Willem Mandigers Geplaatst 30 Juli, 2025 Geplaatst 30 Juli, 2025 Goedenavond Ben sinds 2 weken in het bezit van een kia sportage met bouwjaar 2022. Nu heb ik de app geinstalleerd en geconnect maar nu werken enkele functies niet. Gebeld met de kia dealer en de auto is een import auto en kan niet geregistreerd worden in nederland bij kia omdat de onderhoudshistorie mist en heb ik ook niet in bezit help zijn er opties die ik kan doen om zo toch gebruik te maken van de app en bijvoorbeeld de ota ? gr Quote
Stefan Van Der Kammen Geplaatst 29 September, 2025 Geplaatst 29 September, 2025 Hallo Willem, Ik denk dat de app niet jouw enige probleem is , je zult mogelijk ook geen kia garantie krijgen omdat de onderhoud historie ontbreekt. Ik zou alsnog proberen om via de verkoper de onderhoudshistorie te achterhalen. wellicht heeft hij geadverteerd met dealer onderhouden en kia garantie, dan mag hij dat waar maken Ik was er 1.5 maand geleden ook bijna ingetuind , geen onderhouds historie .... dan heb je een probleem op het moment dat je panne hebt of zoals jij nu met de app. Heb nu een nederlandse kia sportage gekocht vanwege die onzekerheden. Quote
cismo14 Geplaatst 30 September, 2025 Geplaatst 30 September, 2025 Klopt helemaal. Heb zelf ook een Duitse import van "22, echter wel met ingevuld onderhoudsboekje voorzien van de garantie zegel. Bij het laten registreren via de lokale Kia dealer tbv de 7 garantie, was dat het enige waar naar werd gevraagd. Vervolgens werd alles netjes in het systeem gezet van Kia Nederland en na enige tijd was het geregeld. Dus ja, de onderhoud historie en garantie zegel zijn twee voorwaarden om een import Kia geregistreerd te krijgen. Althans dat was mijn ervaring . Quote
AnneM Geplaatst 1 Oktober, 2025 Geplaatst 1 Oktober, 2025 16 uur geleden, zei cismo14: Klopt helemaal. Heb zelf ook een Duitse import van "22, echter wel met ingevuld onderhoudsboekje voorzien van de garantie zegel. Bij het laten registreren via de lokale Kia dealer tbv de 7 garantie, was dat het enige waar naar werd gevraagd. Vervolgens werd alles netjes in het systeem gezet van Kia Nederland en na enige tijd was het geregeld. Dus ja, de onderhoud historie en garantie zegel zijn twee voorwaarden om een import Kia geregistreerd te krijgen. Althans dat was mijn ervaring . Ook ik heb dezelfde ervaring met een Zweedse import met onderhoudsboekjeboekje en garantiezegel/stempel vd Zweeds dealer. Was bijna per ommegaande in orde. Alleen zijn bij import-autos de garantiedata in Mijn Kia.nl niet ingevuld. Dus nota en onderhoudsboekje maar goed bewaren Quote
Wil002 Geplaatst 8 Oktober, 2025 Geplaatst 8 Oktober, 2025 (aangepast) Hier ook een zweedse import Sportage GT PlusLine AWD van 2023 (dus zonder het panoramadak !) met 16.500 km op de teller (gekocht in mei 2024). Gekocht via Kia dealer met volledige onderhoudshistorie. Auto is afgeleverd met een olie/kleine beurt. Echter Kia dealer had dus verzuimd om de Kia sticker van Zweden in het boekje te plakken. Sticker had ik er wel los bij ! Bij mijn eigen Kia dealer geweest en netjes omgezet naar "Kia Nederland. Nu blijkt, omdat de auto met 16.500 km naar Nederland is gekomen zonder de beurt bij 15.000 km gedaan en dat ik daarom waarschijnlijk geen garantie heb bij eventuele issues. Dit omdat de beurt ongeveer 1500 km was overschreden -> dit is mijn "uitspraak" en daar moet U het mee doen (quote Rijdende Rechter). Dit is echt krom (en zeikerig) van Kia Nederland (aangezien alles via Kia dealers is gegaan). Hopelijk geen problemen.... 8 Oktober, 2025 aangepast door Wil002 Quote
cismo14 Geplaatst 6 November, 2025 Geplaatst 6 November, 2025 En dan ineens stopt de Kia App ermee omdat mijn device geroot is. Klopt, dat is hij al jaren en is destijds mijn keuze geweest. Hiervoor werkte de app probleemloos op een geroot apparaat. Blijkbaar is dat nu opeens een probleem geworden voor Kia, heel vreemd. Quote
GerritV Geplaatst 6 November, 2025 Geplaatst 6 November, 2025 1 uur terug, zei cismo14: En dan ineens stopt de Kia App ermee omdat mijn device geroot is. Klopt, dat is hij al jaren en is destijds mijn keuze geweest. Hiervoor werkte de app probleemloos op een geroot apparaat. Blijkbaar is dat nu opeens een probleem geworden voor Kia, heel vreemd. Bij mij doet het kaart in de nieuwe app het niet. Ik zie geen plattegrond, omdat die niet kan worden geladen, omdat mijn telefoon via een vpn verbinding met internet heeft. In de oude Kia connect app werkte dat wel. Ik begrijp dat ze dit ook niet willen aanpassen in de nieuwe app. Ze zeiden dat ik de oude app kon blijven gebruiken, maar dat kan sinds vandaag ook niet meer. Ik kom niet voorbij het scherm die me dwingt de niewe app te downloaden of informatie daarover te lezen. Einde van de kaartfuctie dus voor mij. Quote
Henri497 Geplaatst 9 November, 2025 Geplaatst 9 November, 2025 Op 6-11-2025 om 19:07, zei GerritV: Ze zeiden dat ik de oude app kon blijven gebruiken, maar dat kan sinds vandaag ook niet meer. Ik kom niet voorbij het scherm die me dwingt de niewe app te downloaden of informatie daarover te lezen. Einde van de kaartfuctie dus voor mij. Dat is toch eigenlijk gebruikers dwingen om die nieuwe app te gebruiken? Ik had tot gisteren ook de oude en die was prima voor mij, maar kwam helaas ook niet voorbij het "keuzemenu". Dan maar die hysterische nieuwe app gebruiken Quote
Murcielaygo Geplaatst 9 November, 2025 Geplaatst 9 November, 2025 Dat is toch eigenlijk gebruikers dwingen om die nieuwe app te gebruiken?Dat is toch heel gewoon in app-land?Wees blij dat ze dit zo doen; ik had laatst een app die het niet meer deed die bleek te zijn vervangen zonder waarschuwing... Quote
Henri497 Geplaatst 14 November, 2025 Geplaatst 14 November, 2025 Op 9-11-2025 om 09:36, zei Murcielaygo: Dat is toch heel gewoon in app-land? Wees blij dat ze dit zo doen; ik had laatst een app die het niet meer deed die bleek te zijn vervangen zonder waarschuwing... Oh dat is ook zuur, denk je even je app te gebruiken, bestaat die niet meer Vind overigens dat ze dan niet de suggestie moeten wekken dat je de oude app nog gewoon kunt gebruiken als dat dus blijkbaar niet zo is. Maar goed begin al een beetje aan de nieuwe app te wennen, dan maar met reclame en shizzle die mij niet boeit. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.