Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

€290 kost de eerste servicebeurt van15000km

Ga naar de oplossing Opgelost door MJSM Verhoeven,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een nieuwe Kia Niro EV. Hij is aan zijn eerste servicebeurt toe van 15000km. Ik schrok van de kosten €290. Ik had verwacht dat die veel lager zouden zijn. De dealer verwijst naar de standaardprijzen die Kia Nederland hanteert. Kia Nederland verwijst naar de prijzen van de dealer. Wat is jullie ervaring?

Geplaatst

Mijn eerste onderhoudsbeurt (kleine beurt) was in oktober 2022 en heb betaald € 81,00
Zie de bijlage. Dit komt van de Kia site.
Wat hebben ze extra gedaan bij het onderhoud aan jouw auto en wie is de dealer waar het uitgevoerd.

MijnKia.jpg

Geplaatst (aangepast)

Je kunt de onderhoudsprijzen zien als je inlogt bij mijnkia
Vervolgens maak afspraak
hier zie je de prijzen van onderhoud van je Kia.

aangepast door Evert Mulder
Geplaatst

Ik ben ook toe aan de eerste onderhoudsbeurt, best snel na 7 maanden vind ik, maar goed...Ik zie rond de 290 euro staan voor de 15K beurt. Die 84,50 is misschien voor de EV? Ik heb een HEV.

Geplaatst

De Niro EV hoeft pas na 30000 km zijn eerste beurt te hebben volgens het boekje. Gemakshalve (verdienmodel?) heeft de dealer de teller aan het begin maar op 15000 gezet.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo, mijn Kia eSoul (zelfde aandrijflijn als de Niro) heeft onlangs de 50000 beurt gehad, 75 euro. Alle beurten totnutoe 2x klein 1x groot bij elkaar 295 euri's. Het lijkt mij dat u opgelicht wordt. 

Andere dealer zoeken. 

Succes ermee. 

Geplaatst

Ik denk eerder dat TS naar de onderhoudsprijzen van de (P)HEV of een volledige ICE heeft gekeken. Het door hem/haar(?) genoemde bedrag komt aardig overeen met de onderhoudsprijzen die voor die Kia's gelden.

Op 30 april moest de beurt nog worden uitgevoerd, en TS is er hier niet meer op teruggekomen.

Ik verwacht dat het op een misverstand berust, dus direct over 'oplichting' spreken (schrijven) lijkt me wat prematuur.

Overigens, @MJSM Verhoeven de gegevens onder je forumnaam vertellen (nog?) dat je een Hyundai Kona rijdt...........even aanpassen?

• Like 1
  • Oplossing
Geplaatst

Bleek inderdaad dat de garage de prijs voor onderhoudsbeurt hanteerde voor de PHEV voor 15000 km. De Kia Niro EV heeft 1ste beurt pas bij 30000 km. 
bedankt voor alle reacties,

groet MJSM Verhoeven 

• Like 1
  • 1 jaar later...
  • 4 maanden later...
Geplaatst

Mijn eSoul gaat er eerdaags uit, met waarschijnlijk ruim 84000 km op de teller, 3 kleine en 2 grote onderhoudsbeurten hebben mij in bij 5 jaar nog geen 700 euro gekost (Kia Muijlwijk Schelluinen) 

Ter info. 

• 5 weken later...
Geplaatst

Ik heb vandaag mijn Niro EV (nieuw model van eind 2022) voor z’n eerste (kleine)onderhoudsbeurt weggebracht. 
€354,- (+ nieuw interieurfilter en remvloeistof vervangen). 

Geplaatst
29 minuten geleden, zei Blendje:

Ik heb vandaag mijn Niro EV (nieuw model van eind 2022) voor z’n eerste (kleine)onderhoudsbeurt weggebracht. 
€354,- (+ nieuw interieurfilter en remvloeistof vervangen). 

Dat lijkt mij vrij duur. Mijn Niro EV (eind 2021) grote beurt incl. interieurfilter en remvloeistof vervangen € 230,00
Was het wel een kleine beurt?
Log anders in mij mijnkia en daar kun je de prijzen van een kleine en grote beurt zien 

• 1 maand later...
Geplaatst

Op 15 januari jl mijn 2 jaar oude Kia hybride, km stand 17.000 naar de dealer gebracht.

Was dus de tweede beurt. De eerste beurt vorig jaar bij 10.000 km gedaan.  

incl het interieurfilter mocht ik 583 euro afrekenen.  Geen extra werkzaamheden, geen bijzonderheden. 

Betreft Kia Niro hybride, dus zonder oplaadmogelijkheid. Rij mijn tweede Kia Niro en heb nooit eerder zo’n hoog bedrag betaald.

ik snap nu dat de garantie naar 10 jaar kan gaan, op voorwaarde dat je het onderhoud bij de dealer blijft doen.

• Confused 1
Geplaatst

583,- het is wat het is....

Ze moeten toch ergens de monteurs en pand(en) van betalen. Is het veel ja...dit is en blijft een heel delicaat onderwerp...

moeilijk om in een perspectief te plaatsen....

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Kia past ondehoudsschema nadelig aan met nieuwe interval benamingen. 

Waar je tot vorig Jaar een oliebeurt, kleine beurt of grote beurt had, heb je nu geen oliebeurt meer maar een Basis beurt van 278 euro. Nog steeds vervangen ze alleen de olie met alleen een Paar extra opervlakkige checkpunten waardoor ze de prijsflink kunnen opschroeven. Tijd van de beurt is ca 40 minuten. Dus als je alleen al de olie ververst ca. 20 minuten en 120 euro. Dan kost die extra 20 minuten check je nog eens 160 euro. Snap wel dat ze de garantie Dan optrekken naar 10 Jaar, slimme marketing van Kia.

APK
Enkele Algemene Periodieke keuring
 69,45

Onderhoud Basis
Elke 15,000 KM of 12 maanden
 278,50

Onderhoud Plus
Elke 30,000 KM of 12 maanden
 425

Onderhoud Pro
Elke 60,000 KM of 12 maanden
 439,50
aangepast door Appiehappie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...