomervelgen passen? Wie heeft daar ervaring mee? Of kan ik ze gewoon met een dopsleutel van thuis passen? Ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad. Wie kan mij helpen??? Quote
Smart Geplaatst 8 December, 2010 Geplaatst 8 December, 2010 Don't panic! Even logisch nadenken is vereist! Er bestaan bij de automaterialenhandel zoiets als een telescopische wielsleutel voor 17/19 mm of 21/23 mm wielmoeren/-bouten (zie foto's!). Door het omkeren van de dop kun je verschillende diameters bedienen. Volgens mij heb jij de versie 17/19 mm nodig. Te koop voor rond de € 10,00. Veel meer moet je er niet voor betalen. Kijk ook anders eens bij de Action (goedkoop alternatief). Suc6 ermee! Quote
ronald43 Geplaatst 8 December, 2010 Geplaatst 8 December, 2010 Oke, Rij straks even snel langs de atu. Die zullen ook wel iets voor me hebben. Quote
Jantje.2 Geplaatst 8 December, 2010 Geplaatst 8 December, 2010 Bij de pro ceed is het een wielmoer ipv bout en heb je dop 21 of 22 nodig. Dit zal waarschijnlijk bij de venga ook zo zijn. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.