rednAS77 Geplaatst 25 Maart, 2010 Geplaatst 25 Maart, 2010 Bij mij werkt de ISG super en al vanaf +3 graden en vanaf dat de auto 80 km op de teller had. Tevens werkt het ISG al na 500m rijden. Quote
Niebu Geplaatst 25 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 25 Maart, 2010 Bij mij weigert het ISG-systeem sinds het invallen van de winter. Nu zo'n 3 Quote
patten Geplaatst 25 Maart, 2010 Geplaatst 25 Maart, 2010 Ik heb op die bewuste dag ongeveer 120 km gereden. Na 118 km deed ie het weer Oftewel 2 km van mijn huis af. Dus ik ben idd benieuwd. Het lampje gaat vanzelf uit.... /Oftopic: Zuid-Frankrijk... daar heb ik ook wel zin in. Even lekker bijtanken en iets kleur opdoen, genieten van de lokale keuken. Heerlijk! Heel veel plezier daaro! Bij mij weigert het ISG-systeem sinds het invallen van de winter.Nu zo'n 3 Quote
Smart Geplaatst 25 Maart, 2010 Geplaatst 25 Maart, 2010 Bij mij weigert het ISG-systeem sinds het invallen van de winter.Nu zo'n 3 Quote
Venga1 Geplaatst 26 Maart, 2010 Geplaatst 26 Maart, 2010 Waardoor zou de de grote verschillen komen? Bij de een werkt het een aantal maanden niet, en de ander pas n 9 graden. Bij mij werkt het systeem bijna direct nadat ik de auto gestart heb. Dit was ook in de winter bij temperaturen vanaf 2 graden. Quote
patten Geplaatst 27 Maart, 2010 Geplaatst 27 Maart, 2010 Misschien de eerste generatie ISG? Dat die iets minder/anders werkt dan de laatste serie? Of moet de auto per dag gewoon een x-aantal km's rijden ivm acculading? Combinatie van airco/verwarming/etc? Ik weet het ook niet.... Ben er wel nieuwsgierig na. Moet binnenkort voor een beurt, en dan zal ik de dealer eens vragen of die de auto eens wil uitlezen. Misschien dat er wel een of andere voeler vies is of los zit, maar in ieder geval verkeerd voelt. Als hier iets uitkomt tzt dan zal ik het posten. Waardoor zou de de grote verschillen komen?Bij de een werkt het een aantal maanden niet, en de ander pas n 9 graden. Bij mij werkt het systeem bijna direct nadat ik de auto gestart heb. Dit was ook in de winter bij temperaturen vanaf 2 graden. Quote
Niebu Geplaatst 29 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 29 Maart, 2010 Bij mij weigert het ISG-systeem sinds het invallen van de winter.Nu zo'n 3 Quote
Rcee'd SW Geplaatst 29 Maart, 2010 Geplaatst 29 Maart, 2010 Vandaag mijn Cee'd SW opgehaald en tijdens de uitleg van de "systemen" kreeg ik te horen dat het ISG een "tijd nodig heeft om te acclimatiseren". Hierdoor kan het tussen de 60km en 1300km duren voor het systeem daadwerkelijk in bedrijf treedt. Komt dit bekend voor? Ik zit nu op 60km, maar het werkt nog niet . Quote
patten Geplaatst 29 Maart, 2010 Geplaatst 29 Maart, 2010 Interesant.... Klinkt erg als broodje aap.... Ik heb mijn dealer er toen niet over gehoord. Mijn ISG werkte direct, en ik denk bij alle anderen hier ook. Alleen is ISG schijnbaar niet zo gek op de koude wintermaanden.... Vandaag mijn Cee'd SW opgehaald en tijdens de uitleg van de "systemen" kreeg ik te horen dat het ISG een "tijd nodig heeft om te acclimatiseren". Hierdoor kan het tussen de 60km en 1300km duren voor het systeem daadwerkelijk in bedrijf treedt. Komt dit bekend voor? Ik zit nu op 60km, maar het werkt nog niet . Quote
wimkia Geplaatst 30 Maart, 2010 Geplaatst 30 Maart, 2010 Bij aflevering is me verteld dat de accu voor ISG compleet opgeladen moet zijn voor een juiste werking. daarom dien je eerst een tijd te rijden voordat je met de nieuwe auto ISG kunt gebruiken. Ik kon dat niet controleren omdat de temperatuur bij afleveren te laag was om ISG te activceren. Wel doe ik heel af en toe (bij stilstaande file of dichte spoorwegovergang) ISG activeren. Welk ben ik dan geneigd om de handrem aan te trekken wat een extra handeling is mocht je weer kunnen optrekken. Quote
Elwyn Geplaatst 30 Maart, 2010 Geplaatst 30 Maart, 2010 Kan je mij vertellen waarom je ISG uitzet. Bij mij staat hij altijd aan en het werkt vanaf dag 1 tot nu toe, ruim 2700km verder. Dat van die accu en te lage temperatuur is mij ook verteld, en dat klopte aardig met die vorst. Ik vindt het wel handig bij stoplichten enzo. Quote
Gast Jantje Geplaatst 30 Maart, 2010 Geplaatst 30 Maart, 2010 Kan je mij vertellen waarom je ISG uitzet. Bij mij staat hij altijd aan en het werkt vanaf dag 1 tot nu toe, ruim 2700km verder.Dat van die accu en te lage temperatuur is mij ook verteld, en dat klopte aardig met die vorst. Ik vindt het wel handig bij stoplichten enzo. nou ja.. ik haal hem bij een stoplicht toch nooit uit de versnelling, laat staan dat ik de koppeling oplaat komen.. Dus als ik hem aan laat staan werkt hij ook nooit. ISG zit bij mij op de auto omdat hij zo op voorraad stond en het een A-label oplevert.. Quote
patten Geplaatst 30 Maart, 2010 Geplaatst 30 Maart, 2010 De accu zal bij mij wel het "grote" probleem zijn. ISG is er namelijk (alweer) mee gestopt. Ik denk dat mijn 10 km enkele reis woonwerk de dader is, en dat de accu zo onvoldoende tijd heeft om goed op te laden. Dit vind ik overigens wel erg slecht. Het systeem is op deze manier gewoon niet erg deugdelijk i.m.o. Als de auto over een tijdje voor de beurt gaat dan zal ik de dealer er wel op aanspreken. Quote
Niebu Geplaatst 30 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 30 Maart, 2010 De accu zal bij mij wel het "grote" probleem zijn. ISG is er namelijk (alweer) mee gestopt. Ik denk dat mijn 10 km enkele reis woonwerk de dader is, en dat de accu zo onvoldoende tijd heeft om goed op te laden.Dit vind ik overigens wel erg slecht. Het systeem is op deze manier gewoon niet erg deugdelijk i.m.o. Als de auto over een tijdje voor de beurt gaat dan zal ik de dealer er wel op aanspreken. Patten ik rij ook voornamelijk veel korte afstanden, ook 10 km enkele reis woonwerk en ondervind ook veel problemen met het ISG systeem. Rij je overdag met verlichting aan? Sinds de dagen weer langer worden rij ik niet meer met mijn verlichting aan. Misschien is dit de reden dat het ISG systeem weer na maanden is gaan doen. Quote
patten Geplaatst 30 Maart, 2010 Geplaatst 30 Maart, 2010 Ja, altijd de lampen aan. Dit m.n. omdat ze contactgeschakeld zijn. Ideaal. Waar ik werk hebben we meerdere vestigingen. Vorige week deed ik een rondje vestigingen en zodoende had ik die dag iets van 120 km gereden. En idd bij 118 km (2 km voor mijn huis) deed ISG het weer. Die heeft het ongeveer een week volgehouden, en vandaag werkte het weer niet. Het lijkt idd op langzame ontlading van de accu zodat er (net) te weinig spanning voor ISG overblijft..... Gelukkig zal in mijn geval ISG niet veel besparing brengen, maar toch. Als ik binnenkort bij een Kia dealer in de buurt kom, dan laat ik de accuspanning eens meten. Maar in de zomermaanden (airco ALTIJD aan) heb ik geen enkel probleem ondervonden. Dat is dan wel weer vreemd..... Wanneer is jou Cee'd geproduceerd? De mijne rond maart/april 2009. Door de Kroymans affaire heb ik hem pas in juni mogen halen. Misschien is er wel een rotte serie? Patten ik rij ook voornamelijk veel korte afstanden, ook 10 km enkele reis woonwerk en ondervind ook veel problemen met het ISG systeem.Rij je overdag met verlichting aan? Sinds de dagen weer langer worden rij ik niet meer met mijn verlichting aan. Misschien is dit de reden dat het ISG systeem weer na maanden is gaan doen. Quote
Niebu Geplaatst 31 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 31 Maart, 2010 Mijn Ceed is geleverd februari 2009, wanneer dat hij geproduceerd is weet ik niet. @patten Probeer eens overdag zonder verlichting te rijden en kijk eens of het ISG systeem dan weer wel wil werken. Misschien geeft de verlichting wel net te veel stroomverbruik zodat de accu op korte afstanden te veel ontladen wordt. Quote
Venga1 Geplaatst 31 Maart, 2010 Geplaatst 31 Maart, 2010 Mijn Ceed is geleverd februari 2009, wanneer dat hij geproduceerd is weet ik niet. @patten Probeer eens overdag zonder verlichting te rijden en kijk eens of het ISG systeem dan weer wel wil werken. Misschien geeft de verlichting wel net te veel stroomverbruik zodat de accu op korte afstanden te veel ontladen wordt. Ik rij wel geen C'eed, maar ik rij tot nu toe altijd met verlichting aan. Bij het eerste de beste stoplicht gaat het systeem al in werking. alleen als ook nog de airco aanstaat werkt het systeem niet Quote
Yobaco Geplaatst 31 Maart, 2010 Geplaatst 31 Maart, 2010 Ik had met (net zo als de iedereen) problemen met isg lage temperatuur. Nu niet meer, ook altijd lichten aan ect. Bij eerste beste verkeerslicht werkt hij goed. Model 2010 sw Quote
patten Geplaatst 31 Maart, 2010 Geplaatst 31 Maart, 2010 Dat zal ik morgenvroeg eens proberen, als ik er met mijn dan nog duffe kop aan denk.... Zal ik ook de airco uitzetten. Ben erg benieuwd, ik moet morgen iets verder dan de reguliere 10 km, moet dan kleine 25 km rijden. Mijn Ceed is geleverd februari 2009, wanneer dat hij geproduceerd is weet ik niet. @patten Probeer eens overdag zonder verlichting te rijden en kijk eens of het ISG systeem dan weer wel wil werken. Misschien geeft de verlichting wel net te veel stroomverbruik zodat de accu op korte afstanden te veel ontladen wordt. Quote
gstar Geplaatst 1 April, 2010 Geplaatst 1 April, 2010 Hoi, bij heeft het het isg systeem vanaf de eerste rit gewerkt. Ik rij altijd met de lampen, radio en climat control (soms komt daar de navigatie ook nog bij) aan. Als je een minuut of vijf (ik heb het niet geklokt) met alles aan stil staat, bijvoorbeeld als ik op iemand sta te wachten, dan start de motor wel weer van zelf en gaat dan niet meer uit. Dit komt volgens mij omdat je dan eerst weer stukje minstens 10km/u gereden moet hebben. Het systeem werkt alleen niet als ik achteruit gereden heb, maar dit is over het algemeen alleen met inparkeren dus dan gaat de motor toch uit Grtz. Gstar. Quote
Smart Geplaatst 1 April, 2010 Geplaatst 1 April, 2010 Je moet geen problemen krijgen met de accu in de Venga. Deze kost maar liefst Quote
Venga1 Geplaatst 1 April, 2010 Geplaatst 1 April, 2010 Je moet geen problemen krijgen met de accu in de Venga. Deze kost maar liefst Quote
gstar Geplaatst 1 April, 2010 Geplaatst 1 April, 2010 TIP! Laat je niet overhalen door gestrande automobilisten met een lege accu, om even hun startkabels aan jouw auto te koppelen. Dat wordt volgens mij een heel duur geintje. Zou mijn accu dan kapot gaan wanneer ik iemand zou helpen met starten via de startkabels? of wanneer dit andersom gebeurd. Dit zou betekenen dat de weinige hulpvaardige mensen ook zouden afvallen. Ik heb met mijn vorige auto een keer gehad dat ik na het winkelen met mijn gezin terug kwam en de accu leeg was omdat de lampen aan hadden gestaan (zal met mijn cee'd niet gebeuren ) maar op zo'n grote parkeer plaats waren er maar weinig mensen bereid te helpen. Grtz. Gstar Quote
Venga1 Geplaatst 1 April, 2010 Geplaatst 1 April, 2010 Zou mijn accu dan kapot gaan wanneer ik iemand zou helpen met starten via de startkabels? Ja! dit mag je absoluut niet laten doen!! Staat ook in je boekje!! Quote
Smart Geplaatst 1 April, 2010 Geplaatst 1 April, 2010 Ik snap het wel, ik hielp ook altijd iedereen, 1. totdat ik iemand hielp met z'n diesel en later mijn eigen accu naar de mallemoeren was; 2. totdat ik zelf Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.