Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Bonkend geluid kofferbak rechtsachter

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben bij onze Cee'd 5-drs (1.6 CRDi 2009) al een tijdje last van een bonkend geluid dat uit de kofferbak lijkt te komen. Dit is hoorbaar bij rijden binnen de bebouwde kom (lage snelheid dus) en elke keer als je met het rechterachterwiel over een putdeksel, drempeltje, oneffenheid rijdt. Op de snelweg hoor je het niet, ook niet bij serieuze oneffenheden (en die zitten er wel in de Belgische snelwegen :-P)

Vandaag maar eens even op onderzoek uitgegaan: eerst de "losse" dingen eruit gegooid, ook de hoedenplank, vloerbedekking, en gereedschapset, zodat die zaken al zeker geen geluid kunnen maken. Dat had geen effect, bonkend geluid bleef. Het lijkt iets in de ophanging te zijn aangezien het dus alleen maar is bij een oneffenheid waar je met het rechtse achterwiel overheen rijdt.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? (misschien 1 van de Kia medewerkers die dit al meegemaakt heeft?) Uiteraard zal ik een afspraak maken bij de dealer, maar ik vind het altijd wel fijn als ik al wat kan zeggen daar, vandaar ook m'n eigen onderzoekje. Zijn er nog mensen die dit hebben bij hun Cee'd en belangrijker nog, is er al gevonden wat het probleem is?

Alvast bedankt voor het meedenken :-)

Geplaatst (aangepast)
je hebt hem niet in Detroit gekocht .....dan kan er nog wel is wat anders in je kofferbak liggen.......:wink:..geintje

Schoonmoeder die met de Kerst had willen komen.......?

Put your hands up for Detroit...

aangepast door Smart
Geplaatst

Of misschien zit er gewoon een zij paneel in het interieur gewoon los, dat zou best kunnen. Ik denk, maar dat is persoonlijk, als wat aan de vering mankeerde je ook last zou krijgen met het rechthouden van de auto op het weg dek.

Geplaatst

Sorry, liet mij even gaan hierboven. Ik vergeef het mijzelf......ik weet gewoon niet beter......:wink:

Ik merkte in de Venga ook dat de achtervering stug inveerde bij drempels, waardoor een licht bonkend geluid hoorbaar was. Is dit wat jij ook hoort en gebeurt het op een vlakke weg, bij een drempel o.i.d.?

Geplaatst

Oei, vandaag eerst schoonmoeder maar eens uit de kofferbak gelaten, scheelt idd nogal wat in gebonk :mad::wink:

Maarre, ff zereneus, komt niet van een loszittend paneel ofzo. Gisteren nog eens geprobeerd, het is dus alleen bij lagere snelheden en alleen als ik met het rechterachterwiel door een put of over een hobbel rijd. Morgenochtend heb ik een afspraak bij de dealer, ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst
toevallig al gekeken of het je schoonmoeder niet is? :-P

sorry kon het niet laten.

gr ronald

Euhm, als je mijn bericht boven het jouwe had gelezen, had je gezien dat ik haar er al uitgelaten heb :roll::mrgreen:

Geplaatst
sorry :oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:

Bedoelde er niks mee hoor, zie de smileys die erachter stonden :-)

Geplaatst

Maar goed, on topic maar weer, de bonk in m'n kofferbak.

Kom net van de garage, moest daar om 9 uur zijn, monteur meegereden: "ja, dat klinkt niet normaal, gaan we even op de brug moeten bekijken". Maar er was geen brug vrij :-( (waarom maak ik dan eigenlijk een afspraak :roll:), binnen een half uurtje wel, wacht u even? Half uur werd natuurlijk een uur (grmbl) en toen hadden ze binnen 5 minuten al de diagnose. Het zou dus in de rechter schokdemper zitten, dus wat betreft was m'n vermoeden wel juist dat het in de ophanging zat. Ze gaan ze gelijk alle twee vernieuwen, dus zijn nu besteld. We zullen zien.....

Geplaatst

Toch een nette service van Kia om meteen maar beide schokdempers te vervangen. Wel logisch eigenlijk, maar toch.

Geplaatst

Dan kan je ze ook beter alle twee vervangen ander heb je kans dat de andere toch ook over een klein tijdje moet laten doen.

Schokbrekers en accu's zijn geloof ik niet zo'n sterk punt van de Kia.

• 4 weken later...
Geplaatst

Update: Zo, vandaag zijn dus 2 nieuwe schokdempers gemonteerd. Ben er alleen nog niet helemaal uit of het geluid helemaal verdwenen is, het is iig wel veel beter geworden, maar volgens mij is er toch nog steeds een bijgeluid. Eerst nog maar eens wat km's maken op verschillende (lees slechte :wink:) wegen om te zien hoe het is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...