KL59 Posted October 10, 2023 Posted October 10, 2023 Mijn nieuwe Niro EV heb ik nu ongeveer een maand. Die staat normaal geparkeerd in mijn garage. Af en toe als ik daar voorbijloop hoor ik een ritselend geluid van onder de motorkap. Dit duurt telkens maar een minuutje. Precies of er daar een licht motortje of een relais eventjes aktief is. Nochtans staat de wagen volledig in rust. Iemand een idee wat daar dan af en toe gebeurt, en waarom ? Volgens de technieker in de garage waar ik hem kocht is dit normaal, hoewel hij niet precies kan zeggen wat daar dan juist telkens gebeurt..... Quote
Murcielaygo Posted October 10, 2023 Posted October 10, 2023 Ik denk bij een ruis aan een fan die de controller na-koelt. Bij klikken is het misschien de contactor die uit gaat of de aansturing van een eventuele fan of controller. Quote
KL59 Posted October 11, 2023 Author Posted October 11, 2023 Het gebeurt wel en ook wanneer de wagen reeds geruime tijd (bvb een hele nacht) stilstaat, dus lijkt het me onwaarschijnlijk dat er iets moet nagekoeld worden ?? Quote
Peter-036 Posted October 13, 2023 Posted October 13, 2023 Heb je aanstaan dat de 12V accu gecontroleerd/bijgeladen wordt uit de HV accu? Dat zal het niet zijn omdat die controle niet heel vaak plaatsvindt, maar toch... Staat de auto ' op slot', en/of heb je op die momenten de sleutel van de auto bij je? De nabijheid van de sleutel kan de auto 'wekken'. 1 Quote
KL59 Posted October 13, 2023 Author Posted October 13, 2023 Dag Peter, Ja auto staat op slot - 12v accu aanvullen staat op aan > misschien is het dat, hoewel dat niet zo vaak gebeurt schrijf je. Sleutel hangt op bord in keuken, op afstand van ong 5 meter van de auto (misschien op de grens van het bereik ?), maar niet in mijn zak als ik er voorbijloop.... Verklaring blijft dus nog beetje onduidelijk. Zal 12v accu aanvullen uitzetten - Ga verder opvolgen. Grt. Alex Quote
Jaroo Posted October 14, 2023 Posted October 14, 2023 Je weet dat je je sleutel (afstandsbediening) beter in een metalen bus o.i.d. kunt bewaren? Voorkomen is beter dan genezen... Quote
Kassie Posted October 19, 2023 Posted October 19, 2023 Op 14-10-2023 om 21:58, zei Jaroo: Je weet dat je je sleutel (afstandsbediening) beter in een metalen bus o.i.d. kunt bewaren? Voorkomen is beter dan genezen... dat is tegenwoordig (Niro EV) niet meer nodig omdat sleutel na kwartier stilliggen/hangen niet meer zend. Quote
KL59 Posted October 21, 2023 Author Posted October 21, 2023 Heb het geluid nog steeds opieuw gehoord. Vraag me af of het iets kan te maken hebben met Kia Connect (bijwerken/opvragen gegevens vanuit Kia Connect ??) Quote
HenkM Posted December 22, 2023 Posted December 22, 2023 Is een "marter-verjager" in de auto gemonteerd? Quote
Recommended Posts