Ga naar inhoud

Kia Connect verbreekt verbinding na uitzetten auto


John Kijkuit

Aanbevolen Berichten

Hallo,

Sinds gisteren in het bezit van een Niro EV. Bij de dealer werd Kia connewct verbonden met de auto. Ik had thuis al een account aangemaakt. Na het uitzetten van de auto is ook de app "disconnected". Dat betekent dat ik op afstand nitks kan doen. Ik krijg het niet voor elkaar. Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


31 minuten geleden, zei John Kijkuit:

Hallo,

Sinds gisteren in het bezit van een Niro EV. Bij de dealer werd Kia connewct verbonden met de auto. Ik had thuis al een account aangemaakt. Na het uitzetten van de auto is ook de app "disconnected". Dat betekent dat ik op afstand nitks kan doen. Ik krijg het niet voor elkaar. Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd? 

Ik weet het niet maar je zou je vraag ook hier nog kunnen stellen
https://www.facebook.com/groups/kia.e.niro.nl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht een koppeling van de app/jouw telefoon met de auto, of opnieuw inloggen in de auto, de app, of beide (met hetzelfde account)?

Anders de 'verbinding'  (voor zowel app/telefoon als auto) opnieuw maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, zei John Kijkuit:

Hallo,

Sinds gisteren in het bezit van een Niro EV. Bij de dealer werd Kia connewct verbonden met de auto. Ik had thuis al een account aangemaakt. Na het uitzetten van de auto is ook de app "disconnected". Dat betekent dat ik op afstand nitks kan doen. Ik krijg het niet voor elkaar. Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd? 

Kijk eens naar onderstaand topic: zo is het namelijk ook bij mij begonnen.  Na het resetten van de SIM door de KIA Connect helpdesk, is mijn auto inmiddels wel connected, maar de verbinding is niet stabiel. Er zijn nu minimaal al 3 mensen (jij, @ElectricKia en ik - @HeinoKia) met een nieuwe Kia Niro EV en min of meer dezelfde problemen met de Kia Connect app.

 

aangepast door HeinoKia
  • Thanks 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens aan, vervelend voor @John Kijkuit, maar goed voor ons allemaal om de problemen te bundelen. Dan staan we in ieder geval sterker bij Kia Connect. Zou zeggen, geef ook je bevindingen in die andere topic, dan blijft het bij elkaar, zoals @HeinoKia al schreef. 

Ook ik ben bij de dealer en de eerste aanmelding geen probleem, het begon pas toen ik thuis kwam (heb mijn auto net 4 dagen). Heb al van alles gedaan van resetten tot het opnieuw koppelen van mijn account. Heb zelfs een heel nieuw account aangemaakt, wat niet werkte. Volgens Kia Connect is het een netwerk probleem die ze gaan oplossen. 

Misschien kan jij ook een melding maken naar Kia Connect en bij je verhaal vertellen dat ze op deze community/forum kunnen kijken om meer mensen te helpen. 

Stuur je bericht via:
https://cloud.eu.connect.kia.com/DesktopWebform_KiaConnectInApp?c=nl (ik heb gekozen voor Netwerk probleem)

En topic url van KiaClub er bij gedaan om te zeggen dat meer mensen hier last van hebben:

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uur geleden, zei HeinoKia:

Kijk eens naar onderstaand topic: zo is het namelijk ook bij mij begonnen.  Na het resetten van de SIM door de KIA Connect helpdesk, is mijn auto inmiddels wel connected, maar de verbinding is niet stabiel. Er zijn nu minimaal al 3 mensen (jij, @ElectricKia en ik - @HeinoKia) met een nieuwe Kia Niro EV en min of meer dezelfde problemen met de Kia Connect app.

 

Ik heb e.e.a. doorgegeven aan Kia en deze gaven mij aan dat er een storing is (doorgekregen op zaterdag 20 april 2024) en dat ze druk bezig zijn dit op te lossen. Ik zou een melding krijgen als dit opgelost is. Op de telefoon krijg ik een foutmelding 997. Inmiddels zelf ook al de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook dat levere aanvankelijk niets op. Wel bleek in deavonddat de door mij ingestelde profielfoto ineens te zien was in de auto en dat ik kon zien dat de auto aan het laden was en wat de actieradius was. Bedienen op afstand is nog  steeds niet mogelijk. 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uur geleden, zei Peter-036:

Wellicht een koppeling van de app/jouw telefoon met de auto, of opnieuw inloggen in de auto, de app, of beide (met hetzelfde account)?

Anders de 'verbinding'  (voor zowel app/telefoon als auto) opnieuw maken.

geprobeerd, maar werkt niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor wat het waard is..ik heb al eens eerder problemen met de Connect App gehad. Op advies helpdesk toen onder ....Meer/Servicelijst de knop Waarschuwingen en Veiligheid uitgezet. App gesloten. App geopend en de knop weer aangezet. Sindsdien werkte het weer.

Alle services heb ik daar aanstaan, behalve Product/Servicebetering.

En: onder Start staat onder de afbeelding auto Disconnected. Maar heeft geen effect op de functionaliteit van de app. Alles blijft werken

Succes

  • Thanks 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook ik ervaar sinds vanmiddag dit probleem met de Kia Connect app: netwerkfout, foutmelding 997. Wel worden recente ritten weergegeven, het energieverbruik van vandaag maar de batterijstand is niet bijgewerkt. Blijkbaar is er toch enige connectie.  

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een gebogen paperclip geprikt in het gaatje naast de volumeknop van de audio. Ongeveer tien tellen ingedrukt gehouden. Als je begint met indrukken wordt het multimedia scherm zwart en na tien tellen verschijnt de tekst “Kia” en start het systeem op. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 minuten geleden, zei neho:

Met een gebogen paperclip geprikt in het gaatje naast de volumeknop van de audio. Ongeveer tien tellen ingedrukt gehouden. Als je begint met indrukken wordt het multimedia scherm zwart en na tien tellen verschijnt de tekst “Kia” en start het systeem op. 
 

Klopt, dat werkt 10 minuten en daarna is het weer afgelopen met de pret. Voor mij in ieder geval geen succes 😩

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei ElectricKia:

Klopt, dat werkt 10 minuten en daarna is het weer afgelopen met de pret. Voor mij in ieder geval geen succes 😩

Schrale troost: op meerdere fora wordt er momenteel geklaagd over de Connect App en het niet updaten en netwerkfouten.
Kennelijk is er op de achtergrond op de server iets gebeurd waardoor velen van ons deze problemen ervaren.

Ik denk dat het morgen of overmorgen weer werkt..begrijp inmiddels uit de reacties dat acties vanuit onze kant geen oplossing bieden..

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het valt me overigens op dat ik zelf bij EV6 mijn melding heb geplaatst, eigenlijk is dat natuurlijk niet de bedoeling omdat ik een Kia Niro EV heb. Maar mocht iemand hier ook problemen mee hebben, kijk dan even op de andere topic, die dus onder EV6 staat. Meer mensen hebben daar ook al hun melding gemaakt. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 21-4-2024 om 19:54, zei Kassie:

Schrale troost: op meerdere fora wordt er momenteel geklaagd over de Connect App en het niet updaten en netwerkfouten.
Kennelijk is er op de achtergrond op de server iets gebeurd waardoor velen van ons deze problemen ervaren.

Ik denk dat het morgen of overmorgen weer werkt..begrijp inmiddels uit de reacties dat acties vanuit onze kant geen oplossing bieden..

Nou, inderdaad. Het werkt gewoon weer. Ik heb er niks voor hoeven doen. Alle beschreven foutmeldingen gehad. En nu sinds (eer?)gisteren weer foutloos.
Dit heb ik al eerder meegemaakt. Dus misschien 'gewoon' even geduld en lost het zich vanzelf op. Ik vermoed dat zelf knutselen zonder overleg met helpdesk eerder averechts werken.  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste allen (probleemhouders),

Kia heeft mij aangegeven dat er een probleem lijkt te zijn met de sms-bezorging bij Vodafone Nederland en dat men deze situatie aan het onderzoeken is. Het ligt dus niet aan de auto's maar aan de verbinding die men heeft via het Vodafone netwerk. Zodra het opgelost is, zal ik (en ik denk andere klagers ook) worden geïnformeerd. 

Overigens merk ik wel al wat verbetering. Een lokatie doorsturen naar het navigatiesysteem lukt ineens wel en de app geeft ook aan dat hij verbonden is met het voertuig. Het zal dus langzaam beter gaan schat ik in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij wie werkt het inmiddels allemaal weer, en werkt het weer volledig?
En als het niet werkt zou je dan willen helpen met onderstaande informatie:
- welk type Kia heb je?
- welk type telefoon heb je (merk)?
- welk firmware zit eruit?
- welke versie Kia Connect heb je?
- heb je ooit contact gehad met Kia Connect en je auto?
- wat werkt er op dit moment niet?

Alvast heel erg bedankt voor de informatie en hulp. Ik wil graag Kia Connect erop wijzen dat ze toch wat sneller te werk moeten gaan want het zou nu aan Vodafone liggen en het verbaast me dat het allemaal zo lang moet duren. Daarom vraag ik me ook af of oudere modellen, of andere modellen, hier ook last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, zei John Kijkuit:

Overigens merk ik wel al wat verbetering. Een lokatie doorsturen naar het navigatiesysteem lukt ineens wel en de app geeft ook aan dat hij verbonden is met het voertuig. Het zal dus langzaam beter gaan schat ik in. 

Locatie sturen via navigatiesysteem ging bij mij altijd al en als ik de auto aan het opladen ben dan krijg ik ook een melding op de telefoon hoe ver die nog is, daar zit het probleem niet. Ik kan alleen de auto verder niet aanzetten, om de auto voor te verwarmen, of zien of er een deur open staat. Dat zijn mijn problemen eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook de hele week al problemen

e-niro 19

iPhone 12 iOS 17 KPN, maar ook op iOS 16 vodafone geprobeerd 

kia connect 2.1.18 (laatste nieuwe)

werkte tot vorige maand prima. (in bezit Sinds 2021) Ik gebruik het niet dagelijks, maar als het koud/warm is (zoals nu) verwarm/verkoel ik de auto graag. Dus afgelopen dinsdag kwam ik er achter dat het niet werkt.

Status opvragen faalt, voorverwarmen faalt, afsluiten faalt. Ik zie wel info staan van de laatste rit. Maar ook als de auto aan staat kan ik geen commando’s versturen. Ik denk dus dat het issue eenzijdig is. Auto maakt wel contact met de server, maar telefoon maakt geen contact met de server

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, zei Dave86:

Ook de hele week al problemen

e-niro 19

iPhone 12 iOS 17 KPN, maar ook op iOS 16 vodafone geprobeerd 

kia connect 2.1.18 (laatste nieuwe)

werkte tot vorige maand prima. (in bezit Sinds 2021) Ik gebruik het niet dagelijks, maar als het koud/warm is (zoals nu) verwarm/verkoel ik de auto graag. Dus afgelopen dinsdag kwam ik er achter dat het niet werkt.

Status opvragen faalt, voorverwarmen faalt, afsluiten faalt. Ik zie wel info staan van de laatste rit. Maar ook als de auto aan staat kan ik geen commando’s versturen. Ik denk dus dat het issue eenzijdig is. Auto maakt wel contact met de server, maar telefoon maakt geen contact met de server

 

 

Super bedankt voor deze informatie. Het ligt dus niet alleen aan de nieuwe auto's, maar ook aan de nieuwe. Wat je zegt, je merkt het pas als je het nodig hebt, zoals afgelopen week toen de ramen waren beslagen door het koude weer. Deze info ga ik gelijk weer doorsturen aan Kia Connect en mocht je zelf nog geen klacht hebben ingediend, doe dat dan wel aub. Hoe meer mensen direct een klacht indienen hoe beter. Dit kan je doen via deze URL en dan kiezen voor Netwerkproblemen: https://cloud.eu.connect.kia.com/DesktopWebform_KiaConnectInApp?c=nl 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, zei ElectricKia:

Super bedankt voor deze informatie. Het ligt dus niet alleen aan de nieuwe auto's, maar ook aan de nieuwe. Wat je zegt, je merkt het pas als je het nodig hebt, zoals afgelopen week toen de ramen waren beslagen door het koude weer. Deze info ga ik gelijk weer doorsturen aan Kia Connect en mocht je zelf nog geen klacht hebben ingediend, doe dat dan wel aub. Hoe meer mensen direct een klacht indienen hoe beter. Dit kan je doen via deze URL en dan kiezen voor Netwerkproblemen: https://cloud.eu.connect.kia.com/DesktopWebform_KiaConnectInApp?c=nl 

Het ligt niet aan de auto of de app maar aan Vodafone die de connectiviteit auto-servers verzorgd. Uit Tweakers E-Niro forum:

image.thumb.png.d570e1f1a04d6ba65533b2689a2a1b76.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...