JohT Posted April 23, 2023 Posted April 23, 2023 (edited) Sinds 19 april 2023 na mijn servicebeurt krijg ik deze melding. Zo te zien ben ik niet de enige. Morgen ga ik contact opnemen met mijn kia dealer. Edited April 23, 2023 by JohT Quote
The Dude Posted April 23, 2023 Posted April 23, 2023 Inderdaad, je bent niet de enige. Hadden wij voor het eerst bij vertrek op wintersport. Altijd irritant op zo'n moment. Afgelopen week bij regulier onderhoud gefixt. Quote
The Dude Posted April 23, 2023 Posted April 23, 2023 Oh wacht, dat was bij mijn Sorento PHEV, niet bij de Niro. Quote
JohT Posted April 24, 2023 Author Posted April 24, 2023 Bedankt voor je reactie. vandaag naar de kia dealer geweest en het blijkt een bekende fenomeen te zijn. je mag het ermee rijden maar niet te lange afstand. Morgen moet ik al op vakantie en gelukkig wilt de dealer mee direct helpen. Al het koelvloeistof van de auto moet doorgespoeld worden. het duurt ongeveer 2 uren. Quote
IvdW Posted July 18, 2023 Posted July 18, 2023 Wij rijden inmiddels al zeker 4/5 maanden rond met deze melding. De auto is al 4 x bij de garage geweest. Ze krijgen het maar niet opgelost. Koelvloeistof is al meerdere keren vervangen en alles is al door gespoten. We worden er gek van. Gelukkig betreft het een terugroepactie maar omdat het land duurt moeten we wel steeds een huurauto betalen... Bij wie is dit probleem inmiddels wel definitief verholpen? Wellicht moeten wij maar eens een andere garage proberen. Quote
woutersiben Posted August 1, 2023 Posted August 1, 2023 Hallo, Ik heb een sorente hybrid en sinds gisteren ook dit probleem. Bij diegene waar het doorgespoeld is, is het nu opgelost? Vertrek donderdag naar Oostenrijk, en ze spoelen hem nu door, zou 6 uur duren. Quote
Goelands Posted August 26, 2023 Posted August 26, 2023 (edited) Binnenkort voor de 4e keer terug naar de dealer met dit probleem... We hebben de afgelopen 2 buitenland vakanties een paar duizend km met continue gepiep en waarschuwingen gereden, je wordt er knettergek van. Bij de beurt voor de laatste vakantie zou het verholpen zijn, weer niet dus... Nou, we zijn weer terug en volgende week in de herkansing... Edited August 26, 2023 by Goelands Quote
Ijoop Posted June 21, 2024 Posted June 21, 2024 Bekend probleem,bij mijn Sorrento al 3 keer gespoeld etc ,maar nog steeds onverwachts meldingen best irritant. Quote
umit Posted June 26, 2024 Posted June 26, 2024 Ik heb de auto pas maar met het de zelfde probleem ik heb kia gebeld ze zegen dat ik zelf moet betallen klopt het is toch garantie autobus van 2021 Quote
umit Posted June 26, 2024 Posted June 26, 2024 4 minuten geleden, zei umit: Ik heb de auto pas maar met het de zelfde probleem ik heb kia gebeld ze zegen dat ik zelf moet betallen klopt het is toch garantie auto is van 2021 Quote
Jorien Buijs Posted July 24, 2024 Posted July 24, 2024 Wij hebben een Huyndai Kona electric en ook deze melding! Om gek van te worden. De koelvloeistof loopt snel weg en ook al is deze bijgevuld melding blijft. Al diverse keren terug geweest bij de garage en een hele dag! de auto aan de computer maar ze krijgen het niet voor elkaar! Wat nu vraag ik me af! Quote
Goelands Posted August 27, 2024 Posted August 27, 2024 Uiteindelijk de Sorento PHEV ingeruild..... Hardnekkig probleem helaas... Afscheid genomen van Kia na ruim 20 jaar diverse modellen gereden te hebben waaronder 3 Sorento's Dealer deed er niets aan, jammer... Quote
PieterJ Posted November 28, 2024 Posted November 28, 2024 Ik heb het net ook in mijn scherm gekregen bij een e-Niro. Gebeurde nadat de accu bijna leeggereden was, maar misschien heeft dat er niets mee tee maken. Kia Amsterdam (Vaneman) had het over een terugroepactie waarbij inderdaad de boel doorgespoeld moet worden. Is soort service van Kia, garantie naar ik aanneem. Volgende week een afspraak om het te verhelpen. Quote
Houston3 Posted January 3 Posted January 3 Afgelopen zomer ook dit probleem weer gekregen na al een spoeling dmv de terugroepactie. Contact gehad met Kooijman Breda die na herhaaldelijk contact opnemen simpelweg niets meer laten horen. Overgestapt naar Kia in Sliedrecht die heel erg vriendelijk zijn. Probleem lijkt nu verholpen maar ik denk dat het vooral komt doordat het nu kouder is. Het meest vreemde aan dit hele probleem is dat het bij meerdere auto's is maar geen een van de Kia garages er daadwerkelijk iets mee doet anders dan spoelen en zeggen ''je kan er mee rijden''. Ze lijken niet te begrijpen dat ik een auto wil zonder foutmeldingen. Wat ik zelf kon vaststellen is dat ik vrijwel altijd een zoete lucht (koelvloeistof?) heb in de motorkap als dit probleem zich voordoet. De melding altijd is als ik de auto start na een tijd gereden te hebben (motor is warm) en soms ook plots weer uit gaat als de auto opnieuw gestart is na rijden. Het lijkt er wat mij betreft echt op dat het een oververhittingsprobleem is omdat de melding komt na rijden (auto is warm en kan geen warmte kwijt na stilstaan) en weer weg gaat na rijden en opnieuw starten. Maargoed, Kia doet er helemaal niets aan helaas. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.