Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Zoek de (portier afwerking) verschillen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Wanneer ik de Sportage ontvang, ga ik meteen aan de slag met het audiosysteem. 

Nu was ik wat research aan het doen. 

En toen stootte ik op twee filmpjes die de deurpanelen hadden verwijderd. 

Een filmpje kwam uit de USA en de ander uit Italië.

Maar van het filmpje uit Italië sprongen de tranen in mijn ogen..... 1mm Vuilniszakken kwaliteit FOLIE!!!! Dit was 30 jaar geleden acceptabel. Maar dit kan echt niet meer anno nu. Vooral in dit prijssegment. 

Nu hoor ik je zeggen waar maak je je druk om.

Maar dit gaat weg/rolgeluiden tegen en ten tweede... Die luidsprekers hebben geen klankkast. Volgens mij niet heel raar dan, dat het HK systeem benedenmaats is. 

Maar nu komt het..... Die Amerikanen hebben het wel voor elkaar zoals het hoort in 2023

Onze auto's worden goedkoper gebouwd?? Of zijn de Tsjechen eigenwijs.... 

Ik moet / ga dus de gehele deur ontdreunen..... Dat moest sowieso, maar in deze mate had ik niet verwacht. 

Rare keuzes..... 

Screenshot_2023-02-25-07-29-25-625_com.google.android.youtube.thumb.jpg.64ff648572042c09fc7602a0203836fa.jpgScreenshot_2023-02-25-07-29-42-597_com.google.android.youtube.thumb.jpg.a652526f68c29fc71427a688dbdca2fd.jpg

Sportage uit de US:

Screenshot_2023-02-25-07-24-46-818_com.google.android.youtube.thumb.jpg.0fae32e7367985e11c23d42c352c6b5b.jpg

aangepast door Justdigit
Geplaatst

Die folie is echt wel wat meer dan vuilniszakken kwaliteit, eerder "kinderzwembad", met de speciale ingelaste delen.
Het gaat fabrikanten er niet om te isoleren voor geluid met die folie, maar om het uit het interieur houden van vocht dat langs de ruiten IN de deur terecht komt.

De Amerikaanse deur is heel anders van constructie, daarbij lijkt het kunststof paneel in zijn geheel de raambediening te dragen.

Dit voelt dus een beetje als appels met peren vergelijken; dit zijn technisch heel verschillende deuren...

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, zei Murcielaygo:

Die folie is echt wel wat meer dan vuilniszakken kwaliteit, eerder "kinderzwembad", met de speciale ingelaste delen.
Het gaat fabrikanten er niet om te isoleren voor geluid met die folie, maar om het uit het interieur houden van vocht dat langs de ruiten IN de deur terecht komt.

De Amerikaanse deur is heel anders van constructie, daarbij lijkt het kunststof paneel in zijn geheel de raambediening te dragen.

Dit voelt dus een beetje als appels met peren vergelijken; dit zijn technisch heel verschillende deuren...

Dat van vuilniszakken plastic was natuurlijk sarcastisch. 

En ik weet waarom die wordt toegepast... Maar zeker wel dat het ook wordt gedaan om geluid te isoleren. 

Ik weet het niet, maar een Sportage is een Sportage.... En ja de USA uitvoering is langer dan de EU versie. Maar zo ver ik kan zien zijn de voordeuren gelijk. 

Je zou toch zeggen dat 1 ontwerp goedkoper / makkelijker is. 

Maar kom op die deurfolie.... Dat is echt een goedkope belabberde afwerking. 

En natuurlijk menig eigenaar kan het niet schelen. 

Maar als techneut sta ik hier wel versteld van. 

Edit:

Ik bedacht me opeens, er is een filmpje van de Sportage in Zilina. En toen zag ik dit.... Wel een open gat om het kunstof deel te monteren... 

Of zouden er verschillen zijn tussen de motorisering of bepaalde opties? Of een modificatie...? 

We gaan het wel zien als ik het deurpaneel er af haal. 

Screenshot_2023-02-25-10-19-12-323_com.google.android.youtube.thumb.jpg.7cded9b089c211106e7cd7615a3c7761.jpg

aangepast door Justdigit
  • Like 1
Geplaatst
1 uur geleden, zei Justdigit:

er is een filmpje van de Sportage in Zilina

O, dat zou ik wel eens willen zien. Waar is dat te vinden, of is het hier te posten?

Geplaatst
3 uur geleden, zei DennisHenzen:

Ben benieuwd welk audiosysteem je gaat plaatsen.

Mosconi Pico DSP / versterker en pico 1 mini versterker alles D-klasse

FIIO bta30 Pro Bluetooth DAC transceiver 

Focal Flax coaxials achter en actieve compost set voor. 

Audiosystem 2x10" actieve reservewiel sub. 

Alle deuren en kofferruimte met antidreun bekleden. 

• Like 1
Geplaatst
5 uur geleden, zei DennisHenzen:

Zijn deze Focal speakers gewoon plug & play?? of dient er nog het eea omgebouwd te worden?

En vervang je ook de speakers welke in het dashboard zitten?

speakers zul je altijd moeten ombouwen past bijna nooit 1 op 1

Geplaatst

Middel console is ook heel anders, en gans matt/krasbestendig

Geplaatst
Op 4-3-2023 om 15:20, zei DennisHenzen:

Zijn deze Focal speakers gewoon plug & play?? of dient er nog het eea omgebouwd te worden?

En vervang je ook de speakers welke in het dashboard zitten?

Achter passen deze er zo in. Voor zou hij 0.7 mm meer naar de originele grill moeten komen. Ik hoop dat die ruimte daar is. 

Maar anders hebben ze in die serie nog een "flat" model. Die passen sowieso voor. 

In het dashboard zit geen luidspreker... Ik geen HK systeem. En ook al zat die er wel had ik deze sowieso achterwege gelaten. 

• Thanks 1
Geplaatst (aangepast)
Op 4-3-2023 om 21:58, zei Rick:

Middel console is ook heel anders, en gans matt/krasbestendig

Wat bedoel je daarmee.....?? 

Oh je bedoelt in dat filmpje.... Dat is gewoon een AliExpress cover.... Die kun je in carbon en houtlook kopen. 

aangepast door Justdigit

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...