Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Groot-licht werkt niet meer, intelligente sturing van het groot-licht nog wel.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Vorige week in de avond een ritje moeten maken en op een landweg wilde ik even seinen naar een geparkeerde auto (die had geen verlichting aan) en tot mijn verbazing werkte het seinen met de linker handle niet! Alleen bij naar voren duwen, maar dan blijft groot-licht permanent aan en bij uitschakelen werkt daarna niet meer, alleen bedienen met de draaifunctie gaat al het licht uit…..

de intelligente groot-licht functie werkt wel goed…. 🫣

aangepast door PhaseShifter
  • PhaseShifter heeft de titel gewijzigd in Groot-licht werkt niet meer, intelligente sturing van het groot-licht nog wel.
Geplaatst

Leuk filmpje, dat gaat over de standaard grootlicht assistent. Die doet grootlicht helemaal aan of niet. In mijn GTPlus-line zitten matrix koplampen en daar worden delen van het grootlicht aan/uit geschakeld (eigenlijk doen ze fade-in en fade-uit, wel zo leuk). Kun je goed zien op de snelweg, daar zie je op de middenvangrail delen wel en delen niet door het grootlicht verlicht worden als er tegenliggers zijn. Bediening is overigens exact gelijk, maar de matrix variant werkt veel gedetailleerder.

Geplaatst
3 uur geleden, zei elsinga:

Leuk filmpje, dat gaat over de standaard grootlicht assistent. Die doet grootlicht helemaal aan of niet. In mijn GTPlus-line zitten matrix koplampen en daar worden delen van het grootlicht aan/uit geschakeld (eigenlijk doen ze fade-in en fade-uit, wel zo leuk). Kun je goed zien op de snelweg, daar zie je op de middenvangrail delen wel en delen niet door het grootlicht verlicht worden als er tegenliggers zijn. Bediening is overigens exact gelijk, maar de matrix variant werkt veel gedetailleerder.

Vanavond mee kunnen spelen op de terugtocht vanuit Friesland. Super dat de verkeersborden rechts vol in het licht staan, en de tegenliggers toch niet verblind.

Geplaatst
10 uur geleden, zei PhaseShifter:

De matrix functie werkt bij mijn KIA dus wel, maar de signaalfunctie (hendel naar je toe halen) dus niet….

Volgens mij, en dat heb ik zelf al meerdere malen gemerkt, werkt het ‘seinen’ niet als de ‘automatische’ matrix-verlichting ingeschakeld staat niet. Als je dan de hendel naar je toe trekt, om te seinen, schakel je immers de automatische functie uit. Bedoel je dit?

• 4 weken later...
Geplaatst

Vandaag is er een nieuwe schakelaar-unit (multifunction switch CAN-bus) geplaatst en werk het sein grootlicht weer zoals het hoort!

netjes door de dealer (James service) afgehandeld.

IMG_1382.jpeg

• Like 1
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...