Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb sinds 3 weken de Kia Sportage Hybrid.  Ik zit te zoeken hoe de navigatie werkt. Op zich kom ik er wel uit, maar volgens de handleiding moet ik eerst een land kiezen, en dan stad en adres invoegen. Logisch, zo had ik t in mij Skoda ook. Maar ik kan nergens vinden waar ik het land kan invoeren. Als ik tik Frankrijk geeft ie Parijs aan, als ik een frans adres ingeef, geeft ie alle straten met die naam aan, onder vermelding van stad of dorp, met afstand to waar ik ben.  Dat zijn soms meer dan 10 vermeldingen. Is dat de bedoeling? 

Geplaatst

Welkom in de wondere wereld van Kia navigatie. Het is gebruiksonvriendelijk en laat je soms de meest bizarre routes rijden maar volgens mij is het laatste scenario waar.  Je toets eerst een straat in en gaat dan finetunen voor de juiste adres/stad combinatie.  Ik gebruik meestal zelf ook de Kia app zoals Wim-A hierboven zegt, dat is goed te doen.

En schrik niet als je eigenlijk rechtdoor moet dat de navi je dan rechts, links en weer links stuurt om zo weer op dezelfde weg terecht te komen.🙁

Geplaatst

Alle navigatie merken hebben er wel wat last van dat je soms bijvoorbeeld de parallelbaan op gestuurd wordt, want dat is (marginaal...) korter/sneller.

Geplaatst
Op 25-3-2024 om 16:00, zei elsinga:

Alle navigatie merken hebben er wel wat last van dat je soms bijvoorbeeld de parallelbaan op gestuurd wordt, want dat is (marginaal...) korter/sneller.

Oh maar daar heb ik ook geen probleem mee.  In mijn voorbeeld reed ik op op een bekende weg waar ik normaal gesproken 600 meter rechtdoor moet rijden, alleen de navi vond het nodig om me 400 meter van die weg af te halen om vervolgens 600 meter verder weer 400 meter naar links te gaan om op hetzelfde punt uit te komen. (heb ik niet gedaan natuurlijk🤭)  een omweg van 800 meter op een stuk van 600 meter vind ik vreemd, en nee er stond geen file of wegafsluiting o.i.d. in het scherm.

• 1 jaar later...
Geplaatst (aangepast)

Plaatsen jullie de klachten ook bij KIA.

Zelf vind ik dit schandalig slecht.

Ik heb er namelijk wel een probleem mee, en zij zijn bezig dit te herstellen.

En het blijk dat zij wel degelijk bezig zijn, want er is tussentijds een update geweest.

Normaal is dit twee maal per jaar. verder vind ik de  werking wel ok, en zou het graag gebruiken. 

Ik vind het ideaal dat ik in kan spreken waar ik naar toe wil. Dat vind ik geweldig rustgevend.

Voor ik verder ga.

Ik heb het getest met alles wat mij ter beschikking staat.

Sygic, Here we go, TOM TOM (Motor) Maps Me, Google maps, Waze.

Deze nemen allemaal, geen uitgezonderd, de tunnel.

Ik heb twee kia’s  een stonic, en een splinternieuwe Sportage.

Beide systemen doen niet wat zij horen te doen.

Er is een dure tunnel aangelegd, om “Leiden” te ontwijken en voorschoten.

ALLE navigatie systemen nemen deze tunnel mee als snelste optie.

ZELFS de eigen navigatie app op de “KIA CHARGE” app.

Alleen in de navigatie in de auto weigert hij de tunnel te nemen.

Zelf als je er een pin midden op zet.

“Corbulo tunnel”

Dus als je gebreken hebt meld dit dan AUB bij Kia.

Bij het zoeken op de PC naar de navigatie zit een link naar de ondersteuning.

Specifiek voor de navigatie.

kaart.jpg

aangepast door teunezuela
Geplaatst

Ben ook niet zo content met de navigatie i.cm. met opgeven van locatie waar je naar toe wilt.  (wat forum lid ursulina aangeeft) 

Als de straatnaam bijv hauptstrasse.... dan krijg je veel hits in duitsland. Soms gaat een ander wel weer met POI's, maar dat is ook niet altijd van toepassing op vakantie.

Dan selecteer ik liever land, stad, of postcode --> straat --> huisnummer. Zoals de tomtom's van vroeger.... 

Volgens mij het het wel ooooit erop gezeten als ik de handleidingen moet geloven...maar is bij een update eruit gegaan vermoed ik (ik heb een 2e hands van 5 jaar oud)

Ik gebruik dan ook vaker "gewoon" google maps middels android auto....om bovenstaande ergernis te voorkomen. 

W.b.t. spreken dat kan ook....maar zo AI is het allemaal niet...(ook niet bij "Hey Mercedes...")

Geplaatst
Op 12-9-2025 om 10:16, zei teunezuela:

Alleen in de navigatie in de auto weigert hij de tunnel te nemen.

Zelf als je er een pin midden op zet. 

“Corbulo tunnel”

Ben wel benieuwd of met de september update dit probleem is opgelost.

Geplaatst
Op 24-3-2024 om 12:52, zei Ursulina:

Ik heb sinds 3 weken de Kia Sportage Hybrid.  Ik zit te zoeken hoe de navigatie werkt. Op zich kom ik er wel uit, maar volgens de handleiding moet ik eerst een land kiezen, en dan stad en adres invoegen. 

Is al genoemd, maar in de app adres selecteren en dan naar de auto sturen werkt prima.
Ik kan ook best goed uit de voeten met de spraak opdrachten. Werkt meestal in één keer goed.

Geplaatst
27 minuten geleden, zei Ben Wouters:

Wel een leuke zet, in de beschrijving staat dat de motor moet draaien. 

Maar ik zou niet weten hoe ik mijn motor kan starten. Als ik niet ga rijden start de motor niet.

Ja ik kwam er achter als ik de temperatuur op zijn hoogst zet wil de auto starten.

Beetje vreemd verhaal.

(overigens zorgt de auto voor een minimum capp in de batterij, en dus zal het wel goed gaan) 

Geplaatst
6 uur geleden, zei teunezuela:

Wel een leuke zet, in de beschrijving staat dat de motor moet draaien. 

Maar ik zou niet weten hoe ik mijn motor kan starten. Als ik niet ga rijden start de motor niet.

Ja ik kwam er achter als ik de temperatuur op zijn hoogst zet wil de auto starten.

Beetje vreemd verhaal.

(overigens zorgt de auto voor een minimum capp in de batterij, en dus zal het wel goed gaan) 

Volgens mij hoeft de motor niet perse te draaien.  Als ik een update doe staat de auto meestal op EV en dan draait de update gewoon hoor.

Geplaatst

Klopt, doch zeker bij de PHEV behoeft de motor niet te draaien tijdens het updaten, althans dat is mijn ervaring. 

Systeem loopt de hele update netjes af zonder een tussentijdse opmerking dat de motor aan moet. USB erin en na ongeveer 40 minuten is het updaten klaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...