Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een Picanto uit 2011. Al een hele tijd heb ik problemen met het openen van de bijrijdersraam (rechtsvoor). De garage heeft al een keer gekeken tijdens garantie en toen zei men dat het vuil was en dat hij vast zat. Daarna was het weer een tijdje goed.

Nu is de motor kapot of het raam zit weer vast. 

Ik heb gemeten op de connector van de motor en daar komt +12V en -12V binnen. 

Bij het schakelen hoor ik wel een tsjop geluid.

Hoe kan ik het raam handmatig naar beneden krijgen zonder de hele motor + arm te verwijderen? 

Alvast bedankt.

Geplaatst

Het korte antwoord is volgens mij "niet".

De aandrijving vanaf het motortje werkt met een wormwiel en 1 van de eigenschappen daarvan is dat de kracht alleen van motor naar mechaniek kan lopen en je niet de motor kunt draaien door het mechaniek te bewegen.

Als je spanning hebt aan het motortje, heb je dan de weerstand van de motor al eens doorgemeten? En meet dan ook die aan de andere kant als vergelijkingsmateriaal.
En/of meet het stroomverbruik van het motortje, dat moet ook wat zeggen.

Mijn linker ruit op mijn Picanto TA liep soms zo zwaar dat de raamautomaat stopte. Ik heb toen de raamgeleiding gesmeerd met een speciale teflon-spray, dat heeft goed geholpen.

• Thanks 1
  • 2 weken later...
Geplaatst
Op 5-6-2024 om 20:30, zei Murcielaygo:

Het korte antwoord is volgens mij "niet".

De aandrijving vanaf het motortje werkt met een wormwiel en 1 van de eigenschappen daarvan is dat de kracht alleen van motor naar mechaniek kan lopen en je niet de motor kunt draaien door het mechaniek te bewegen.

Als je spanning hebt aan het motortje, heb je dan de weerstand van de motor al eens doorgemeten? En meet dan ook die aan de andere kant als vergelijkingsmateriaal.
En/of meet het stroomverbruik van het motortje, dat moet ook wat zeggen.

Mijn linker ruit op mijn Picanto TA liep soms zo zwaar dat de raamautomaat stopte. Ik heb toen de raamgeleiding gesmeerd met een speciale teflon-spray, dat heeft goed geholpen.

Ik heb bij de sloper een nieuw mechanisme gehaald met motor en omdat het raam in de bovenste stand stond kon ik het mechanisme niet los krijgen en heb dus alleen de motor vervangen.

Hij werkt weer een de oude motor heb ik even geprobeerd en deze draait beide kanten op en trekt 1,7A.

Ik bewaar hem dus nog even.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...