Hanz99 Geplaatst 17 Februari, 2025 Geplaatst 17 Februari, 2025 Hallo. Ik heb een Niro EV (Edition Advanced MY2024) die is voorzien van een electrisch verstelbare bestuurdersstoel. De passagierskant is echter alleen handmatig te verstellen. Die bestuurdersstoel heeft geen memoryfunctie en die mis ik eigenlijk bij twee bestuurders. Is dat achteraf nog in te bouwen of bestaat er een aftermarkt oplossing hiervoor? Ik hoor het graag Quote
Johan Swart Geplaatst 13 Maart, 2025 Geplaatst 13 Maart, 2025 Wij rijden een Niro EV DYNAMIC plus uit 2023, dus zonder electrisch verstelbare stoelen. Lang verhaal kort: grote miskleun. Op zoek gegaan naar after market inbouw van electrisch verstelbare voorstoelen. Kosten €8000/stoel, overigens geen KIA stoelen. Alternatief, door de dealer gesuggereerd: een nieuwe KIA Niro: een jaar levertijd, plus €12000 bij te betalen. Mede hierdoor, maar zeker door de wel erg matige actieradius van de Niro wordt een volgende auto, met de huidige stand van de techniek, géén KIA en géén EV. Quote
Hanz99 Geplaatst 7 Oktober, 2025 Topic Starter Geplaatst 7 Oktober, 2025 oke das niet echt een antwoord Quote
ehombie Geplaatst 7 Oktober, 2025 Geplaatst 7 Oktober, 2025 Je zult moeten nagaan of het überhaupt geleverd kan worden..a fabriek. volgens mij alleen bestuurders kant. (zover mijn beeld over Europese kia is...) memory functie is bij veel merken voor bijrijdersstoel zelden aanwezig... bij Mercedes is dat vaak wel mogelijk ALS optie of pakket. (bmw, lexus, volvo idem) bij mijn kia xceed is bijrijdersstoel alleen elektrisch verstelbaar wat zou je ervoor overhebben om het in te bouwen is een 2e vraag. (ik zie bij bmw wel eens vergelijkbare vraag, maar dan wordt het vaak stil... hier is namelijk e.a.te retrofitten) Quote
Murcielaygo Geplaatst 7 Oktober, 2025 Geplaatst 7 Oktober, 2025 Waar zit de bediening van de stoel?Op de stoel zelf? Dan is er misschien enkel voeding naar de stoel en zou je kunnen overwegen een bestuurdersstoel van eenzelfde model van een sloop in de UK te kopen.Zal niet goedkoop zijn en alsnog niet heel simpel.Bediening niet op de stoel maar elders? Dan zou ik het hele plan vergeten... Quote
Bastiaan75 Geplaatst 14 Oktober, 2025 Geplaatst 14 Oktober, 2025 Wij hebben ook de Edition Advanced dus ik herken wat je zegt. De memory functie op de bestuurdersstoel is volgens mij voorbehouden aan de Executive uitvoering en de memory functie is dan op de deur ingebouwd. Ik denk dat dat slecht achteraf is in te bouwen. Theoretisch zou dit onderdeel kunnen zijn van het bestuurdersprofiel in het entertainment systeem, maar ik denk niet dat Kia dat gaat inbouwen/veranderen. Ik denk dat je het moet accepteren en anders is de goedkoopste optie waarschijnlijk door auto in te ruilen voor een Executive editie. Quote
MarcelE Geplaatst 14 Oktober, 2025 Geplaatst 14 Oktober, 2025 Ik zag deze vraag ergens anders ook langs komen. Ook dar werd bevestigd dat het achteraf inbouwen niet mogelijk is. Off topic: Helaas is het op de Kia Niro niet mogelijk om achteraf zaken aan/uit te zetten in de software via een ODBII dongle. Ik zou namelijk heel graag de achterlichten bij de dagrijverlichting inschakelen, maar dat gaat dus niet. Mijn zoon heeft een Ford Focus Vignale van 2020 geïmporteerd uit Duitsland. Met diezelfde dongle en de Forscan software kon ik het alarm inschakelen, achterlichten bij de DRV inschakelen en de deuren op slot laten gaan bij 18km p/u. Bij de Niro kan dit dus allemaal niet helaas. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.