Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Versnellingsbak Kia Sportage 5

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
10 uur geleden, zei AnneM:

Bij naderen van een rotonde zet ik de CC uit bij 150 mter en laat ik de auto uitrollen, dan bij verlaten maak ik dan weer snelheid tot 50a 60 kmh, dan CC weer inschakelen. Soms gebruik ik de flippers, gaat ook prima.

Vwb de flippers, ik had liever de flippers uit de NIRO gehad, meer of minder regenereren. Nu gebruik je veel meer je rempedaal om de snelheid er uit te halen, dus meer slijtage remschijven e.d.

Nu ik toch bezig ben, ik mis ook de ACC van de Niro. Ik maakte nl. veel gebruik van de Limiter. 

Acc zit er gewoon op, tenminste bij die van mij wel, en werkt hetzelfde als de niro

Geplaatst (aangepast)
11 uur geleden, zei AnneM:

Nu ik toch bezig ben, ik mis ook de ACC van de Niro. Ik maakte nl. veel gebruik van de Limiter. 

Een gloednieuwe Sportage zonder ACC, dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Adri

aangepast door Breeze
Geplaatst
4 hours ago, Juur said:

Ik heb het idee dat de HEV er meer last van had dan de PHEV die we nu hebben. Ik vind het ook een gemiste kans dat de auto niet meer kan regenereren, is best makkelijk one pedal driving en scheelt veel slijtage aan remschijven en blokken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Interessant om te horen. Wij hebben de PHEV proefgereden. Daarbij niets van een hangende tweede versnelling opgemerkt. De HEV gekocht ivm het hogere trekgewicht. 

Geplaatst
14 uur geleden, zei jeroenh:

Acc zit er gewoon op, tenminste bij die van mij wel, en werkt hetzelfde als de niro

Ik heb mij wat verkeerd uitgedrukt, natuurlijk zit er gewoon ACC op. 

Wat ik bedoelde is dat je bij de NIRO kon/kan kiezen tussen de ACC en de Limiter. 

Geplaatst
11 uur geleden, zei AnneM:

Ik heb mij wat verkeerd uitgedrukt, natuurlijk zit er gewoon ACC op. 

Wat ik bedoelde is dat je bij de NIRO kon/kan kiezen tussen de ACC en de Limiter. 

Dat is bij mijn sportage nog steeds mogelijk gewoon de knop ingedrukt houden en hij gaat naar limiet instellen

Geplaatst
Op 28-1-2025 om 08:21, zei AnneM:

Hou de ACC knop eens ingedrukt. ;)

Geplaatst
15 uur geleden, zei jeroenh:

Dat is bij mijn sportage nog steeds mogelijk gewoon de knop ingedrukt houden en hij gaat naar limiet instellen

Ga ik proberen, dus kort indrukken stel je de ACC in op de actuele snelheid en bij langer indrukken stel je de Limiter in?

In de manual is er volgens mij niets over een Limiter te vinden.

Geplaatst
1 uur geleden, zei AnneM:

Ga ik proberen, dus kort indrukken stel je de ACC in op de actuele snelheid en bij langer indrukken stel je de Limiter in?

In de manual is er volgens mij niets over een Limiter te vinden.

Ja klopt,  bij mijn auto in ieder geval wel dus ga ervan uit bij jou hetzelfde

• 1 jaar later...
Geplaatst
On 1/28/2025 at 8:36 PM, Wim248 said:

Interessant om te horen. Wij hebben de PHEV proefgereden. Daarbij niets van een hangende tweede versnelling opgemerkt. De HEV gekocht ivm het hogere trekgewicht. 

Wij rijden sinds Juli 2024 in de KiA Sportage PHEV en hebben ook het probleem dat de wagen tussen het schakelen door in zijn vrij schiet voor een seconde of wat zowel met terugschakelen als met opschakelen en dit rond die 2de versnelling. Ik ervaar het als een onvoorspelbaar gedrag je weet namelijk niet wanneer het komt. Voor mij gevoel kan het leiden tot gevaarlijke situaties. In 1 van de situaties nam ik mijn voet van het gas er remde de auto op de motor richting een oversteek plaats en schoot hij op eens in zijn vrij waardoor de auto versnelde (uitrolde) en ik super snel moest ingrijpen met remmen om een aanrijding te voorkomen. Kia heeft toen met de wagen gereden en gezegd dat zij geen probleem hebben geconstateerd en ik maar weer terug moest komen als het weer gebeurde wat ook regelmatig het geval is. Wel jammer van dit euvel omdat het verder een top wagen is. We waren laatst in de Oostenrijkse Alpen waar veel sneeuw lag en deze wagen er echt geen moeite mee had, in de sneeuw modus met de AWD trekt hij de wagen de stijle besneeuwde helingen met gemak naar boven.         

Geplaatst

Ik zie dat dit een al wat ouder topic is, maar ik rijd ook nog zo lang in mijn Kia. Meeste van bovenstaande berichten herken  ik inderdaad ook wel met de 2e versnelling. Ik ben van nature een defensieve rijder en heb ik ook in het geheel geen moeite mee. Ik denk maar zo, de derde drive komt vanzelf. De flippers gebruik ik niet.

Wel moet ik toegeven dat mijn vorige auto, de BMW3 serie, een volledig geruisloze en gevoelloze 8 bak automaat had, zelfs na 13 jaar schakelen.  Dat mis ik dan in mijn Kia weer wel. 😐

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...