Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Werking ISG systeem

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Pat, gelukkig dat het bij jou wel werkt, het systeem is in principe dus goed.

Voor de gene waarbij het systeem niet goed werkt, waaronder ik, een rede te meer om dit aan te kaarten bij de garage.

In eerdere berichten las ik een argument dat door de korting op de PBM je eigenlijk niets betaald voor het ISG systeem, persoonlijk vindt ik dat wat kort door de bocht. Ook het afplakken van het lampje is niet echt een oplossing.

Je koopt een product waarvan je verwacht dat die doet wat er in de folder staat en wat de dealer er over verteld heeft. Voor het ISG systeem gaat dat in veel gevallen, een gelukkige eigenaar daargelaten, niet op. Als koper heb je recht op een goed werkend product. Tot nu toe heeft Kia alle klachten netjes opgelost of zijn daar mee bezig, ik vertrouw erop dat dit ook gebeurt met de klachten over het ISG systeem van mij en de mede forum leden.:!:

Ruud van Roijen

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik weet niet of het ISG OFF lampje gaat branden bij een te lage buitentemperatuur, hier heb ik nog geen ervaring mee.

Vorige winter had mijn cee'd de oude ISG software, daarbij ging het lampje niet branden bij een storing o.d..

Het ISG OFF lampje gaat bij nieuwe software ook branden als de accu temperatuur te laag is.

Bij temperaturen onder ca. 2 gr. brand het ISG OFF lampje bij een start.

Na bv. 15 min rijden, stop ik, zet de motor af. Het ISG OFF lampje brande nog steeds. Wil ik na ca. 15 min weer wegrijden is het ISG OFF lampje uit. De warme motor verwarmt de accu als je stil staat.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Bij mij zei de garage dat mijn accu op 74% zat, maar ik rij iedere dag 25 km heen naar mijn werk en 25 terug. Daarvan is ongeveer 10 km snelweg en autoweg en de rest is stadverkeer.

Ze zeiden dat ik meer lange afstanden moest rijden.

Nu heb ik even een ampere tang aan de accu gehangen.

Met een stationaire motor en all gebruikers uit loopt er 1,1 A. Met de uit en de lampen aan loopt er 5 A

Als ik nu de motor start met de lampen aan loopt er iets meer als 1A.

dus ik denk dat de spanningsregelaar niet goed is. Het voltage is trouwens wel 14V met draaiende motor.

Anton

Geplaatst

Ik merk dat de reactie minderen. Is dit omdat alles is gezegd of omdat de problemen nu ongeveer opgelost zijn? Ik hoop het laatste want ik moet morgen mijn nieuwe cee'd gaan halen en wil dat de ISG (en accu) goed werken ;)

Geplaatst

Ik merk dat de reactie minderen. Is dit omdat alles is gezegd of omdat de problemen nu ongeveer opgelost zijn? Ik hoop het laatste want ik moet morgen mijn nieuwe cee'd gaan halen en wil dat de ISG (en accu) goed werken ;)

Geplaatst

Ik (Cootje) heb mijn ceed sw sinds 27-01-2011.

Het I.S.G systeem werkte bij mij niet als het 2 graden of minder was.

Voor de rest werkt het prima na ca. 1km rijden gaat het al in werking.

met vriendelijke groet

Cootje

Geplaatst

Nou bij mij dus niet.

Ik heb het weer even afgewacht, maar nu de temperatuur weer oploopt zou je verwachten dat ISG het weer doet.

Deze werkt dus niet ook bij het rijden van langere afstanden.

Ik moet nog terug voor de radio, is weer niet goed, het motor rateltje waar in dit forum al meer over gesproken is.

Dus de ISG komt er bij. Ik heb voor de garage nu de volgende punten om na te kijken;

- ISG

- weer een defecte radio, (3 weken geleden vervangen!)

- ratelend geluid uit de motor

- speling in de rugleuning van de bestuurdersstoel.

Laat je overigens niet afschrikken van deze opsomming.

Ik heb duidelijk een maandagochtend auto, kleine dingetjes die niets afdoen aan het rij plezier.

Met mijn 1.4, 109 PK rijd deze namelijk als een zonnetje, op bovenstaande ergernissen na.

Heel veel plezier met je nieuwe Cee'd

Ruud van Roijen

Geplaatst

Ik (Cootje) heb mijn ceed sw sinds 27-01-2011.

Het I.S.G systeem werkte bij mij niet als het 2 graden of minder was.

Voor de rest werkt het prima na ca. 1km rijden gaat het al in werking.

met vriendelijke groet

Cootje

Hallo Cootje,

Hoeveel rij jij gemiddeld op een dag?

Ruud

Geplaatst

Hallo Cootje,

Hoeveel rij jij gemiddeld op een dag?

Ruud

Geplaatst

Hallo,

Ook bij ons werkt de ISG niet naar behoren afgelopen week 1200 km gereden ISG werkt nog steeds niet ook maar weer naar de dealer.

Geplaatst

Type accu nu in mijn Cee'd SW 1.4 ISG (feb 2009) is een Varta 12V 60Ah 680A (EN).

De afspraak om de accu te vervangen is over 2 weken.

Pas na enkele maanden zal ik weten of het probleem is verholpen.

In het begin heeft het ISG systeem wel goed gefunctioneerd.

Bigwade, krijg ik een fles wijn van je als ik een besparing van 4% kan aantonen?

Sinds de accu wisseling afgelopen oktober werk het systeem zonder problemen. Nu zo'n 5 maanden.

Daarvoor werkte het systeem eigenlijk niet. De accu wisseling heeft bij mij geholpen.

Geplaatst

Die van ons werkt ook prima. Geen onnodige uitstoot van giftige gassen bij stilstand.

Kan het zo zijn, maar dat is een wilde gok, dat de auto's waarbij de ISG niet werkt voornamelijk voertuigen zijn met Climat Control?

Die van ons heeft dat niet en onze handmatige airco staat altijd uit.

Geplaatst

Die van ons werkt ook prima. Geen onnodige uitstoot van giftige gassen bij stilstand.

Kan het zo zijn, maar dat is een wilde gok, dat de auto's waarbij de ISG niet werkt voornamelijk voertuigen zijn met Climat Control?

Die van ons heeft dat niet en onze handmatige airco staat altijd uit.

Nee. Ik heb gemerkt dat één van de belangrijke factoren de lading van de accu is.

Als je weinig rijd, zeg 20 km per rit, 2x per dag met licht aan e.d. wordt de accu niet voldoende bijgeladen en werkt het ISG systeem niet.

Als ik één keer een flinke rit (160+ km) maak werkt het systeem weer een tijdje prima, zelfs als het rond de 2 graden is.

In de winter wordt er meer stroom uit de accu gehaald door achterruitverwarming, mistlampen en koude starts en dan zakt de lading vrij snel.

Geplaatst

http://www.kiaclub.nl/topic/3051-werking-isg-systeem/page__view__findpost__p__47290

en verder.

Lezen jullie zo'n hele draad nou niet ? Erg jammer.

Er is nog geen enkel lid dat aan kan tonen dat ISG een besparing

w.b. brandstof oplevert (of het nou werkt of niet)

Uit betrouwbare bron (KiaNL) heb ik begrepen dat het er enkel en alleen op zit om aan CO2/BPM normen te voldoen.

Maak je er niet druk over......

Geplaatst

Nee. Ik heb gemerkt dat één van de belangrijke factoren de lading van de accu is.

Als je weinig rijd, zeg 20 km per rit, 2x per dag met licht aan e.d. wordt de accu niet voldoende bijgeladen en werkt het ISG systeem niet.

Als ik één keer een flinke rit (160+ km) maak werkt het systeem weer een tijdje prima, zelfs als het rond de 2 graden is.

In de winter wordt er meer stroom uit de accu gehaald door achterruitverwarming, mistlampen en koude starts en dan zakt de lading vrij snel.

Geplaatst

Ik rij 28 km per rit 2x met licht en climate control aan en de ipod op de aux lekker hard en geen probleem

maar ik heb wel model 2011 misschien zit daar een sterkere accu in

Grt Cootje

Geplaatst

Ik rij 28 km per rit 2x met licht en climate control aan en de ipod op de aux lekker hard en geen probleem

maar ik heb wel model 2011 misschien zit daar een sterkere accu in

Grt Cootje

En.. wat schiet je er mee op ?

w.b. verbruik ?

Geplaatst

mijn verbruik is na 2500 km gemiddeld 7,1 op de 100km

dat is half stad (dorp) en half snelweg.

Geplaatst

mijn verbruik is na 2500 km gemiddeld 7,1 op de 100km

dat is half stad (dorp) en half snelweg.

Cootje dubbel posten heeft geen zin.

Het gaat erom of je met ISG een besparing w.b brandstof krijgt.

Tot op heden heeft niemand op dit forum middels tankbonnen en gereden afstanden dat aan kunnen tonen.

Geplaatst

Hou nou toch op bigwade. Het gaat bij dit systeem helemaal niet om een besparing km/l. Het gaat erom dat je in hartje Utrecht niet om de driehonderd meter twee minuten voor een stoplicht staat en continu giftige stoffen staat uit te kotsen via de 'achterdeur'. Wanneer je echt brandstof wil besparen tijdens het rijden dan moet je in een lichte aerodynamische wagen gaan rijden met een klein frontaal oppervlak. Wanneer je in een zuinige wagen wil rijden dan kies je niet voor een grote zware Cee'd.

Geplaatst

Hou toch op birdfeedertje..

Elke keer starten kost net zoveel, zo niet meer giftige stoffen…

Studie en link is welkom :wink:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...