bigwade Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Ola! in het draadje hier: http://www.kiaclub.nl/sportage/3055-eerste-sportage-ervaring.html lees ik wisselende dingen w.b. afleveren nieuwe auto. Met en zonder bloemetje, volle tank, 50eu tank, schoon, minder schoon, etc. Wat zijn jullie ervaringen ? Is de liefde na de koop over of kom je steeds in een warm bad, dat soort dingen. Ik meen dat Smart onlangs ook een opmerkelijke belevenis bij de locale dealer heeft meegemaakt, maar kan het draadje even niet vinden.. Laat maar horen, incl. vliegroest grtz Frank.. NB zelf ben ik uiterst tevreden over Kia Houten (jammer van dat bloemetje..) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Die van ons komt bij Nootenboom Nootdorp vandaan. Verkoop prima service, zeer snelle levering (woensdag getekend, vrijdag rijden), maar de werkplaats is zeer prijzig helaas. Verder prima ervaringen! Laatst een afgebroken ruitenwisserarm. Kosten 40 euro voor de onderdelen, montage was service! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 13, 2009 Author Share Posted November 13, 2009 Die van ons komt bij Nootenboom Nootdorp vandaan. Verkoop prima service, zeer snelle levering (woensdag getekend, vrijdag rijden), maar de werkplaats is zeer prijzig helaas.Verder prima ervaringen! Laatst een afgebroken ruitenwisserarm. Kosten 40 euro voor de onderdelen, montage was service! Wat is er prijzig aan een werkplaats ? Kia heeft "vaste" werkplaats prijzen (binnen garantie/onderhoud) en ehhhhhhhh, bloemetje ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Hey Bigwade, Ik denk dat je dit draadje bedoelde: http://www.kiaclub.nl/soul/2918-kia-soul-rocks-2.html#post17004 Ik heb meegemaakt bij de aflevering van mijn Hyundai Tucson dat de verkeerde spoiler was gemonteerd, in ieder geval niet de spoiler die ik wilde hebben. Veel te klein en absoluut niet passend bij de grote Tucson. Ook de binnenunit v/d parkeersensoren was verkeerd geplaatst, zodat ik links van mij naar achteren moest kijken bij het achteruitrijden. Beide onderdelen zijn naderhand juist geplaatst, maar ik heb daar een behoorlijke kater aan overgehouden. Vooral ook om dat er in een nieuwe auto achterin gaatjes zaten van de verkeerd geplaatste binnenunit v/d parkeersensoren. De gaatjes waren afgedekt met twee dopjes, weliswaar in dezelfde kleur maar toch, grrrrrr. Verder is de bedrading van de afneembare trekhaak 3x vervangen, omdat spontaan de verlichting e.d. uitviel. Later bleek de bekabeling langs de uitlaat te lopen, waardoor het smolt......! Hoe dom kun je zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 13, 2009 Author Share Posted November 13, 2009 Hey Bigwade,Ik denk dat je dit draadje bedoelde: http://www.kiaclub.nl/soul/2918-kia-soul-rocks-2.html#post17004 Ik heb meegemaakt bij de aflevering van mijn Hyundai Tucson dat de verkeerde spoiler was gemonteerd, in ieder geval niet de spoiler die ik wilde hebben. Veel te klein en absoluut niet passend bij de grote Tucson. Ook de binnenunit v/d parkeersensoren was verkeerd geplaatst, zodat ik links van mij naar achteren moest kijken bij het achteruitrijden. Beide onderdelen zijn naderhand juist geplaatst, maar ik heb daar een behoorlijke kater aan overgehouden. Vooral ook om dat er in een nieuwe auto achterin gaatjes zaten van de verkeerd geplaatste binnenunit v/d parkeersensoren. De gaatjes waren afgedekt met twee dopjes, weliswaar in dezelfde kleur maar toch, grrrrrr. Verder is de bedrading van de afneembare trekhaak 3x vervangen, omdat spontaan de verlichting e.d. uitviel. Later bleek de bekabeling langs de uitlaat te lopen, waardoor het smolt......! Hoe dom kun je zijn. Dat draadje dus, ja ! (en moet ik dat in jouw geval zoeken in het SOULFORUM??)) De rest van je verhaal maakt ook al niet vrolijk. Is dat een specifiek (prachtige) achterhoek-probleem ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Het is geen specifiek probleem in de Achterhoek. Of misschien wel....... ik weet het niet.......hmmmmmm!! Ik heb altijd gedacht dat de Wijzen uit het Oosten kwamen. Nu begin ik te twijfelen:shock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 14, 2009 Author Share Posted November 14, 2009 (edited) Het is geen specifiek probleem in de Achterhoek. Of misschien wel....... ik weet het niet.......hmmmmmm!! Ik heb altijd gedacht dat de Wijzen uit het Oosten kwamen. Nu begin ik te twijfelen:shock: Moet je toch eens met Peterrrrrrrrrrrrrrrrr gaan praten.. Het is maar 151 km en volgens Gmaps 1 uur 34min rijden. Had mijn auto in Schimmert en later Schinnen in onderhoud en reed er 1x per jaar heen voor beurt, was meteen dagje uit. (vanuit Utrecht) Dat kan ook in Breda.. En anders ga je es gek doen in .........Houten.. Edited November 14, 2009 by bigwade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Moet je toch eens met Peterrrrrrrrrrrrrrrrr gaan praten..Het is maar 151 km en volgens Gmaps 1 uur 34min rijden. Had mijn auto in Schimmert en later Schinnen in onderhoud en reed er 1x per jaar heen voor beurt, was meteen dagje uit. (vanuit Utrecht) Dat kan ook in Breda.. En anders ga je es gek doen in .........Houten.. Eventjes in onderhoud bij US cars... Is inderdaad een flinke rit.. Kon je wel meteen kijken in de heuvels of alles goed gebeurt was.. Betreffende mijn ervaring met het afleveren van "black Mamba". Auto was bestelt in Januari 2008, Gebouwd in maart 2008 en geleverd in juli 2008. Ik heb dus een 1/2 jaar gewacht, maar niet door de schuld van KIA maar door een spontane " ik houd er mee op dealer". Door de overname van klanten door mijn 2e dealer (ik heb ondertussen weer een andere dealer van KIA) heeft de aflevering een vertraging gehad van bijna 4 maanden door allerlei papierwerk etc. Aflevering ging eigenlijk perfect. We hadden alles zelf in de hand van wanneer en hoelaat. De afspraak was dat we hem gingen ophalen op zaterdag (ik geloof) 13 Juli, maar hebben hem eindelijk opgehaald op vrijdag... We hebben de kentekenplaat afgegeven en er is door de dealer de voorste plaat (Gratis) aangemaakt en gemonteerd. (Schijnt normaal te zijn in Belgi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Dat si nou eens een goed plan ! Je bent van harte welkom, enne Breda is natuurlijk de mooiste stad van Brabant dus wat dat betreft valt er genoeg te zien ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Dat si nou eens een goed plan ! Je bent van harte welkom, enne Breda is natuurlijk de mooiste stad van Brabant dus wat dat betreft valt er genoeg te zien ! Nou, Peter ik kom zeker een keer op bezoek in Breda (of twee om het af te ronden)!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Geen probleem, h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Wat is er prijzig aan een werkplaats ?Kia heeft "vaste" werkplaats prijzen (binnen garantie/onderhoud) en ehhhhhhhh, bloemetje ? Nee.. geen bloemetje.. En facturen van rond de 1000 euro voor een auto van 3 jaar oud, vond ik wat te gek worden. Gelukkig heb ik het voordeel dat de Kia nu in onderhoud is op m'n werk, dus dat scheelt alweer wat.. Morgen gaat 'ie weer de brug op... Achterschokbreker of wiellager rammelt/tikt, en ff balanceren. Begint een beetje een halfjaarlijks dingetje te worden, dat balanceren. Ik zal binnenkort het dagboek weer eens updaten... is al ff geleden geloof ik.. Naja.. Ontopic maar weer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 19, 2009 Author Share Posted November 19, 2009 1000 euri, auto 3jr. oud ?? Vertel es wat meer...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Rekening 2005: 650 euro, Regulier onderhoud + achterschokbreker (30.000 KM) Rekening 2006: 1050 euro, Regulier onderhoud + APK + Drukgroeplager Koppeling + Koppelingsplaten Voor een auto van 3 jaar oud vind ik 1050 euro een flinke smak geld... Ligt ook aan de reparaties natuurlijk, wat ik overigens ook beslist niet goedpraat want een verrotte koppeling na 50.000 kilometer m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 19, 2009 Author Share Posted November 19, 2009 Vandaar die verhalen over "KIA is reteduur in onderhoud". Met garantieregelingen en vaste tarieven zou dat over moeten zijn. Is dat zo ? (peterrrrrr ??) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Bij aflevering van mijn Picanto geen bloemetje gekregen, maar wel een soort creditcard die goed is voor drie wasbeurten bij een autowasfirma in de straat waar mijn dealer zit. Dat is een listige zet, want het mes snijdt aan twee kanten! Klant blij met zijn presentje van 43 euro, twee ondernemers blij die elkaar wat omzet toespelen... GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rdlanenga Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Bij aflevering werd alle tijd genomen om ons volledig te woord te staan (op een zaterdag!!!) en afgesloten met een mooie bos bloemen. De garantiepunten zijn probleemloos opgelost ondanks de vraag of de schade was ontstaan uit eigen schuld of als gevolg van het probleem. (parkeersensor piepte niet, dus kwam ik tegen een lantarenpaal aan en ging de sensor kapot... kip/ei verhaal) Iedere keer als ik langskom zijn ze uiterst vriendelijk en nemen ze alle tijd voor je. Ik ben zeer tevreden. Het betreft garage Weesepoel in Ten Boer (Groningen). Chapeau Weesepoel, ga zo door! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Net het hele boeltje laten balanceren, en een bandje gewisselt. Was voor 20 eurotjes klaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Weet je wat het is, vaak rekenen garages gewoon meer dan nodig is. Ik heb vorige week een klant gehad die in 92 een nieuwe Primera kocht. Deze had na 7 jaar een kapotte accu aldus de ANWB ! Nadat de auto naar ons gesleept werd, is in onze werkplaats de accu nagekeken en opgeladen. Probleem opgelost, kosten € 0.00. Hoe makkelijk hadden ze € 150 kunnen berekenen voor een accu ? Dat is de manier hoe ze het bij ons doen, is het niet nodig wordt er niks vervangen ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Horst Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 maar hoe snel komt het probleem weer boven water. een accu die 7 jaar mee gaat is erg netjes maar je kan verwachten dat hij er binnen de kortste keren mee ophoudt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
expeuk Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Ook bij mijn dealer bij aflevering van de venga 7 geen bloemetje maar wel een zeer goede uitleg en alle tijd voor de aflevering. En de auto is exact geleverd zoals afgesproken Dit was voor mijn vrouw de eerste keer dat ze bij een nieuwe auto geen bloemetje heeft gehad. De dealer( Durmi in Amsterdam) heeft na een maand nog wel een enqu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 26, 2010 Author Share Posted December 26, 2010 Het leeft dus nog wel dat bloemetje..... Zelf nooit mogen ontvangen........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowy12 Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 ik heb wel het idee dat er soms dingen uit routine(?) gedaan worden. Bij mijn laatste grote beurt werden de ruitenwisserbladen voor vernieuwd ( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 snowy12 ik zou dat nooit geaccepteerd hebben, ook al is het "maar" 60 euro. Ik werk zelf ook bij een garage en de manier om geld te verdienen in een garage is door je klanten niet te "naaien".. Stuur je klanten met een goed gevoel terug naar huis, dan komen ze weer terug. Jij voelt je nu genaaid, geheel terecht en gaat zeer waarschijnlijk daar ook niet meer terug naar toe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowy12 Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Daar heb je wel gelijk in. Zit eigenlijk te overwegen mijn auto maar bij een plaatselijke garage te laten onderhouden. Scheelt mij weer de nodige kilometers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.