Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Draadloos apple carplay op Niro EV

Ga naar de oplossing Opgelost door Hippe lip,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Nog maar een week in het bezit van een Niro EV. Volgens de dealer zou het na de update mogelijk moeten zijn om draadloos apple carplay te gebruiken. Ik heb de software geupdate, maar ik kan nog steeds niet apple carplay gebruiken. Doe ik iets fout of kan dit nog steeds niet bij de Niro EV. Volgens een site van apple zou het wel moeten kunnen.

Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd? 

Geplaatst

Hoe het met de nieuwe modellen is weet ik niet zeker, maar voor zover mij bekend heeft Kia in de Niro EV nog steeds geen draadloos Apple Carplay.

Mijn e-Niro is uit 2019 en die heeft het zeker niet. Daarvoor heb ik zo’n los kastje gekocht dat standaard in de aansluiting op het dashboard is aangesloten. Nu heb ik (functioneel) draadloze Apple Carplay en ik moet je zeggen dat het een weldaad is.

• Like 2
Geplaatst
1 uur terug, zei Hippe lip:

Hoe het met de nieuwe modellen is weet ik niet zeker, maar voor zover mij bekend heeft Kia in de Niro EV nog steeds geen draadloos Apple Carplay.

Mijn e-Niro is uit 2019 en die heeft het zeker niet. Daarvoor heb ik zo’n los kastje gekocht dat standaard in de aansluiting op het dashboard is aangesloten. Nu heb ik (functioneel) draadloze Apple Carplay en ik moet je zeggen dat het een weldaad is.

En de Sportage ook nog steeds niet, nu 2 weken op de weg

Geplaatst

Het multimedia systeem bepaald of draadloos Apple CarPlay/Android Auto beschikbaar is. Gek genoeg is het wel beschikbaar op het 8" audio systeeem, wat volgens mij enkel in de Niro HEV Comfortline wordt geleverd, maar niet op het 10,25" systeem.

Onze Niro EV Advanced Edition heeft een 10.25" systeem en daar zit het iig niet op. Ik vermoed niet dat dat met een software update verbeterd gaat worden.

Overigens heeft onze Fiat 500E wel draadloos Apple Carplay én wireless charging, echter op moment dat je zowel je telefoon draadloos oplaad en tegelijkertijd navigatie via draadloos Carplay gebruikt dan warmt de telefoon erg op tot moment dat deze niet meer reageert. Daardoor gebruiken we wel draadloos Carplay maar op moment dat je ook navigeert sluiten we de telefoon via een losse USB kabel aan om te laden. Dan werkt het prima. Voor muziek luisteren zonder navigeren via Carplay ervaren we niet dat de telefoon erg opwarmt.

• Like 1
Geplaatst
Op 2-5-2024 om 13:56, zei Bastiaan75:

Onze Niro EV Advanced Edition heeft een 10.25" systeem en daar zit het iig niet op. Ik vermoed niet dat dat met een software update verbeterd gaat worden.

Dat lijkt me niet waarschijnlijk. Er is namelijk extra hardware voor nodig en als die erin zit zou die wel meteen gewerkt hebben. 

• Like 1
Geplaatst
Op 29-4-2024 om 18:21, zei Hippe lip:

Wat voor los kastje is dat?

• Oplossing
Geplaatst

@John Kijkuit het gaat om de buddi. Ik kocht hem via gsmpunt.

Bevalt uitstekend. Er is tegenwoordig een versie 2 en die is 20 euro duurder. Het enige verschil is dat die bij instappen een paar seconde eerder verbinding heeft gemaakt. Voor die paar seconden zou ik die 20 piek in m’n zak houden. 😃

Geplaatst (aangepast)

Ik heb gewoon de beste verbinding namelijk, bedraad. Hij hangt mooi op het dashboard (mijn telefoon dus😄) tussen het scherm en het instrumenten paneel en werkt altijd en met alles. Wat is er nou zo erg om een usb kabeltje aan te sluiten. Daarbij komt dat ik de usb kabel netjes heb weggewerkt en je dus zo goed als niets ziet. Beste verbinding voor de laagste prijs en zonder storing. (Het is maar een tip om over na te denken)

aangepast door Aad Hessler
Geplaatst
Op 9-5-2024 om 12:14, zei Aad Hessler:

Ik heb gewoon de beste verbinding namelijk, bedraad. Hij hangt mooi op het dashboard (mijn telefoon dus😄) tussen het scherm en het instrumenten paneel en werkt altijd en met alles. Wat is er nou zo erg om een usb kabeltje aan te sluiten. Daarbij komt dat ik de usb kabel netjes heb weggewerkt en je dus zo goed als niets ziet. Beste verbinding voor de laagste prijs en zonder storing. (Het is maar een tip om over na te denken)

Tja.

Waarom zou je een (niet fraaie) houder op je dashboard zetten en een draadje zichtbaar houden (ook niet fraai) en dan verplicht bij elk gebruik dat draadje ook nog moeten aansluiten? Met zo'n kastje hoef je dus helemaal niets te doen en werkt het toch. Ieder zijn of haar voorkeur.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
Op 10-5-2024 om 17:42, zei Sometimes:

Tja.

Waarom zou je een (niet fraaie) houder op je dashboard zetten en een draadje zichtbaar houden (ook niet fraai) en dan verplicht bij elk gebruik dat draadje ook nog moeten aansluiten? Met zo'n kastje hoef je dus helemaal niets te doen en werkt het toch. Ieder zijn of haar voorkeur.

Dus jij denkt dat het bij mij niet fraai is. Nou je ziet het draadje nog niet eens tot een klein stukje bij de telefoon op het dashboard. En verder heb jij ook een draadje nodig voor je dongel en moet je die dongel ook altijd netjes wegwerken want anders hangt hij een beetje onder de usb in het oplaad bakje te bungelen. Daarbij komt dat met een draad verbinding de aansluiting nooit wegvalt. Maar wat je zegt het is een kwestie van smaak, maar dan moet je niet zeggen dat het niet fraai is. Met een beetje handigheid is het zeer fraai en perfect.

aangepast door Aad Hessler
Geplaatst
Op 18-5-2024 om 11:11, zei Aad Hessler:

Dus jij denkt dat het bij mij niet fraai is. Nou je ziet het draadje nog niet eens tot een klein stukje bij de telefoon op het dashboard. En verder heb jij ook een draadje nodig voor je dongel en moet je die dongel ook altijd netjes wegwerken want anders hangt hij een beetje onder de usb in het oplaad bakje te bungelen. Daarbij komt dat met een draad verbinding de aansluiting nooit wegvalt. Maar wat je zegt het is een kwestie van smaak, maar dan moet je niet zeggen dat het niet fraai is. Met een beetje handigheid is het zeer fraai en perfect.

Die dongel is sowieso niet fraai. Buiten het stukje kabel blijft deze niet netjes vastgeplakt zitten waar ik dat wil en bungelt dus letterlijk. Maar dat is gelukkig wel buiten mijn gezichtsveld.

Ik vind houders en draadjes niet fraai inderdaad, maar ben wel benieuwd hoe netjes je het gekregen hebt. Heb je een foto?

Geplaatst
Op 19-5-2024 om 18:38, zei Sometimes:

Die dongel is sowieso niet fraai. Buiten het stukje kabel blijft deze niet netjes vastgeplakt zitten waar ik dat wil en bungelt dus letterlijk. Maar dat is gelukkig wel buiten mijn gezichtsveld.

Ik vind houders en draadjes niet fraai inderdaad, maar ben wel benieuwd hoe netjes je het gekregen hebt. Heb je een foto?

Komt eraan.. Zit op het moment in Spanje maar zal vandaag even een foto schieten en morgen of zo uploaden.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...