Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

VENGA 1.4 CVVT X-ECUTIVE ervaringen vanaf 02-01-2010

Wel of geen Navigation Pack fabrieksaf gemonteerd ?  

60 leden hebben gestemd

1. 1. Wel of geen Navigation Pack fabrieksaf gemonteerd ?

• Wel: alle functionaliteit is goed op elkaar afgestemd
    • Niet: functionaliteit is vaak te beperkt
    • Misschien: hangt mede af van de prijs

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Zelfde ervaring. 4000 km. Aan de besturderskant is hij al bijna door. Kunnen we niet met zijn allen een mattenclaim bij KIA indienen....

Wat kost een Kia Venga mattenset?

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst
Zelfde ervaring. 4000 km. Aan de besturderskant is hij al bijna door. Kunnen we niet met zijn allen een mattenclaim bij KIA indienen....

count me in.. Mijn dealer zei dat het normale slijtage is... Bij mijn bmw uit 1981 zat nog de originele mat erin en bijna geen slijt sporen.. zelfs niet na 335dkm..

Geplaatst
40 euro?

Ik ben voor die claim!! Waar kan ik tekenen? :P

count me in.. Mijn dealer zei dat het normale slijtage is... Bij mijn bmw uit 1981 zat nog de originele mat erin en bijna geen slijt sporen.. zelfs niet na 335dkm..

Vandaag bij Kia Nederland de vraag (claim) neergelegd mbt de matten.

Wordt vervolgd.

Geplaatst

Ter info..... de matten welke Kia NL gebruikt zijn geen originele mattensets..... dus vallen ook niet in de garantie van 7 jaar.

Kia laten de maten hier in NL maken en ze worden betaald vanuit de kosten rijklaar maken.

Zover ik me nog kan herinneren liet Kia ze maken in Genemuiden bij een bedrijf.... Maar het waren altijd al goedkope matten van die dunne dingen.

Geplaatst (aangepast)

Zover ik me nog kan herinneren liet Kia ze maken in Genemuiden bij een bedrijf.... Maar het waren altijd al goedkope matten van die dunne dingen.

Toch niet bij Matten.-online.nl?

Die komt uit Genemuiden!!

Het kan ook

Gebufa Automatten zijn

of

Hav

aangepast door Venga1
Geplaatst
Hoe is de Picanto mattenset?

Hahahahahahaha! Sorry, ik lach niet........!

Wij hebben hele goede, nieuwe en origineel verpakte KIA matten gekocht voor een prikkie van een particulier.

Geplaatst
Ter info..... de matten welke Kia NL gebruikt zijn geen originele mattensets..... dus vallen ook niet in de garantie van 7 jaar.

Kia laten de maten hier in NL maken en ze worden betaald vanuit de kosten rijklaar maken.

Nou, dan moeten volgens mij de dealers aan slag met de leverancier van de rijklaar matten....

Dat logo erin geborduurd is leuk maar ik heb toch liever wat meer kwaliteit !

Een mat moet toch op zijn minst 3 jaar mee kunnen.

attachment.php?attachmentid=1204&stc=1&d=1269773383

.

post-2256-1297853070,93_thumb.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst
Een foto album van onze VENGA 1.4 CVVT X-ECUTIVE steel gray

Zoals je kunt zien is het ECO dynamics logo netjes verwijderd. :D

Heel erg netjes gedaan!! Zelf?

Mooie foto's, leuke shoot zo! Je woont wel mooi he.. :P en wat is die schoon? Speciaal schoon gemaakt voor de fotoshoot?

Geplaatst (aangepast)

Yepp, De dealer had hem even gratis door zijn wasstraat gehaald na het vervangen van de winterbandjes. Aardig he..

Het Ecodynamics logo is door de Dealer verwijderd met behulp van een fohn + nog een schoonmaakgoedje en helemaal gratis...

aangepast door Venga-Boys
Geplaatst
Yepp, De dealer had hem even gratis door zijn wasstraat gehaald na het vervangen van de winterbandjes. Aardig he..

Het Ecodynamics logo is door de Dealer verwijderd met behulp van een fohn

Ik zou het ook willen, bij mijn blauw staat dat groene niet zo... En wat doet het? Niks meer dan tegen mensen zeggen: Ik heb ISG, maar korting op wegenbelasting, HO MAAR

Heb je moeten betalen om het eraf te krijgen?

Geplaatst
Ik zou het ook willen, bij mijn blauw staat dat groene niet zo... En wat doet het? Niks meer dan tegen mensen zeggen: Ik heb ISG, maar korting op wegenbelasting, HO MAAR

Heb je moeten betalen om het eraf te krijgen?

Joh pak de haar fohn van je vrouw en maak dat stukje plastic rustig warm en voel af en toe even, is meestal met een paar seconden al zacht genoeg dat je het er zo vanaf haalt en daarna poets je de restjes lijm er ook zo vanaf.

Geplaatst
Joh pak de haar fohn van je vrouw en maak dat stukje plastic rustig warm en voel af en toe even, is meestal met een paar seconden al zacht genoeg dat je het er zo vanaf haalt en daarna poets je de restjes lijm er ook zo vanaf.

Ja klinkt makkelijk.. maar vaak als ik zoiets doe gaat het fout!!

Geplaatst
Ja klinkt makkelijk.. maar vaak als ik zoiets doe gaat het fout!!

Gewoon je dealer even vragen... Voor hem een fluitje van een cent.

Geplaatst
Een foto album van onze VENGA 1.4 CVVT X-ECUTIVE steel gray....:D

Mooi, heel mooi! Tja, binnenkort maar eens kijken of ik tijd heb voor een proefrit in een 1.6.......!

Geplaatst (aangepast)

Gisteren mijn verbruiksrecord verbeterd: Een ritje IJmond naar Den Haag op de zomerbandjes over een afstand van 75 km. We zaten met 4 personen (2 volwassenene en 2 kinderen) in onze Venga

Met de wind in de rug (N-O 4) en 95 km/h op de teller gaf hij een gemiddeld verbruik aan van 5.3 l/100km.

Op de terugweg (tegenwind) werd hij aanmerkelijk minder zuinig 5.9 l/100km.

Ik wil nog een keer gaan voor 1 op 20 maar dat lukt denk ik alleen bij constant 80km/h .

Het is dus wel degelijk mogelijk om zuinig te rijden met de Venga.

Ok je wordt wel aan alle kanten ingehaald :wheelchair: bij 95km/h maar op deze korte afstanden boek je natuurlijk nauwelijks tijdswinst als je toch 130 km/h rijdt. Ik had de mazzel (bij deze test op dit traject) dat je door werkzaamheden een groot stuk toch niet harder dan 90km/h mag.

Ik zal binnenkort eens het grand-gemiddelde uitrekenen over totaal 5000km. (Ik heb alle tank bonnetjes nog bewaard) ! Ik schat zo rond de 6.6 tot 6.8 l/100km 1 op 14-15 dus.

Zuinig rijden is dus mogelijk mits je maar voldoende anticipeerd, cruise control aan op de grote weg, en in de stad rustig optrekt, snel opschakeld en IGS gebruikt.....

aangepast door Venga-Boys
Geplaatst

Vandaag na plaatsing strips de eco badge verwijderd. Dealer adviseerde de fohn en binnen 1 minuut was hij weg. Ben begonnen aan de achterkant en was zo los.

Moet zeggen dat het er veel beter uit ziet. Had geen probleem met het logo maar dat gele kleurtje van ECO stond mij gewoon niet aan.

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo Chrones, zit nu pas deze berichtjes te lezen (heb pas 3 weken een Venga) en kan je vertellen dat mijn verbruik nu gemiddeld 6.4 liter is. Gemeten over ongeveer 800 km, veelal stadsverkeer wel met IGS actief. Auto heeft 1700 km op de teller op dit meetmoment.

Ook schakelen we omhoog zodra de schakelindicator dit aangeeft.

Volgens boekje zou deze indicator ook moeten aangeven wanneer we terug moeten schakelen. Bij mij doet die dit niet, is dit normaal, heb jij dit ook?

Geplaatst

Mijn verbruik is volgens boordcomputer 6.4 heb met een tank waar brandstoflampje nog niet branden al 700km gereden (gemengd gebruik) De schakelindicatie geeft ook aan wanneer je terug moet schakelen. Hij gaat snel naar zijn 5 en bij gas geven bij 1000rpm gaat hij dan pas aangeven om terug te schakelen. Zo wordt de auto echt futloos maar dan is niet altijd een probleem. 50 liter tanken is het meeste wat ik in de tank kon stoopen. Met vanaf 38 liter veel geduld

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...