Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Volgens mij niet zonder zeer ingrijpende actie!

De HEV heeft om te beginnen geen on-board lader, en die is nodig om de wisselstroom om re zetten naar gelijkstroom.

De on board lader van een PHEV en een full EV doen dat wel, waarbij die van de EV 3 fase (is samen 'krachtstroom) aan kan, of die van de PHEV dat ook kan, of alleen 230V?

Kort antwoord: Nee!

Edited by Peter-036
Posted

En wat voor boordlader zit daarin? Ze zijn er van max 3,6kW tot max 22kW, maar bij Kia gaat het tot max 11kW.

Dat laatste (11kW) duidt dan op een 3 fase lader.

Maar de laadpaal/grannylader bevat ook een communicatiedeel om 'de auto te vragen' wat 'ie kan laden (qua snelheid) en om van de auto een seintje te krijgen dat die vol zit. Als een lader blijft 'duwen' gaat de HV accu naar z'n grootje.

Overigens, voor zover ik weet kunnen de PHEV's van Kia niet snelladen (= DC-laden).

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...