Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bij mijn Cee'd hebben ze hem letterlijk uren en uren aan de lader en meetapparatuur gelegd. Mijn accu haalde met opladen gewoon niet het gewenste nivo.

Even over mijn rijgedrag... dat is maximaal 20 km per dag (10 heen, 10 terug met woonwerk). In het weekend vaak een paar km extra.

Koppel voor de zekerheid je zelf ingebouwde alarm even los. Kan de dealer daar niet over zeuren. En als je bij de dealer bent, zeg dan dat je net 200 km gereden hebt en dat ISG nog niet werkt. Kunnen ze ook niet zeuren over "te korte afstanden, en geen tijd om op te laden". Dan moeten ze je gewoon helpen.

En denk even aan de levensduur van de accu. Binnen 2 jaar is vervanging gratis, anders is het kassa. En die ISG krengen zijn 2 keer zo duur.

Nee er is geen andere accu ingekomen er zit bij ons wel een alarmsysteem op ( zelf ingebouwd ) volgens de dealer was dat de oorzaak.

Kia komt overal makkelijk onderuit bij veel andere auto s werkt dit systeem wel dus waarom bij kia niet ook het probleem met de vering niet opgelost ik had gevraagd of ze de auto wilde proberen met 2 volwassen mensen achterin hebben ze dus niet gedaan ze zeiden dat de auto net zoveel inveerde als een andere ceed heel mijn trekhaak is geschaaft dat komt omdat ik te hard over de drempels ging volgens hun.

Ze komen overal onderuit Bij aankoop ook gevraagd of er een grote skibox op kon was geen probleem na montage gaat gewoon de klep niet open als je een auto komt halen kan alles maar als je betaald hebt doen ze weinig moeite meer voor je dit is dus ook meteen mijn laatste KIA.

mvg Ed

• 5 months later...
Posted

Op mijn gps uit de elektrowinkel staat dat je hem best insteekt nadat de motor gestart is om de batterij te beschermen tegen stroomverschillen. Met het ISG systeem zie ik dat mijn lichten voor een halve seconde "flikkeren" als ik de koppeling indruk en de motor terug aangaat. Zou ik dus vanaf nu beter zonder isg rijden als de gps opstaat of is de 12v uitgaan "beschermd" tegen deze schokken (vb via dc/dc converter) ??

mvg

Posted

En denk even aan de levensduur van de accu. Binnen 2 jaar is vervanging gratis,

anders is het kassa. En die ISG krengen zijn 2 keer zo duur.

Om eerlijk te zijn kost de ISG accu zomaar € 246,00. Dat is toch echt 5x zoveel

als een standaardaccu.

• 5 months later...
Posted

Bij onze Cee'd werkte het ISG alleen op de dag dat de auto bij de dealer was geweest.

De acculading was te laag en dat had de dealer opgelost.

De volgende dag werkte het weer niet, ondanks dat mijn vrouw en ik ons nadrukkelijk aan de 'verplichte' rijstijl hielden. Dus zoveel mogelijk afremmen op de motor, verlichting aan enz. enz.

Twee weken geleden was ik er klaar mee en heb een druppellader aangesloten op de accu. Pas na een uur of 4 gaf de lader aan met de laaste fase van het laden te zijn begonnen. Blijkbaar was de accu zover ontladen om het ISG te laten werken.

Na het laden heb ik een profrit gemaakt en tot mijn telleurstelling werkte het ISG weer niet.

De volgende dag echter brandde het controlelampje niet meer en bleek het systeem feilloos te werken, en dat is tot nu toe nog steeds het geval.

We rijden momenteel veel korte stukken en het blijft het voorbeeldig doen. Het systeem werkt al snel na de koude start, na ongeveer 1 kilometer gaat de motor al uit als je voor een verkeerslicht moet wachten.

Het verhaal over de speciale laders gaat er bij mij niet meer in. Opladen met een druppellader werkt dus ook prima.

Overigens is dit onze eerste Kia, maar we zijn er erg tevreden over.

Kia-Ceed-Stationwagen-Benzine-Blauw-003--26482165-Medium.jpg

• Like 1
Posted

Twee weken geleden was ik er klaar mee en heb een druppellader aangesloten op de accu. Het verhaal over de speciale laders gaat er bij mij niet meer in.

Opladen met een druppellader werkt dus ook prima.

Puur uit nieuwsgierigheid. Welk merk en type druppellader gebruik je?

Posted

Puur uit nieuwsgierigheid. Welk merk en type druppellader gebruik je?

Een Delco Freedom Type 079-17/220.

Het is een lader die gebruikt wordt voor onderhoud als je een accu langere tijd niet gebruikt, maar voldoet ook uitstekend voor het opladen van een lege accu.

Op dit moment hang de Cee'd weer aan de lader; het ISG lampje brandt weer. :-(

IMAG0166.jpg

Posted

Zelfde isg probleem had ik ook (SP3) en al gelijk bij het verlaten van de showroom , vanaf dag 1 dus geen werking, dit een paar dagen na aflevering gemeld en 2x voor terug geweest zonder resultaat (dit ongeveer 1 jaar geleden)

Uiteindelijk nu 2 weken geleden na aandringen bij een 3e dealer die wel gelijk een nieuwe accu erin zette werkt het.

grtz.

Posted

Zelfde isg probleem had ik ook (SP3) en al gelijk bij het verlaten van de showroom , vanaf dag 1 dus geen werking, dit een paar dagen na aflevering gemeld en 2x voor terug geweest zonder resultaat (dit ongeveer 1 jaar geleden)

Uiteindelijk nu 2 weken geleden na aandringen bij een 3e dealer die wel gelijk een nieuwe accu erin zette werkt het.

grtz.

Laat me raden......

Och meneer, u bent de eerste........

Die 3e dealer zou ik even aanhouden, btw :wink:

Posted

Ja, en hier blijf ik ook voorlopig even, dat had ik mijzelf ook gelijk belooft BW :wink: enne wat die aan dat andere nog kan vlooien (hopelijk) als je begrijpt wat ik bedoel.

Posted

Ook ik heb een 2e (gemodificeerde) accu in 2011 geïnstalleerd gekregen op de Venga. Hij werkt nu bijna constant, behalve met té lage temperaturen.

Ook kunnen ze blijkbaar iets doen met de software. Ze hebben hem iets minder gevoelig afgesteld.

Posted

hallo, beste mensen die last hebben met het isg-systeem. het ligt niet aan de accu want als de accu slecht is start de auto toch ook moeilijk? en dat is niet het geval.

bij mijn dealer hebben ze iets gedaan met het systeem, en het werkt nu weer perfect voor altijd. ofwel het isg-systeem werkt bij een goede dealer.

gr kees

Posted

Niet helemaal waar! Varta heeft niet voor niets besloten een modificatie door te voeren aan de accu.

Ik spreek uit ervaring. Mijn accu voldeed niet en met de vervanging door een gemodifeerde accu inclusief

een software-update, voldoet het systeem nu wel aan mijn verwachting en wat verwacht mag worden van

het ISG-systeem.

Inmiddels zijn er verschillende topics over vol geschreven, dus jouw conclusie is iets té kort door de bocht.

Ik ben wel blij met jouw positieve antwoord. Misschien helpt het forummers als duidelijk is wat er bij jouw

auto is gedaan, zodat het systeem werkt!

Posted

het systeem weet niet wat voor accu je hebt dus dat is eigenlijk onjuist. het maakt niet uit wat voor accu je pakt. alleen je agm accu zou langer mee gaan en kan hoger belast worden. ofwel als je een normale lood accu pakt werkt het isg systeem ook perfect(zelf ondervonden). de computer moet gewoon zien wanneer de accu op 100% is en maakt niet uit wat voor accu je hebt. ofwel bij een dealer in etten-leur weten ze er meer van.

gr kees

Posted

Nou, in mijn geval laadde de accu onvoldoende bij wanneer ik probeerde op de motor af te remmen.

Wat ik ook probeerde, de AMG accu gaf onvoldoende spanning af om het ISG-systeem zijn werk te

laten doen. Zelfs de speciaal ingevlogen techneut bij Kia NL kon het euvel niet verhelpen, anders dan

er een nieuwe accu in te plaatsen. Daarmee was, tezamen met het afstellen van het ISG, voor mij het

probleem definitief verholpen.

Als de dealer in Etten-Leur alle problemen zou kunnen oplossen die door ISG-gebruikers worden

ervaren, dan heeft Kia NL er een probleem minder bij. Helaas is de werkelijkheid weerbarstigers, heb

ik mogen ervaren. In de gesprekken met de directie van Kia NL is dit punt namelijk meermaals door ons

(KCG) op de agenda gezet, echter zonder het resultaat waarbij alle problemen oplosbaar waren.

Lees de berichten op het forum er maar eens op na!

Het blijft gewoon hele mooie techniek wat de nodige aanloopproblemen kent/heeft gekend.

Posted

het systeem weet niet wat voor accu je hebt dus dat is eigenlijk onjuist. het maakt niet uit wat voor accu je pakt. alleen je agm accu zou langer mee gaan en kan hoger belast worden. ofwel als je een normale lood accu pakt werkt het isg systeem ook perfect(zelf ondervonden). de computer moet gewoon zien wanneer de accu op 100% is en maakt niet uit wat voor accu je hebt. ofwel bij een dealer in etten-leur weten ze er meer van.

gr kees

Dat lijkt mij ook een logische verklaring.

Mijn ervaring (zij het heel kort) is dat het ISG alleen werkt bij een voldoende opgeladen accu.

Gistermorgen was het lampje uit na een koude start en stopte de motor na 1 kilometer bij het eerste verkeerslicht. Vanmorgen was het lampje aan maar ging na 2 kilometer al weer uit.

Het lijkt erop dat het laden met de druppellader de accu voldoende heeft opgeladen, en er nu niet voldoende stroom wordt verbruikt om de acculading onder de 80% te krijgen.

Posted

Hyundai Service (zou toch hetzelfde ISG systeem moeten zijn):

Thank you for taking the time to contact Hyundai Customer Services with regards to ISG on your Hyundai ix20.

The pre conditions for ISG to work are as follows.

Coolant Temperature above 45 degrees Celsius

Vehicle speed under 5kmh

Vehicle in Neutral Clutch pedal released

Catalyst temperature above 200 degrees Celsius

ISG system turned on Battery above 80% charged

Brake Booster vacuum sufficient level

Battery temperature between 2 and 60 degrees Celsius

Vehicle speed has been above 10mph since start-up Seatbelt fastened Driver’s door and bonnet closed.

When all of these are fulfilled - the ISG system will be active.

Posted

Ik zou willen dat het alleen lag aan de 80% grens wat betreft het accuvermogen. Helaas heeft de praktijk uitgewezen dat er rekening moet worden gehouden met

veel meer variabelen dan die door Kia worden aangegeven. Er ligt zelfs een speciale leaflet (folder) bij de dealers, die alle uitzonderingen aangeeft waardoor het systeem wel/niet functioneert. Daarom, de techniek hierachter is prachtig, maar de praktijk wijst uit dat dit soms tot onverklaarbare problemen kan leiden.

Posted

Ik heb, tot op heden, geen enkel probleem met ISG. Alleen tijdens de wintermaanden werkte het

niet. Maar dat ligt duidelijk aan de temperatuur. Nu werkt het reeds na 1 á 2 km rijden. Schijnt wel

bij sommige gebruikers een probleem te zijn.

Grtz

Specialmade

Posted

Na de modificatie van de accu en een softwareupdate heb ik gelukkig ook geen problemen meer.

Dat het ISG bij lagere temperaturen (+2 en minder) niet functioneert is prima. De accu heeft het

dan zwaar zat.

Posted

Vreemd eigenlijk. Bij ons werkt het systeem direct. Is de buitentemperatuur boven de twee graden en hebben wij bijvoorbeeld honderd meter gereden voor de eerste stop dan komt het ISG systeem tot leven en laat de motor keurig afslaan. Ik kan mij niet voorstellen dat de motor- en katalysatortemperatuur dan al de waarden hebben die in de Hyundai specs staan.