Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Cruise control houdt snelheid van dag tevoeren aan

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als ik in mijn nieuwe Niro EV de cruise control aanzet (linker boven-knopje op het stuur) dan verschijnt de ingestelde snelheid van de vorige keer. Ik merkte dat, omdat ik eergister  in de stad 50 km had ingesteld en gister op de snelweg de cruise control weer aanzette, en toen stond die op 50 km en de auto begon gelijk af te remmen op de snelweg, waar iedereen 100 km reed. Dat vond ik een gevaarlijke situatie. Is dat een bug in de software, of doe ik iets verkeerd? Bij mijn vorige e-Niro stond er geen snelheid in de cruise control als ik die aanzette. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Bedankt.

Geplaatst

Hoe zet jij je CC aan? Met Set of met Resume?
Als het met Resume is is het nog steeds apart dat dat van de vorige rit is opgeslagen, maar met Set zou je de huidige snelheid moeten overnemen.

Geplaatst

Er zit een knopje boven de linker roltoets aan de linkerkant van het stuur. Die druk ik in. Dan zie ik een tekentje van een autootje plus de aanduiding CC op het scherm met de ingestelde snelheid van de vorige rit. De roltoets is inderdaad voor reset (indrukken) of instellen op de huidige snelheid, rollen naar onder of naar boven, en dan heb ik CC voor die snelheid. Is er een andere manier om de ACC aan te zetten?

Geplaatst

Ik denk dat je met het knopje de CC stand-by zet.
Met de up/down eronder kun je dan de huidige snelheid overnemen (Set) of de oude overnemen (Resume).
Set is in jouw geval waarschijnlijk - en Resume +. Dus als je de CC aan zet dan toets OMLAAG doet verwacht ik dat 'ie je huidige snelheid aanhoudt.

Maar zeker weten doe ik dit niet omdat bij de middenstand een pause- en een soort van "terug"-icoon staan zag ik op internet.
Bij de eerdere Niro's met de CC rechts op het stuur stond er ook nog Set en Res bij de toets, maar dat lijkt niet meer zo.
En bij de meeste aftermarket CC's (zoals die in mijn Picanto) is Set juist gekoppeld aan + en Resume aan -, daar is helaas geen echte standaard voor.

Geplaatst

Ja ik denk ook, dat het op stand-by gezet wordt. Bij mijn vorige e-Niro stond er geen snelheid in als ik (rechts op het stuur was dat) de knop ACC aanzette. Ik wou..dat de EV Light Advantage ook geen snelheid aanhield, als je de ACC aanzet.

Geplaatst (aangepast)

Lijkt me knap irritant als de (A)CC na aanzetten (zelfs als de auto uit is geweest???) een andere snelheid selecteert als de actuele.

aangepast door HenkM
Geplaatst

Ik zal de dealer Zeeuw en Zeeuw in Den Haag vragen hoe dit zit. Gezien de reacties, lijkt het me, dat ik de enige ben met dit verschijnsel, klopt dit?

Ik houd jullie op de hoogte.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik had laatst weer dat op de grote weg bij het aanzetten van de CC 30 km/u verscheen, waarop de auto meteen begon te remmen. Levensgevaarlijk, het was erg druk. Moet ik dit melden bij de RDW?

Als ik de enige ben met dit verschijnsel, lijkt me dit een productiefout. De auto is nieuw gekocht in november bij Zeeuw en Zeeuw in Den Haag. 

Geplaatst

Wanneer ik mijn CC aan zet met de stuurknop "autosymbool met klein snelheidsmetertje" erop verschijnt er een wit auto symbool op mijn dashboard, samen met een gekleurde blokjes-lijn ervoor, die de ingestelde afstand weergeeft die je hebt ingesteld om de auto die voor je rijd te detecteren.

Nu, wanneer ik (bv) even rem, dan wordt dat wit opgelicht autootje grijs...wil zeggen CC gaat in pauze.

-druk ik nu op de OK toets (toets +/- indrukken gaat hij terug naar de ingestelde snelheid van ervoor.

-druk ik (vanuit wit OF grijs autootje) op de eerste toets "autosymbool met klein snelheidsmetertje" ...DAN (!) is het autootje weg en is de CC uit.

Maw, om de CC UIT te schakelen moet je op dezelfde toets drukken als wanneer je hem inschakelt.

Rij nooit met met het grijze auto symbool want dit is...CC is in pauze.

Allemaal onder voorbehoud indien we over dezelfde software en bediening spreken natuurlijk.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik zal een foto maken van mijn stuur en de knopjes met de tekentjes erbij, want een autosymbool met klein snelheidsmetertje komt me niet bekend voor. Heb je een Niro EV Light Advantage?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...