Venga-Boys Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 (edited) Zoals beloofd een eigen discussie gestart. Nog een paar nachtjes slapen... 02-01-10 en dan staat hij voor de deur. Half december hebben mijn vrouw en ik de knoop doorgehakt en besloten om na een aangename proefrit eens te gaan voor een nieuwe auto. In eerste instantie wilden we gaan voor een echte Hybride auto. Na een paar bekeken te hebben en te hebben geconstateerd dat de binnen ruimte (vooral het instappen) beperkt was zien we hier toch maar vanaf. Nu kun je natuurlijk wachten op de eerste echte volledige elektrische auto (Over 10 jaar weten we niet beter) met een redelijke actieradius (min 1000km). Deze auto is er gewoon nog niet. De Nissan Leaf lijkt misschien een optie maar die komt pas eind 2010 op de markt. En een actieradius van 140km is mij ook nog veel te weinig.... Maar goed de komende jaren wordt het deze hippe Venga. Een auto waar je meteen vrolijk van wordt. Tenminste dat was onze ervaring. Onze trouwe diesel, een 10 jaar oude Ford Galaxy 1.9 TDI 66kw, wordt aan de kant gezet en maakt plaats voor de nieuwe VENGA 1.4 CVVT X-ECUTIVE met Full map Navigatie en een Panoramadak. Jawel doe maar luxe, maar dat maakt deze Europese Koreaan wel helemaal af. De echte foto Edited November 29, 2010 by Venga-Boys Nieuwe Venga Quote
Guest Pombal12 Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 (edited) Venga-Boys, Van harte geluk gewenst! Zoals je elders op dit forum hebt kunnen lezen ben ikzelf inmiddels in het gelukkige bezit van een VENGA. Je zou mij en m'n gezin n's moeten zien; wij stralen van oor tot oor als we erin rijden! Een zalige wagen met een ongekend gevoel van ruimte en licht! Nogmaals veel geluk en graag zie ik de foto's tegemoet! Mijn foto's staan in het 'Fotoalbum' van deze site. Pombal12 Edited December 29, 2009 by Pombal12 spelfoutje.. Quote
Guest GreyGriffin Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Hey Venga-Boys, Volgens mij maakt er niemand erge haast met het op de markt brengen van bruikbare elektrische auto's, dus lijkt de Venga me een heel goede keuze. Voor je het weet is het zaterdag, nog heel even volhouden. Ben benieuwd naar je eigen foto's. Groet van GreyGrifffin Quote
Alex VB Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Venga-Boys, Ook vanuit het mooie maar o zo natte Belgisch-Limburg een hartelijk welkom en van harte gefeliciteerd met je Venga.. Nog eventjes volhouden en je bent de trotse bezitter van een mooie wagen.. En mijn voorgangers hebben het gras al weggemaaid voor me, maar dan nog.. We zijn verzot op mooie foto's van mooie auto's (En ook mooie andere "dingen") Quote
Relena Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Ook een welkom vanuit het mooie Limburg Venga-Boys. Groetjes, Relena Quote
Smart Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Hallo Venga-B(oys)ezitter, Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Een hele mooie auto hoor! Quote
NonkelSimon Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Zo, weer een hollander die slimmer is geworden door een kia te kopen Is idd zeer fijne auto, we hebben mijn oma ook meteen een venga verkocht toen de demo net binnen was, ze rijd er ondertussen een weekje mee rond. Ze heeft de Benzine (126 pk) executive versie gekocht, alles erop en eraan, enkel geen pano dak. Echt leuk om mee te rijden, ook al ben ik totale sorento fan. Vooral de achteruit-rij camera is netjes uitgewerkt met de visuale lijnen op het scherm. Wat wel jammer is, is dat de navi en radio enkel in engels, duits, frans, (spaans?) en nog een taal te krijgen is, dit is jammer voor een mens dat op leeftijd is en enkel nederlands kan. Hier hebben we inmiddels wel een mail over gestuurd naar kia, wat het antwoord hierop was weet ik nog niet, maar moet ik even navragen bij men vader. Ze heeft de afgelopen 10 jaar met een kia clarus rondgereden, en dit is voor haar dus een heel verschil, en wat wel opmerkelijk is, is dat de venga breder is dan een clarus, maar natuurlijk wel in lengte korter is. En ook is de venga nauwelijks smaller dan de nieuwe sorento had ik daarstraks opgemerkt bij ons in de showroom, dus lekker veel plaats vanbinnen maar voor parkeren toch aan blijven denken dat je een brede auto bij je hebt Dit geheel terzijde, veel plezier met je kia Quote
Smart Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Zo, weer een hollander die slimmer is geworden door een kia te kopen:) Ik heb mij laten vertellen dat er ook slimme Belgen zijn....! TOCH?? Quote
NonkelSimon Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Ik heb mij laten vertellen dat er ook slimme Belgen zijn....! TOCH?? Maar dat moet ik niet vermelden, die waren al slim Quote
Venga-Boys Posted December 29, 2009 Author Posted December 29, 2009 (edited) Hallo Venga-B(oys)ezitter,Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Een hele mooie auto hoor! Edited December 29, 2009 by Venga-Boys Quote
Guest Pombal12 Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Mijn oog viel zojuist op een stickertje op beide voorportier-ruiten van mijn X-ecutive. Het bevat het symbool van een alarminstallatie! Zit dat erop? Volgens het instructieboekje kan het erop zitten 'Indien van toepassing"... Met die stickers wordt 't wel gesuggereerd! Wie weet het antwoord? Quote
Smart Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Mijn oog viel zojuist op een stickertje op beide voorportier-ruiten van mijn X-ecutive. Het bevat het symbool van een alarminstallatie! Zit dat erop? Volgens het instructieboekje kan het erop zitten 'Indien van toepassing"... Met die stickers wordt 't wel gesuggereerd!Wie weet het antwoord? Als het goed is er een standaardalarm aanwezig. Staat volgens mij ook in de lijst van de standaarduitrusting. De aanwezigheid van een alarm kun je controleren. Ga in de auto zitten en doe de auto op slot met de a.b. Probeer na twee minuten het portier te openen. Volgens mij moet het alarm dan afgaan. Quote
Vengalover Posted January 2, 2010 Posted January 2, 2010 Beste Pompbal12, Volgens de specificatie bij de prijslijst heeft de Venga een anti-diefstal alarm. groet Vengalover Quote
Venga1 Posted January 2, 2010 Posted January 2, 2010 Zoals beloofd een eigen discussie gestart. Nog een paar nachtjes slapen... 02-01-10 en dan staat hij voor de deur. En hoe is de auto? Staat de auto nu voor de deur? Quote
Venga-Boys Posted January 3, 2010 Author Posted January 3, 2010 (edited) , hij staat erg mooi voor de deur.... maar nog mooier op de weg Gisteren om stipt 10 uur bij de dealer. Toen we hem zo op rij zagen staan dachten we eerst... wat is hij klein. Maar wat wil je als hij naast 2 gloed nieuwe Sorento Edited January 7, 2010 by Venga-Boys Traction Control vervangen door ESP ? Quote
bigwade Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Ik denk dat Smart even een doekje aan het pakken is....... Quote
Smart Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Hahahahahaha.....ahum, je moet wel een beetje rustig aan doen met mij hoor! Wordt daar heel onrustig van. Ik vind het bericht van Venga-Boys heel leuk geschreven en dat bevestigd nog meer mijn 1e keus voor dit model auto. Feitelijk al vanaf het moment dat het prototype in januari/februari 2009 verscheen. Quote
Guest Pombal12 Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Venga-Boys, van harte geluk toegewenst! Ik ben benieuwd naar de foto's. Zet je ze in het fotoalbum? (zie links bovenaan deze pagina, onder Site Navigatie) Pombal12 PS 1: Voor zover nog niet bekend; 'venga' is de gebiedende wijs derde persoon enkelvoud (U) voor het Spaanse werkwoord 'venir'. Vrij vertaald: Komt u maar! Maar je kunt ook tegen treuzelende kinderen 'venga ni Quote
bigwade Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Pombal12 PS 1: Voor zover nog niet bekend; 'venga' is de gebiedende wijs derde persoon enkelvoud (U) voor het Spaanse werkwoord 'venir'. Vrij vertaald: Komt u maar! Maar je kunt ook tegen treuzelende kinderen 'venga ni Quote
Smart Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Helder..Vertaal venir (Spaans-Nederlands) Nou, dan hoef ik al hem al niet meer hoor! Quote
bigwade Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Nou, dan hoef ik al hem al niet meer hoor! Potente kar dus....... Wat is daar mis mee ?? Quote
Venga-Boys Posted January 3, 2010 Author Posted January 3, 2010 (edited) Nou, dan hoef ik al hem al niet meer hoor! Ha ha, mooie vertaling..... Hij heeft als optie wel stoelverwarming maar geen massage stand. Daarvoor moet je bij Lexus zijn. Die heeft 402 Fifth Gear - Lexus Shiatsu Massage - Car Videos on StreetFire stoelen achterin Als je op het play knopje klikt bij deze vertaling klinkt het toch echt als Venga Degene die "benga" zegt heeft verkeerd "getypt" Edited January 3, 2010 by Venga-Boys Quote
Smart Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Potente kar dus.......Wat is daar mis mee ?? Ik stond al stijf van de schrik! Ok Quote
bigwade Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Degene die "benga" zegt heeft verkeerd "getypt" O ja ?? Vengaboys - Wikipedia 1e regel........ Quote
Venga-Boys Posted January 3, 2010 Author Posted January 3, 2010 Is er al een Kia Topic waarbij iedereen serieus bleef ...... Quote
Recommended Posts