Jump to content

Dealer ervaringen

bigwade

Recommended Posts

Ola!

in het draadje hier:

http://www.kiaclub.nl/sportage/3055-eerste-sportage-ervaring.html

lees ik wisselende dingen w.b. afleveren nieuwe auto.

Met en zonder bloemetje, volle tank, 50eu tank, schoon, minder schoon, etc.

Wat zijn jullie ervaringen ?

Is de liefde na de koop over of kom je steeds in een warm bad, dat soort dingen.

Ik meen dat Smart onlangs ook een opmerkelijke belevenis bij de locale dealer heeft meegemaakt, maar kan het draadje even niet vinden..

Laat maar horen, incl. vliegroest :-)

grtz

Frank..

NB zelf ben ik uiterst tevreden over Kia Houten (jammer van dat bloemetje..)

Die van ons komt bij Nootenboom Nootdorp vandaan. Verkoop prima service, zeer snelle levering (woensdag getekend, vrijdag rijden), maar de werkplaats is zeer prijzig helaas.

Verder prima ervaringen! Laatst een afgebroken ruitenwisserarm. Kosten 40 euro voor de onderdelen, montage was service!

Die van ons komt bij Nootenboom Nootdorp vandaan. Verkoop prima service, zeer snelle levering (woensdag getekend, vrijdag rijden), maar de werkplaats is zeer prijzig helaas.

Verder prima ervaringen! Laatst een afgebroken ruitenwisserarm. Kosten 40 euro voor de onderdelen, montage was service!

Wat is er prijzig aan een werkplaats ?

Kia heeft "vaste" werkplaats prijzen (binnen garantie/onderhoud)

en ehhhhhhhh, bloemetje ?

Hey Bigwade,

Ik denk dat je dit draadje bedoelde: http://www.kiaclub.nl/soul/2918-kia-soul-rocks-2.html#post17004

Ik heb meegemaakt bij de aflevering van mijn Hyundai Tucson dat de verkeerde spoiler was gemonteerd, in ieder geval niet de spoiler die ik wilde hebben. Veel te klein en absoluut niet passend bij de grote Tucson. Ook de binnenunit v/d parkeersensoren was verkeerd geplaatst, zodat ik links van mij naar achteren moest kijken bij het achteruitrijden. Beide onderdelen zijn naderhand juist geplaatst, maar ik heb daar een behoorlijke kater aan overgehouden. Vooral ook om dat er in een nieuwe auto achterin gaatjes zaten van de verkeerd geplaatste binnenunit v/d parkeersensoren. De gaatjes waren afgedekt met twee dopjes, weliswaar in dezelfde kleur maar toch, grrrrrr. Verder is de bedrading van de afneembare trekhaak 3x vervangen, omdat spontaan de verlichting e.d. uitviel. Later bleek de bekabeling langs de uitlaat te lopen, waardoor het smolt......! Hoe dom kun je zijn.

Hey Bigwade,

Ik denk dat je dit draadje bedoelde: http://www.kiaclub.nl/soul/2918-kia-soul-rocks-2.html#post17004

Ik heb meegemaakt bij de aflevering van mijn Hyundai Tucson dat de verkeerde spoiler was gemonteerd, in ieder geval niet de spoiler die ik wilde hebben. Veel te klein en absoluut niet passend bij de grote Tucson. Ook de binnenunit v/d parkeersensoren was verkeerd geplaatst, zodat ik links van mij naar achteren moest kijken bij het achteruitrijden. Beide onderdelen zijn naderhand juist geplaatst, maar ik heb daar een behoorlijke kater aan overgehouden. Vooral ook om dat er in een nieuwe auto achterin gaatjes zaten van de verkeerd geplaatste binnenunit v/d parkeersensoren. De gaatjes waren afgedekt met twee dopjes, weliswaar in dezelfde kleur maar toch, grrrrrr. Verder is de bedrading van de afneembare trekhaak 3x vervangen, omdat spontaan de verlichting e.d. uitviel. Later bleek de bekabeling langs de uitlaat te lopen, waardoor het smolt......! Hoe dom kun je zijn.

Dat draadje dus, ja ! (en moet ik dat in jouw geval zoeken in het SOULFORUM??:-)))

De rest van je verhaal maakt ook al niet vrolijk.

Is dat een specifiek (prachtige) achterhoek-probleem ??

FUNNY.jpg

Het is geen specifiek probleem in de Achterhoek. Of misschien wel....... ik weet het niet.......hmmmmmm!! Ik heb altijd gedacht dat de Wijzen uit het Oosten kwamen. Nu begin ik te twijfelen:shock:

FUNNY.jpg

Het is geen specifiek probleem in de Achterhoek. Of misschien wel....... ik weet het niet.......hmmmmmm!! Ik heb altijd gedacht dat de Wijzen uit het Oosten kwamen. Nu begin ik te twijfelen:shock:

Moet je toch eens met Peterrrrrrrrrrrrrrrrr gaan praten..

Het is maar 151 km en volgens Gmaps 1 uur 34min rijden.

Had mijn auto in Schimmert en later Schinnen in onderhoud en reed er 1x per jaar heen voor beurt, was meteen dagje uit. (vanuit Utrecht)

Dat kan ook in Breda..

En anders ga je es gek doen in .........Houten..

Edited by bigwade

Moet je toch eens met Peterrrrrrrrrrrrrrrrr gaan praten..

Het is maar 151 km en volgens Gmaps 1 uur 34min rijden.

Had mijn auto in Schimmert en later Schinnen in onderhoud en reed er 1x per jaar heen voor beurt, was meteen dagje uit. (vanuit Utrecht)

Dat kan ook in Breda..

En anders ga je es gek doen in .........Houten..

Eventjes in onderhoud bij US cars... :wacko::mrgreen: Is inderdaad een flinke rit.. Kon je wel meteen kijken in de heuvels of alles goed gebeurt was..;)

Betreffende mijn ervaring met het afleveren van "black Mamba".

Auto was bestelt in Januari 2008, Gebouwd in maart 2008 en geleverd in juli 2008. Ik heb dus een 1/2 jaar gewacht, maar niet door de schuld van KIA maar door een spontane " ik houd er mee op dealer". Door de overname van klanten door mijn 2e dealer (ik heb ondertussen weer een andere dealer van KIA) heeft de aflevering een vertraging gehad van bijna 4 maanden door allerlei papierwerk etc.

Aflevering ging eigenlijk perfect. We hadden alles zelf in de hand van wanneer en hoelaat. De afspraak was dat we hem gingen ophalen op zaterdag (ik geloof) 13 Juli, maar hebben hem eindelijk opgehaald op vrijdag... We hebben de kentekenplaat afgegeven en er is door de dealer de voorste plaat (Gratis) aangemaakt en gemonteerd. (Schijnt normaal te zijn in Belgi

Dat si nou eens een goed plan ! Je bent van harte welkom, enne Breda is natuurlijk de mooiste stad van Brabant dus wat dat betreft valt er genoeg te zien ! ;)

Nou, Peter ik kom zeker een keer op bezoek in Breda (of twee om het af te ronden)!!:mrgreen:

Wat is er prijzig aan een werkplaats ?

Kia heeft "vaste" werkplaats prijzen (binnen garantie/onderhoud)

en ehhhhhhhh, bloemetje ?

Nee.. geen bloemetje.. En facturen van rond de 1000 euro voor een auto van 3 jaar oud, vond ik wat te gek worden. Gelukkig heb ik het voordeel dat de Kia nu in onderhoud is op m'n werk, dus dat scheelt alweer wat.. Morgen gaat 'ie weer de brug op... Achterschokbreker of wiellager rammelt/tikt, en ff balanceren. Begint een beetje een halfjaarlijks dingetje te worden, dat balanceren.

Ik zal binnenkort het dagboek weer eens updaten... is al ff geleden geloof ik..

Naja.. Ontopic maar weer :P

Rekening 2005: 650 euro, Regulier onderhoud + achterschokbreker (30.000 KM)

Rekening 2006: 1050 euro, Regulier onderhoud + APK + Drukgroeplager Koppeling + Koppelingsplaten

Voor een auto van 3 jaar oud vind ik 1050 euro een flinke smak geld... Ligt ook aan de reparaties natuurlijk, wat ik overigens ook beslist niet goedpraat want een verrotte koppeling na 50.000 kilometer m

Guest GreyGriffin

Bij aflevering van mijn Picanto geen bloemetje gekregen, maar wel een soort creditcard die goed is voor drie wasbeurten bij een autowasfirma in de straat waar mijn dealer zit. Dat is een listige zet, want het mes snijdt aan twee kanten! Klant blij met zijn presentje van 43 euro, twee ondernemers blij die elkaar wat omzet toespelen...

GreyGriffin

Bij aflevering werd alle tijd genomen om ons volledig te woord te staan (op een zaterdag!!!) en afgesloten met een mooie bos bloemen.

De garantiepunten zijn probleemloos opgelost ondanks de vraag of de schade was ontstaan uit eigen schuld of als gevolg van het probleem. (parkeersensor piepte niet, dus kwam ik tegen een lantarenpaal aan en ging de sensor kapot... kip/ei verhaal)

Iedere keer als ik langskom zijn ze uiterst vriendelijk en nemen ze alle tijd voor je.

Ik ben zeer tevreden. Het betreft garage Weesepoel in Ten Boer (Groningen). Chapeau Weesepoel, ga zo door!

Weet je wat het is, vaak rekenen garages gewoon meer dan nodig is.

Ik heb vorige week een klant gehad die in 92 een nieuwe Primera kocht. Deze had na 7 jaar een kapotte accu aldus de ANWB ! Nadat de auto naar ons gesleept werd, is in onze werkplaats de accu nagekeken en opgeladen. Probleem opgelost, kosten € 0.00.

Hoe makkelijk hadden ze € 150 kunnen berekenen voor een accu ?

Dat is de manier hoe ze het bij ons doen, is het niet nodig wordt er niks vervangen !

• 1 year later...

Ook bij mijn dealer bij aflevering van de venga 7 geen bloemetje maar wel een zeer goede uitleg en alle tijd voor de aflevering. En de auto is exact geleverd zoals afgesproken

Dit was voor mijn vrouw de eerste keer dat ze bij een nieuwe auto geen bloemetje heeft gehad.

De dealer( Durmi in Amsterdam) heeft na een maand nog wel een enqu

snowy12 ik zou dat nooit geaccepteerd hebben, ook al is het "maar" 60 euro.

Ik werk zelf ook bij een garage en de manier om geld te verdienen in een garage is door je klanten niet te "naaien".. Stuur je klanten met een goed gevoel terug naar huis, dan komen ze weer terug. Jij voelt je nu genaaid, geheel terecht en gaat zeer waarschijnlijk daar ook niet meer terug naar toe.