Jump to content

Melding van vul koelvloeistof spanningsregelaar

Recommended Posts

Posted (edited)

Sinds 19 april 2023 na mijn servicebeurt krijg ik deze melding. Zo te zien ben ik niet de enige. Morgen ga ik contact opnemen met mijn kia dealer.

77D223F9-D49E-40A8-B5A0-CBDD80C97ED9.jpeg

Edited by JohT
Posted

Inderdaad, je bent niet de enige. Hadden wij voor het eerst bij vertrek op wintersport. Altijd irritant op zo'n moment. Afgelopen week bij regulier onderhoud gefixt.

Posted

Oh wacht, dat was bij mijn Sorento PHEV, niet bij de Niro.

Posted

Bedankt voor je reactie. vandaag naar de kia dealer geweest en het blijkt een bekende fenomeen te zijn. je mag het ermee rijden maar niet te lange afstand. Morgen moet ik al op vakantie en gelukkig wilt de dealer mee direct helpen. Al het koelvloeistof van de auto moet doorgespoeld worden. het duurt ongeveer 2 uren.

• 2 months later...
Posted

Wij rijden inmiddels al zeker 4/5 maanden rond met deze melding. De auto is al 4 x bij de garage geweest. Ze krijgen het maar niet opgelost. Koelvloeistof is al meerdere keren vervangen en alles is al door gespoten. We worden er gek van. Gelukkig betreft het een terugroepactie maar omdat het land duurt moeten we wel steeds een huurauto betalen...

Bij wie is dit probleem inmiddels wel definitief verholpen? Wellicht moeten wij maar eens een andere garage proberen.

• 2 weeks later...
Posted

Hallo, 

Ik heb een sorente hybrid en sinds gisteren ook dit probleem. Bij diegene waar het doorgespoeld is, is het nu opgelost? 

Vertrek donderdag naar Oostenrijk,  en ze spoelen hem nu door, zou 6 uur duren.

• 4 weeks later...
Posted (edited)

Binnenkort voor de 4e keer terug naar de dealer met dit probleem...
We hebben de afgelopen 2 buitenland vakanties een paar duizend km met continue gepiep en waarschuwingen gereden, je wordt er knettergek van.
Bij de beurt voor de laatste vakantie zou het verholpen zijn, weer niet dus...
Nou, we zijn weer terug en volgende week in de herkansing...

Edited by Goelands
  • 9 months later...
Posted

Ik heb de auto pas maar met het de zelfde probleem ik heb kia gebeld ze zegen dat ik zelf moet betallen klopt het is toch garantie autobus van 2021

Posted
4 minuten geleden, zei umit:

Ik heb de auto pas maar met het de zelfde probleem ik heb kia gebeld ze zegen dat ik zelf moet betallen klopt het is toch garantie auto is van 2021

• 4 weeks later...
Posted

Wij hebben een Huyndai Kona electric en ook deze melding! Om gek van te worden. De koelvloeistof loopt snel weg en ook al is deze bijgevuld melding blijft. Al diverse keren terug geweest bij de garage en een hele dag! de auto aan de computer maar ze krijgen het niet voor elkaar! Wat nu vraag ik me af!

• 1 month later...
Posted

Uiteindelijk de Sorento PHEV ingeruild.....

Hardnekkig probleem helaas...

Afscheid genomen van Kia na ruim 20 jaar diverse modellen gereden te hebben waaronder 3 Sorento's

Dealer deed er niets aan, jammer...

• 3 months later...
Posted

Ik heb het net ook in mijn scherm gekregen bij een e-Niro. Gebeurde nadat de accu bijna leeggereden was, maar misschien heeft dat er niets mee tee maken. Kia Amsterdam (Vaneman) had het over een terugroepactie waarbij inderdaad de boel doorgespoeld moet worden. Is soort service van Kia, garantie naar ik aanneem. Volgende week een afspraak om het te verhelpen. 

• 1 month later...
Posted

Afgelopen zomer ook dit probleem weer gekregen na al een spoeling dmv de terugroepactie. Contact gehad met Kooijman Breda die na herhaaldelijk contact opnemen simpelweg niets meer laten horen. Overgestapt naar Kia in Sliedrecht die heel erg vriendelijk zijn. Probleem lijkt nu verholpen maar ik denk dat het vooral komt doordat het nu kouder is.

Het meest vreemde aan dit hele probleem is dat het bij meerdere auto's is maar geen een van de Kia garages er daadwerkelijk iets mee doet anders dan spoelen en zeggen ''je kan er mee rijden''. Ze lijken niet te begrijpen dat ik een auto wil zonder foutmeldingen.

Wat ik zelf kon vaststellen is dat ik vrijwel altijd een zoete lucht (koelvloeistof?) heb in de motorkap als dit probleem zich voordoet. De melding altijd is als ik de auto start na een tijd gereden te hebben (motor is warm) en soms ook plots weer uit gaat als de auto opnieuw gestart is na rijden. Het lijkt er wat mij betreft echt op dat het een oververhittingsprobleem is omdat de melding komt na rijden (auto is warm en kan geen warmte kwijt na stilstaan) en weer weg gaat na rijden en opnieuw starten. Maargoed, Kia doet er helemaal niets aan helaas.