Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Sorento PHEV. Prachtige auto, maar tijdens het rijden trilt de wagen. Dit wordt erger naarmate je sneller rijdt. De trillingen zijn vooral voelbaar in de onderrug, wat zou betekenen dat ze vanuit de achterkant van de wagen komen. Ze komen ook niet altijd voor op hetzelfde traject. Reeds verschillende testritten gedaan met iemand van de garage. Ook met een andere Sorento, maar wel een HEV. Deze had hetzelfde phenomeen voor. Bij Kia zelf was dit probleem niet gekend. Ze zijn dit nu verder aan het onderzoeken, maar ik vraag me af of er nog mensen zijn met dezelfde ervaring? Mvg, Ief

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi, ik wou nog eens horen of er echt niemand anders dit ervaart. Eventueel ook met een ander model. De laatste weken  is het trillen wel wat minder, maar nog steeds voelbaar. Bij wijze van test heeft de dealer nu de banden gewisseld met die van een andere sorento, maar dat verergerde de trillingen alleen maar. Ik heb ook al met een nieuwe Niro HEV gereden, en deze reed 100 keer beter, geen enkele trilling gevoeld. Elke feedback wordt ten zeerste geapprecieerd. 

Thx,

Ief

• 9 maanden later...
Geplaatst

Goedenavond Lef, ik heb dat ook. Tot 90km/h gaat t prima.  En dan ook weer boven de 140. Maar ertussen is er trilling. Heb de velgen ook 2x laten balanceren.  Maar daar ligt het niet aan. Hoor graag of er idd meer met dit euvel zijn. Gr Ferry 

Geplaatst

Dag Ferry,

Ondertussen werden alle 4 de banden vervangen. Van de originele waren er 3 buiten de norm. Alle banden werden nu ook gebalanceerd onder druk via een road force balancering. De trillingen zijn beter, maar nog steeds aanwezig. Ik merk ze ook op bij lagere snelheden. Ik vind dat de wagen op zich ook niet goed rijdt. Er werden door Kia ondertussen al 2 trillingsmetingen uitgevoerd en er zal binnenkort nog een derde meting worden gedaan.

Mvg,

Ief

Geplaatst
Op 19-6-2023 om 20:09, zei Ief:

Hoi, ik wou nog eens horen of er echt niemand anders dit ervaart. Eventueel ook met een ander model. De laatste weken  is het trillen wel wat minder, maar nog steeds voelbaar. Bij wijze van test heeft de dealer nu de banden gewisseld met die van een andere sorento, maar dat verergerde de trillingen alleen maar. Ik heb ook al met een nieuwe Niro HEV gereden, en deze reed 100 keer beter, geen enkele trilling gevoeld. Elke feedback wordt ten zeerste geapprecieerd. 

Thx,

Ief

• 1 jaar later...
Geplaatst
Op 3-4-2024 om 21:57, zei ferrykia:

Hallo heb een phev uit aug 2025. Nu bij 8k km een vreemde trilling die vervelend is voor de oren gehad. Net alsof iemand achter je de radio belachelijk hard met veel bass aan heeft staan. Na 5 minuten weer weg. Hou het nu in de gaten. Mijn vermoeden is een storing in de elektromotor op de achteras. De hele auto trilde 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...