PhaseShifter Geplaatst 28 December, 2024 Geplaatst 28 December, 2024 (aangepast) Vorige week in de avond een ritje moeten maken en op een landweg wilde ik even seinen naar een geparkeerde auto (die had geen verlichting aan) en tot mijn verbazing werkte het seinen met de linker handle niet! Alleen bij naar voren duwen, maar dan blijft groot-licht permanent aan en bij uitschakelen werkt daarna niet meer, alleen bedienen met de draaifunctie gaat al het licht uit….. de intelligente groot-licht functie werkt wel goed…. 28 December, 2024 aangepast door PhaseShifter Quote
Ben Wouters Geplaatst 29 December, 2024 Geplaatst 29 December, 2024 Kwam toevallig deze video tegen over dit onderwerp: Quote
elsinga Geplaatst 30 December, 2024 Geplaatst 30 December, 2024 Leuk filmpje, dat gaat over de standaard grootlicht assistent. Die doet grootlicht helemaal aan of niet. In mijn GTPlus-line zitten matrix koplampen en daar worden delen van het grootlicht aan/uit geschakeld (eigenlijk doen ze fade-in en fade-uit, wel zo leuk). Kun je goed zien op de snelweg, daar zie je op de middenvangrail delen wel en delen niet door het grootlicht verlicht worden als er tegenliggers zijn. Bediening is overigens exact gelijk, maar de matrix variant werkt veel gedetailleerder. Quote
Wim-A Geplaatst 30 December, 2024 Geplaatst 30 December, 2024 Nou, dat zit op mijn Dynamic Plus-line ook. 1 Quote
Ben Wouters Geplaatst 30 December, 2024 Geplaatst 30 December, 2024 3 uur geleden, zei elsinga: Leuk filmpje, dat gaat over de standaard grootlicht assistent. Die doet grootlicht helemaal aan of niet. In mijn GTPlus-line zitten matrix koplampen en daar worden delen van het grootlicht aan/uit geschakeld (eigenlijk doen ze fade-in en fade-uit, wel zo leuk). Kun je goed zien op de snelweg, daar zie je op de middenvangrail delen wel en delen niet door het grootlicht verlicht worden als er tegenliggers zijn. Bediening is overigens exact gelijk, maar de matrix variant werkt veel gedetailleerder. Vanavond mee kunnen spelen op de terugtocht vanuit Friesland. Super dat de verkeersborden rechts vol in het licht staan, en de tegenliggers toch niet verblind. Quote
PhaseShifter Geplaatst 2 Januari, 2025 Topic Starter Geplaatst 2 Januari, 2025 De matrix functie werkt bij mijn KIA dus wel, maar de signaalfunctie (hendel naar je toe halen) dus niet…. Quote
Ben Wouters Geplaatst 2 Januari, 2025 Geplaatst 2 Januari, 2025 Staat de verlichtings selector in "Auto" ? Dan kan het de High Beam Assist zijn die ingrijpt. Probeer eens de schakelaar in een andere stand dan "Auto" . Quote
Jim Gubbels Geplaatst 2 Januari, 2025 Geplaatst 2 Januari, 2025 10 uur geleden, zei PhaseShifter: De matrix functie werkt bij mijn KIA dus wel, maar de signaalfunctie (hendel naar je toe halen) dus niet…. Volgens mij, en dat heb ik zelf al meerdere malen gemerkt, werkt het ‘seinen’ niet als de ‘automatische’ matrix-verlichting ingeschakeld staat niet. Als je dan de hendel naar je toe trekt, om te seinen, schakel je immers de automatische functie uit. Bedoel je dit? Quote
PhaseShifter Geplaatst 2 Januari, 2025 Topic Starter Geplaatst 2 Januari, 2025 (aangepast) De handmatige overule (het seinen) van de intelligente matrix heeft gewoon 1 jaar gewerkt, nu opeens niet meer. 2 Januari, 2025 aangepast door PhaseShifter Quote
PhaseShifter Geplaatst 28 Januari, 2025 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2025 Vandaag is er een nieuwe schakelaar-unit (multifunction switch CAN-bus) geplaatst en werk het sein grootlicht weer zoals het hoort! netjes door de dealer (James service) afgehandeld. 1 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.