Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

VENGA 1.4 CVVT X-ECUTIVE ervaringen vanaf 02-01-2010

Wel of geen Navigation Pack fabrieksaf gemonteerd ?  

60 leden hebben gestemd

1. 1. Wel of geen Navigation Pack fabrieksaf gemonteerd ?

• Wel: alle functionaliteit is goed op elkaar afgestemd
    • Niet: functionaliteit is vaak te beperkt
    • Misschien: hangt mede af van de prijs

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dooddoener uit de oude doos..........Het is maar blik.

Bus vind ik een beetje karig voor wederhelft na dit drama :wink:

Die taxi kan je vast ook declareren :-)

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Het gaat waarschijnlijk nog wel een paar dagen duren voordat ik de staat van de Venga weet. Ben net even ter plaatse geweest en ze waren nog bezig de parkeer garage leeg te pompen. Werd En passant nog even ge

Geplaatst

Ik hoorde een interview op de radio vanochtend. Daar werd aangegeven dat de parkeergarage geen sprinklerinstallatie heeft, overigens niet verplicht werd erbij gezegd. De gemeente Haarlem is eigenaar van die parkeergarage. Zij zullen 1e aanspreekpersoon zijn voor de verzekering.

Dat laatste lijkt mij sterk, want dan duiken er 275 voertuigbezitters in de nek van de betrokken ambtenaar.....en daar zijn ze niet op gebouwd.

Overigens een keurige service van jouw dealer, maar eigenlijk ook niet meer dan normaal. Hij mag, vermoed ik, ook de eventuele nieuwe Venga leveren!

Geplaatst
Ik hoorde een interview op de radio vanochtend. Daar werd aangegeven dat de parkeergarage geen sprinklerinstallatie heeft, overigens niet verplicht werd erbij gezegd. De gemeente Haarlem is eigenaar van die parkeergarage. Zij zullen 1e aanspreekpersoon zijn voor de verzekering.

Dat laatste lijkt mij sterk, want dan duiken er 275 voertuigbezitters in de nek van de betrokken ambtenaar.....en daar zijn ze niet op gebouwd.

Overigens een keurige service van jouw dealer, maar eigenlijk ook niet meer dan normaal. Hij mag, vermoed ik, ook de eventuele nieuwe Venga leveren!

In een bericht van de Telegraaf staat nu dat alle auto's als verloren kunnen worden beschouwd. In die auto's wil je niet meer rijden Maar dat is natuurlijk afwachten want wie gaat al die miljoenen betalen.

Eerst even kijken wat mijn verzekering gaat doen. Maar die komt pas in actie als ik het brandweer/politie rapport heb en mijn schadeformulier heb ingeleverd.

Ik heb zelf het vermoeden dat ze laag -2 pas volgende week gaan bergen.

Ik mag zelf in ieder geval niet bij mijn auto kijken maar de foto's 1 2 3 in het Haarlems Dagblad zeggen genoeg hoe heet het daar is geweest. Niet zwart maar wit uitgeslagen.

Misschien wordt het wel de IX20 (wordt ook verkocht door onze dealer) maar dan wel op kenteken van 2011 natuurlijk. Of de aanbieding waar ik al eerder over berichte.

Maar goed eerst maar eens wachten of en wanneer de verzekering uitkeert.

Heb niet zo even 20 mile op de plank liggen:-|

Geplaatst (aangepast)

Net even gebeld met SOS international of ze al wat wisten van mijn Venga

Hoera hij is total loss. Dat je daar blij mee kan zijn .....:-) dat wist ik niet.

Kunnen we nu uitkijken naar een nieuwe Venga model 2011. Voordat de verzekering uitbetaald leven we toch al in 2011.

Misschien de Kia Venga 7

aangepast door Venga-Boys
Geplaatst
Net even gebeld met SOS international of ze al wat wisten van mijn Venga

Hoera hij is total loss. Dat je daar blij mee kan zijn .....:-) dat wist ik niet.

Kunnen we nu uitkijken naar een nieuwe Venga model 2011. Voordat de verzekering uitbetaald leven we toch al in 2011.

Misschien de Kia Venga 7

Rot, maar toch goed te weten dat je niet in de sleur van reparatie komt en dat je gewoon een nieuwe kan uitzoeken.

Veel sterkte de komende tijd met het uitzoeken, adviezen willen wij natuurlijk altijd wel geven maar volgens mij heb jij al ervaring genoeg met de Venga. ;)

De 7 is inderdaad een erg aantrekkelijke, of de Hyundai? Denk maar rustig na..

Geplaatst

Een voordele heb je sowieso al, jouw verzekering betaald gewoon uit omdat het op de verzekering van de auto waar de brand begon of de verzekering van de parkeer garage verhaalt gaat worden.

Wel bizar natuurlijk dit hele verhaal.

Geplaatst
Rot, maar toch goed te weten dat je niet in de sleur van reparatie komt en dat je gewoon een nieuwe kan uitzoeken.

Veel sterkte de komende tijd met het uitzoeken, adviezen willen wij natuurlijk altijd wel geven maar volgens mij heb jij al ervaring genoeg met de Venga. ;)

De 7 is inderdaad een erg aantrekkelijke, of de Hyundai? Denk maar rustig na..

We gaan zeker even de IX20 bekijken... Wie weet begin ik hier wel een IX20 draadje over een maand.....

Geplaatst

Allemaal heel vervelend, maar ik ben blij voor je dat het allemaal verzekeringswerk is. Je wordt er nooit helemaal beter van, want al die trammelant, maar mogelijk kun je straks wel weer in een nieuwe auto stappen. Ik gun het jullie na deze nachtmerrie.

Geplaatst
We gaan zeker even de IX20 bekijken... Wie weet begin ik hier wel een IX20 draadje over een maand.....

hoi Venga Boys

Gefeliciteerd met het total loss van je auto.

Je zou er niet aan moete ndenken dat je auto opgeknapt zou worden.

Vind je het blauwe licht op het daschboard van de IX20 mooi?

DAt was een van de redenen dan ik niet voor een I30 ben gegaan.

0101910314564_.jpg

Geplaatst

Toch vind ik die zilver/alu accenten in het interieur mooier dan het 'stemmig' zwart/glimmende (nep piano)lak in de X-ecutive.

Geplaatst
hoi Venga Boys

Gefeliciteerd met het total loss van je auto.

Je zou er niet aan moete ndenken dat je auto opgeknapt zou worden.

Vind je het blauwe licht op het daschboard van de IX20 mooi?

DAt was een van de redenen dan ik niet voor een I30 ben gegaan.

0101910314564_.jpg

Op zich vindt ik het dashbord best wel ok. De pianolak is alleen nu verplaatst naar het bedieningspaneel van de ramen. Het stuur van de Venga vindt ik mooier.

Weet je wat... ik ga gewoon een proefritje aanvragen in de IX20 I-catcher

Een blauwe verlichting is wel mooi. Hoop wel dat alle dashboard verlichting dimbaar is. (Dus ook van die navigatie)

Verder is het natuurlijk gewoon een Venga met een ander frontje...:wink:

Ik probeer als het mogelijk wordt deze week toch nog even een foto te maken van mijn wrak..

Geplaatst (aangepast)

Ik had hem een langer leven toegewenst maar hij is vanmiddag uit de parkeergarage getakeld. Zie de

op 0:55 Hij is dus niet helemaal uitgebrand maar wel voor een deel gesmolten.

In HD ziet hij er nog treuriger uit. Vaarwel.....

attachment.php?attachmentid=2052&stc=1&d=1288904525

post-2256-1297853307,94_thumb.jpg

post-2256-1297853308,02_thumb.jpg

Met een printscreen van de video
Geplaatst (aangepast)

Ja, hij was al grijs, maar het was nu wel heel erg triest hoor! Niet leuk, maar gelukkig is het allemaal verzekerd. Ben je inmiddels al wat wijzer geworden over de schadeafhandeling?

aangepast door Smart
Geplaatst (aangepast)
Ja, hij was al grijs, maar het was nu wel heel erg triest hoor! Niet leuk, maar gelukkig is het allemaal verzekerd. Ben je inmiddels al wat wijzer geworden of de schadeafhandeling?

Ja, dat ben ik gelukkig wel deze week .

Na contra expertise van mijn eigen verzekering volgende week krijg ik de zo goed als zeker de nu geldende cataloguswaarde vergoed. Ik weet alleen niet of de kosten rijklaar maken ook vergoed worden....

Ga morgen naar de dealer een nieuwe Steel Grey Venga uitzoeken...

Of het wordt weer de X-Ecutive of het wordt de aantrekkelijk geprijsde Venga Seven. (een verschil van ongeveer 4500,--)

Wat ik dan met de 7 laat schieten is het panoramadak, de elektrisch bedienbare ruiten achter, het leren stuur (Wat ik overigens heel fijn vindt) en de half-leren bekleding. De reden om het panoramadak dan te laten vallen is dat ik de airco veel vaker gebruikt heb dan het dak open afgelopen zomer.

Misschien wel weer een paar licht metalen velgen eronder. Waar had jij jou velgen ook al weer vandaan. Mijn wederhelft vond ze erg mooi :wink: !

no smoking
Geplaatst

Nou, dat is een geluk na een ongeluk dat je volgens cataloguswaarde mag uitzoeken. De afleverkosten zullen voor jouw rekening komen vermoed ik.

Leuk dat jouw vrouw de velgen ook mooi vindt.:mrgreen: Bij mij waren de velgen bij aankoop als 'packagedeal' van het totaal, maar ik heb ze als eerste bij onderstaande site gezien (RC Design 19 Black). Wel met goede Pirelli banden!

http://www.online-velgen.nl/zoeken/kia-velgen/venga/17-inch/11/

Geplaatst

Kosten rijklaar waarschijnlijk niet maar vergeet niet dat je een mooie onderhandelingspositie heb met je dealer!!!!!!!!! Je koopt namelijk zonder inruil en dat is dus korting....... Dus ga de onderhandeling in en ik zou als ik jou was een contra offerte aanvragen bij nieuweautokopen.nl dan weet je waar je van uit kan gaan.....

Succes met de aankoop!

Geplaatst

wees blij dat hij gesmolten is.. er zijn ook mensen die veel rook schade hebben aan hun auto en gewoon hun auto terug gaan krijgen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...