Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Werking ISG systeem

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

en juist dat is zo kut.. ik heb voor mijn muziek installatie een dynamo nodig die continu bij laad en niet als de accu pas bijna leeg is..

En dat doet hij overduidelijk niet, gezien het feit dat me radio regelmatig uitvalt als ik stil sta met de auto

Geplaatst (aangepast)
en juist dat is zo kut.. ik heb voor mijn muziek installatie een dynamo nodig die continu bij laad en niet als de accu pas bijna leeg is..

En dat doet hij overduidelijk niet, gezien het feit dat me radio regelmatig uitvalt als ik stil sta met de auto

De accu zal bij een goed werkend systeem niet veel onder de 79% lading komen. Onder de 79% werkt de autostop van het ISG systeem niet meer. Als de acculading te laag wordt, zal de motor tijdens een stop automatisch moeten starten om de accu bij te laden.

Heb je misschien een mega goede geluidsinstallatie er in liggen die niet standaard is er zeer veel stroom gebruikt???

Dat filmpje verklaard goed de uitleg die mijn dealer had over de dynamo en de niet juiste werking ervan waardoor mijn ISG niet werkt.

Misschien hebben de eerste ceeds met isg wel een niet helemaal juist type accu gekregen wat goed om kan gaan met het isg systeem. Varta heeft globaal 3 type accu's.

Een standaard accu, een start-stop accu en een start-stop plus accu. Varta zegt in het filpje zelfs dat het toepassen van een verkeerde accu zelfs de co2 uitstoot (verbruik) omhoog gaat.

Welke accu er af fabriek in mijn cee'd is gegaan weet ik niet precies, alleen deze week is er de start-stop plus voor in de plaats gekomen. Misschien weet iemand die bij een dealer werkt er meer over, mijn dealer liet er niet veel over los.

aangepast door Niebu
  • 2 weken later...
Geplaatst
De accu zal bij een goed werkend systeem niet veel onder de 79% lading komen. Onder de 79% werkt de autostop van het ISG systeem niet meer. Als de acculading te laag wordt, zal de motor tijdens een stop automatisch moeten starten om de accu bij te laden.

Heb je misschien een mega goede geluidsinstallatie er in liggen die niet standaard is er zeer veel stroom gebruikt???

Misschien hebben de eerste ceeds met isg wel een niet helemaal juist type accu gekregen wat goed om kan gaan met het isg systeem. Varta heeft globaal 3 type accu's.

Een standaard accu, een start-stop accu en een start-stop plus accu. Varta zegt in het filpje zelfs dat het toepassen van een verkeerde accu zelfs de co2 uitstoot (verbruik) omhoog gaat.

Welke accu er af fabriek in mijn cee'd is gegaan weet ik niet precies, alleen deze week is er de start-stop plus voor in de plaats gekomen. Misschien weet iemand die bij een dealer werkt er meer over, mijn dealer liet er niet veel over los.

IK heb ook nog steeds een niet werkend ISG systeem (mei 2009)

Na een 2 x rit van 500 km ,een dag er na wel voor de duur van 10 km lang werkend ISG systeem ( zonder gebruik maken van verbruikrs ''verlichting''.

De dag erna weer geen werkend ISG systeem.

Mijn dealer gebeld en deze heeft nieuwe info van de importeur.

n.l. dat je nu wel alle verbruikers ( verlichting ,airco ect) moet aan zetten om de accu goed te laten opaden.

De info van importeur is erg onduidelijk na eerdere info van geen extra verbruikers aan zetten.

Zelf denk nog steeds dat de accu niet Ok is

Wordt vervolgd

Gr Cor

Geplaatst

Mijn ISG systeem werkt ook nog steeds niet, eerste jaar tot aan de winter werkte het perfect, in de winter functioneert het niet door de lage temperaturen, maar na de winter heeft het niet meer gewerkt. Ik heb nu het zelfde advies, dag en nacht met de verlichting aan rijden. Maar na 4 weken dit gedaan te hebben is het lampje nog steeds niet uit. Maar dit is dan ook het enige probleem aan de auto voor de verdere rest heb ik niks te klagen.

Geplaatst

Nog niet! ik wil dat er juist wel in hebben maar hij heeft nu al moeite met een andere headunit en de standaardspeakers.

Geplaatst
Mijn ISG systeem werkt ook nog steeds niet, eerste jaar tot aan de winter werkte het perfect, in de winter functioneert het niet door de lage temperaturen, maar na de winter heeft het niet meer gewerkt. Ik heb nu het zelfde advies, dag en nacht met de verlichting aan rijden. Maar na 4 weken dit gedaan te hebben is het lampje nog steeds niet uit. Maar dit is dan ook het enige probleem aan de auto voor de verdere rest heb ik niks te klagen.

Hallo Maurice, ook ik ben verder tevreden met de auto

En ik heb een probleemloos systeem gehad de eerste 6 maanden,

daarna (was november 2009) werkte het niet meer

Het is jammer dat wij hebben betaald voor een systeem wat niet werkt .

Gr Cor

Geplaatst
Hallo Maurice, ook ik ben verder tevreden met de auto

En ik heb een probleemloos systeem gehad de eerste 6 maanden,

daarna (was november 2009) werkte het niet meer

Het is jammer dat wij hebben betaald voor een systeem wat niet werkt .

Gr Cor

Hoi Cor,

Helemaal mee eens.

Geplaatst
volgens mij geldt dat alleen voor de 1.4 want volgens mij is de 1.6 een B-label en geen A-label

Dat klopt, die van mij heeft het B label!

Geplaatst

wat opzich wel raar is, gezien het feit dat de gemiddelde 1.4 venga hier zuiniger loopt dan de 1.4 ceed's.

Heel raar allemaal.

Geplaatst (aangepast)

Volgens mij ook met gewicht. De Venga is wel iets zwaarder.

aangepast door Smart
Geplaatst
en toch loopt de 1.4 in de venga zuiniger.. blijf het raar vinden :wink:

De cee'd 1.4 ecodynamics is zuiniger als een Venga 1.4.

Kijk maar op http://www.werkelijkverbruik.nl/.

Deze site geeft een gemiddelde van travelcard gebruikers.

Een auto is pas zuinig als je er zuinig mee rijdt.

Ceed 5 deurs 1.4 ecodynmics 7,48 ltr/100

Venga 1.4 7,65 ltr/100

Echter een oudere Ceed 5 deurs 1.4 ISG (2009) doet 7,8 ltr/100.

En een Ceed SW 1.4 ISG (2009) doet 7,64 ltr/100.

De ecodynamics zijn iets zuiniger gemaakt om nog in een A label te vallen ze hebben 90 PK ipv 109 PK. De ISG versies zijn uitgebracht als A label maar zijn inmiddels B label. Iets mider PK betekent ook iets minder hard optrekken = zuiniger.

Ik rij zelf 7,2 ltr / 100 met mijn Ceed SW 1.4 ISG.

Geplaatst
De cee'd 1.4 ecodynamics is zuiniger als een Venga 1.4.

Kijk maar op http://www.werkelijkverbruik.nl/.

Deze site geeft een gemiddelde van travelcard gebruikers.

Een auto is pas zuinig als je er zuinig mee rijdt.

Ceed 5 deurs 1.4 ecodynmics 7,48 ltr/100

Venga 1.4 7,65 ltr/100

Echter een oudere Ceed 5 deurs 1.4 ISG (2009) doet 7,8 ltr/100.

En een Ceed SW 1.4 ISG (2009) doet 7,64 ltr/100.

De ecodynamics zijn iets zuiniger gemaakt om nog in een A label te vallen ze hebben 90 PK ipv 109 PK. De ISG versies zijn uitgebracht als A label maar zijn inmiddels B label. Iets mider PK betekent ook iets minder hard optrekken = zuiniger.

Ik rij zelf 7,2 ltr / 100 met mijn Ceed SW 1.4 ISG.

Dat gaat dus alleen op als je een ecodynamics hebt.. en die heb ik niet

Geplaatst
Hallo Bigwade , toch heb ik ergens in een prijslijst gezien dat je ongeveer

600 euro moet neerleggen voor het systeem.

Wat natuurlijk uiteindelijk in de prijs van de auto is verwerkt.

In DL kost het ca 600 eu EXTRA

Door het er hier op te zetten valt de auto een milieuklasse zuiniger waardoor het BPM bedrag lager is, misschien wel 700 euro of meer.

Je betaald dat dus niet zelf maar het is een fiscale truc om de auto

goedkoper te maken.

Met dank aan de milieu maffia die geen rekening houdt met duurdere en lastige accu's (vies) en meer.

• 2 weken later...
Geplaatst

Het ISG systeem is een leuke gadget als deze werkt, het is er inderdaad ingezet om aan het A label te komen (1.4). De hele labeling is een farce, men kijkt niet hoe zuinig een auto werkelijk is maar koppelt dit aan de as afstand en het gewicht. Dus een hele zware auto, die ook nog een flinke as afstand heeft kan op papier een A label krijgen terwijl deze 1 op 10 rijdt, althans dat is mij verteld.

De normering had strenger gekund ware het niet dat de Europese autolobby en dan met name de Duitse autofabrikanten hier grote invloed op hebben gehad, een lage BPM stimuleert vanzelfsprekend de verkoop. Ook ik heb daar gebruik van gemaakt.

Voor wat betreft het ISG systeem, dit systeem werkt niet goed. Ook een overgroot deel van de dealers weten niet goed wat ze hierover moeten vertellen als ik de berichten zo lees

Ik zelf kreeg na klachten over het ISG systeem het advies om zo veel mogelijk op de motor af te remmen, iets wat ik altijd al zoveel mogelijk doe. Op mijn opmerking dat ik de indruk had dat de accu langzaam leeg liep kreeg ik het antwoord dat dit niet kon omdat het ISG systeem een aparte accu gebruikt. Dit forum leert mij anders.

In ieder geval is er bij mij geen peil op te trekken, ik heb geprobeerd er enige logica in te ontdekken maar dat lukt niet. S

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...