Obie77 Geplaatst 6 Februari, 2025 Geplaatst 6 Februari, 2025 (aangepast) Hallo! Ik ben een blije eigenaar van een heel jonge tweedehands 2024 KIA Niro HEV DynamicPlus. Hij is door de vorige eigenaar gekocht in augustus 2024. Ik moet erg wennen aan de piepjes van de snelheidsoverschrijding -niet omdat ik de auto als scheurijzer gebruik, maar als ik zonder cruise control tijdelijk 1 km/h te hard rijd, of als de auto de verkeerde maximumsnelheid denkt te hebben gezien (wat vaak voorkomt), dan komen er meteen piepjes. Ik weet dat al die waarschuwingen op nieuwe auto's verplicht zijn sinds januari 2024, maar het zou fijn zijn als het geluid voor de maximumsnelheid uit kan. Ik heb in de settings het volume voor die piepjes naar 0 gebracht, dus ik zou denken dat het geluid er dan niet is (alleen het flitsende symbooltje), maar ik blijf het horen. Tevens heb ik de haptische waarschuwing aanstaan (dan hoeft de auto niet te piepen), maar ik krijg geen haptische waarschuwing. Weet iemand hoe ik dit geluid uit kan zetten? En of dit al dan niet gerelateerd is aan een software-update van de Niro HEV DynamicPlus bouwjaar juli/augustus 2024? Mocht er al een nieuwe software-update zijn: zorgt die er dan ook voor dat Android Auto via bluetooth werkt (net als Apple Car Play dat al kan) i.p.v. bedraad? Verder een heel fijne auto waar we een hoop kilometers in hopen te gaan maken! Alvast bedankt voor jullie reacties ;-). 6 Februari, 2025 aangepast door Obie77 forgot one detail Quote
MarcelE Geplaatst 7 Februari, 2025 Geplaatst 7 Februari, 2025 Dag @Obie77 Helaas kun je de meeste piepjes/veiligheidsvoorzieningen niet definitief uitzetten, helaas. Is een kwestie van wennen (ben ik nu al 15 maanden aan het proberen ). Android/Apple Carplay zal niet werken in de Niro, ok niet na een update. Dit is voorgehouden aan de Kia EV9. Ik heb me ruim een jaar geïrriteerd aan een aantal piepjes en zaken die niet werken terwijl je ze wel kunt instellen, maar ik heb het opgegeven. Volgende auto wordt weer Europees Quote
Johan de Wit Geplaatst 7 Februari, 2025 Geplaatst 7 Februari, 2025 Gefeliciteerd met je bijna nieuwe NIRO! De mijne is van september 24, ik heb de haptische waarschuwingen uitstaan. Je kan ook de waarschuwingen bij snelheid overschrijding aanpassen ergens in het menu wat je al hebt gevonden, ik heb hem op +5kmh staan. Je kan ook de controle op verkeersborden helemaal uitzetten. Dat moet je wel elke keer opnieuw doen. Tip: ik heb het menu waar je dat kan aanpassen onder de favorieten knop op het stuur gezet. Android auto heb ik gekoppeld met een AAWIRELESS 2, werkt perfect en je kan met 1 druk op de knop switchen tussen verschillende telefoons/gebruikers. 1 Quote
Hanz99 Geplaatst 17 Februari, 2025 Geplaatst 17 Februari, 2025 Ik heb een 2024 (edition advanced) versie en ik heb v.w.b. de veiligheidswaarschwingen alles uit staan behalve de lane departing. Die zet ik telkens op het stuurwiel uit. Zoek nog naar een mogelijkheid om ook dat uit te schakelen omdat ik de beinvloeding van dat systeem te sterk vindt. Ik snap de meerwaarde maar ik wil het liever uit hebben. Quote
MRich64 Geplaatst 23 Februari, 2025 Geplaatst 23 Februari, 2025 (aangepast) Hier net een Niro PHEV 2024, net geleverd en ook ik was op zoek naar de mogelijkheid deze piepjes uit te zetten….. Helaas dus! Wel super irritant dat die piepjes wel verplicht zijn maar de fabrikanten blijkbaar niet verplicht zijn betrouwbare max.snelheidsdetectie te leveren… Ook hier geen coureur.. maar het systeem heeft het zo vaak fout!!! De onderbordjes van de 100 km/hr tussen 06:00 en 19:00 herkent ie structureel niet… evenals ‘bij nat wegdek’… compleet geflipt wordt ik er van!!! gr.Marcel 23 Februari, 2025 aangepast door MRich64 Quote
Obie77 Geplaatst 12 Augustus, 2025 Topic Starter Geplaatst 12 Augustus, 2025 Dank voor jullie reacties allemaal! Ik kwam erachter dat die piepjes grotendeels gelukkig wel uitgezet kunnen worden in de instellingen -wat wel iedere rit opnieuw moet gebeuren, maar dat is logisch. Quote
Kroet Geplaatst 12 Augustus, 2025 Geplaatst 12 Augustus, 2025 Sinds de laatste update is het ook mogelijk om met 1 druk op de knop de snelheidswaarschuwingen uit te zetten. De MUTE knop op het stuur ingedrukt houden tot er een melding op het scherm komt. Wel bij iedere rit, maar toch redelijk snel. Quote
Hoffer Geplaatst 14 Augustus, 2025 Geplaatst 14 Augustus, 2025 Op 7-2-2025 om 14:03, zei Johan de Wit: Gefeliciteerd met je bijna nieuwe NIRO! De mijne is van september 24, ik heb de haptische waarschuwingen uitstaan. Je kan ook de waarschuwingen bij snelheid overschrijding aanpassen ergens in het menu wat je al hebt gevonden, ik heb hem op +5kmh staan. Je kan ook de controle op verkeersborden helemaal uitzetten. Dat moet je wel elke keer opnieuw doen. Tip: ik heb het menu waar je dat kan aanpassen onder de favorieten knop op het stuur gezet. Android auto heb ik gekoppeld met een AAWIRELESS 2, werkt perfect en je kan met 1 druk op de knop switchen tussen verschillende telefoons/gebruikers. Beste Johan, waar in het menu kan je de controle op verkeersborden aanpassen? CarPlay werkt prima op mijn NIRO HEV van 12 februari 2025. Quote
Johan de Wit Geplaatst 18 Augustus, 2025 Geplaatst 18 Augustus, 2025 Op 14-8-2025 om 15:58, zei Hoffer: Beste Johan, waar in het menu kan je de controle op verkeersborden aanpassen? CarPlay werkt prima op mijn NIRO HEV van 12 februari 2025. Is een tijdje geleden, volgens mij was het bij voertuig instellingen > hulp bij snelheid instellingen, die heb ik uit staan. Auto is een keer van 130kmh naar 70kmh gegaan op de snelweg omdat verkeersbord herkenning een 70kmh bord zag op een parallelweg, dat wil ik geen 2e keer meemaken..achterop komend verkeer was ook niet erg blij met mijn breaktest. Quote
HenkM Geplaatst 18 Augustus, 2025 Geplaatst 18 Augustus, 2025 Door de CC iets hoger of lager dan de max snelheid te zetten zal de auto niet de snelheid aanpassen aan die op de borden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.