Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

VENGA 1.4 CVVT X-ECUTIVE ervaringen vanaf 02-01-2010

Wel of geen Navigation Pack fabrieksaf gemonteerd ?  

60 leden hebben gestemd

1. 1. Wel of geen Navigation Pack fabrieksaf gemonteerd ?

• Wel: alle functionaliteit is goed op elkaar afgestemd
    • Niet: functionaliteit is vaak te beperkt
    • Misschien: hangt mede af van de prijs

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zit met mijn korte stukjes rijden van de laatste week ook op 8.4L/100km. Op de snelweg met 120km verbruikt de auto ook 8.3/8.4L in doorsnee op de BC. Vind ik overigens veel. Mijn O.el Zafira met 1.8 Ecotecmotor verbruikte toen 7.2L bij 120km/u op de BC. Heeft natuurlijk ook met de verfijning van de motoren te maken. Kia is er (nog) niet.

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

BC's en werkelijk tanken verschillen nog al eens.

Heb je dat al uitgevogeld ?

En is er iemand die aan kan tonen dat start-stop systemen werkelijk voordeel opleveren ?

Heb het nou al een aantal keer gevraagd maar nooit antwoord gekregen.

Geplaatst

Heb vandaag uitgerekend hoeveel benzine we met onze Venga verbruikt hebben o.b.v. getankte liters en gereden kilometers. Kom inderdaad op ander getal uit dan de BC aangaf.

Volgens BC reed ik 6,4 liter/100, volgens de berekening over eerste 1400 km kom ik uit op 7,3 liter ofwel 1 op 13,7. Beduidend slechter maar ik klaag nog niet gezien de andere verbruiken die hier vermeld worden. Overigens wist mijn dealer te melden dat verbruik pas rond de 3000 km op de teller stabiel zou worden.

Geplaatst

Ik ben van mening dat het ecodynamics systeem weldegelijk werkt.

De rolweerstand verlaagde banden hebben hun nut bewezen in meerdere tests. De schakelindicator geeft aan of het zinvol is om op te schakelen ja/nee. zorgt er echter wel voor dat hij lui rijdt. maar in deze tijd van haasting is onthaasting ook wel eens goed. en een motor die neit draait als we stil staan kost geen benzine tegen over een die wel draait. Dus wat willen we nog meer. In deze tijd waar de airco draait zorgt het tevens voor extra lading van de accu zodat hij gewoon de elektrische stroom kan blijven leveren. Er zitten ook nadelen aan duurdere banden, accu en een wat vertraagde reactie op het gaspedaal (staat te lezen op het duitse forum waar je de auto ook zonder het ecodynamics label kunt kopen.)

In nederland leverd het waarschijnlijk een ander label op zodat wij het van de importeur op gelegd krijgen of we moeten een automaat nemen

Geplaatst (aangepast)
Gisteren mijn verbruiksrecord verbeterd: Een ritje IJmond naar Den Haag op de zomerbandjes over een afstand van 75 km. We zaten met 4 personen (2 volwassenene en 2 kinderen) in onze Venga

Met de wind in de rug (N-O 4) en 95 km/h op de teller gaf hij een gemiddeld verbruik aan van 5.3 l/100km.

Op de terugweg (tegenwind) werd hij aanmerkelijk minder zuinig 5.9 l/100km.

Ik wil nog een keer gaan voor 1 op 20 maar dat lukt denk ik alleen bij constant 80km/h .

Het is dus wel degelijk mogelijk om zuinig te rijden met de Venga.

Ok je wordt wel aan alle kanten ingehaald :wheelchair: bij 95km/h maar op deze korte afstanden boek je natuurlijk nauwelijks tijdswinst als je toch 130 km/h rijdt. Ik had de mazzel (bij deze test op dit traject) dat je door werkzaamheden een groot stuk toch niet harder dan 90km/h mag.

Ik zal binnenkort eens het grand-gemiddelde uitrekenen over totaal 5000km. (Ik heb alle tank bonnetjes nog bewaard) ! Ik schat zo rond de 6.6 tot 6.8 l/100km 1 op 14-15 dus.

Zuinig rijden is dus mogelijk mits je maar voldoende anticipeerd, cruise control aan op de grote weg, en in de stad rustig optrekt, snel opschakeld en IGS gebruikt.....

Hier is hij dan: Het grand gemiddelde over 8926 km waarvan ongeveer 2000 km snelweg bij gem. 110 km/h. De rest is woon-werk-shop-tennis-overig-verkeer. (met een lagere gem. snelheid natuurlijk)

We hebben het eerste half jaar 615 liter getankt waarmee we dus uitkomen op 1 op 14,5. (6,9 l/100km) Mijn eerste schatting zat dus aardig in de buurt. :wink:

De tweede helft van het jaar zal ik weer het verbruik meten. Ik voorspel nu al dat dit iets minder zuinig zal zijn. Want: Wat vaker het panorama dak en de ramen open, de airco gaat natuurlijk deze zomer wat vaker aan en tijdens onze vakantie naar Zuid-Frankrijk zal een imperial met dakkoffer het dak sieren over 3000km (Hapro Carver 6.5 welke links of rechts te openen valt)

Al met al vind ik 1 op 14,5 bij "normaal" gebruik best ok te noemen.

Om dit verbruik te halen is snel opschakelen wel noodzakelijk evenals goed anticiperen. De theoretische verbruikscijfers uit de folder zijn daarom alleen onder ideale omstandigheden te halen.:| Maar dat wisten we al......

post-2256-1297853199,44_thumb.jpg

aangepast door Venga-Boys
foto dakkoffer
  • 3 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Na een poosje niet actief geweest te zijn op het forum weer eens een update van Venga-Boys....

Na de wat negatieve berichten van een aantal Venga gebruikers, welke overigens terecht zijn, ook weer wat positief nieuws over onze Venga.

Binnenkort staat ook zijn tweeling broertje bij de dealer. De IX20 van Hyundai met 5 jaar garantie. Ben benieuwd of er ook ergens een Hyundai IX20 Forum gestart wordt. Van mij mogen ze gewoon hier aansluiten.....

Deze zomer bijna 4500 km getoerd over Franse en Italiaanse wegen met de Venga. Nu weer 2 maand in het gareel op het Nederlandse asfalt.

Onderhoud en reparaties tot nu toe :

[*]Kleine beurt bij 15.000 km,

[*]Rechter portierslot is toen vervangen omdat bleek dat hij mechanisch niet open ging met de sleutel. Dit zou betekenen dat bij een lege accu je een ruitje in moet tikken omdat je maar op

Venga EV
Geplaatst (aangepast)

Voor degenen die nog twijfelden over een full-map Navigatie systeem zag ik dat er nu een aanbieding loopt. Nou mag ik hier geen reclame maken maar vindt de actie toch te interessant (bijna 2000 euro voordeel) voor potenti

Geplaatst
En jawel ze hebben het gemiddeld brandstofverbruik vermeld bij 100km/h

Het gemiddelde brandstofverbruik varieert van 5,1L /100 km (1L op 19,6 km) tot 6,8L/100km (1L op 14,7 km).

Er staat nergens iets over verbruik bij 100 km per uur.

Wel over aantal liters benodigd om 100 km af te leggen en erachter hoeveel km je dan per liter kunt rijden. ;)

Geplaatst (aangepast)

Verbruik dat Kia opgeeft is misschien wel te halen met de meest uitstekende condities en op rollers in een testruimte, maar ik deed mijn beste best over de eerste 1000 km en haalde maar net 6.8 op 100 km.

Verder tevreden over de stoelen, die zijn prima. Schakelen gaat als een pakje boter en de vering is keurig afgesteld. De climatecontrole werk zoals het moet, erg goed!

Fijne ruime bergruimte. Met een achterbankje naar beneden kun je weekeendvakantiespullen kwijt.

Kleine beschadiging gezien op plek waar achterklep de stijl raakt. Even naar laten kijken.

Dinsdag krijg ik nog een nieuwe vlotter omdat de aangifte - analoog - na 32 liter verbruik leeg aangeeft!

Eerste krasjes zitten er ook op door iets dat de snelweg over vloog. Ga eens laten zien bij de 'spuiter'of dat voor een paar tientjes opgelost kan worden.

aangepast door KiaVenga12
Geplaatst

Ziek, heel Ziek die tweets.

Ik hoop dat je goed verzekerd bent al schiet je er altijd aan alle kanten bij in.

Herejee wat een drama

Sterkte !!

Geplaatst

Wordt waarschijnlijk morgen pas meer info betreffende de staat van de auto's in de garage. Hij stond wel vol begreep ik net van mijn wederhelft

Ik wil geen Zwarte Venga,

Ben benieuwd naar zijn staat ....

Ze overwegen nu om de garage onder water te zetten....

Hij kan niet zwemmen en alle auto's worden dan als verloren beschouwd.:-(:sad::-(:sad::-(:sad:

Geplaatst

Mijn lieftallige expert naast mij, zegt mij dat wanneer je goed verzekerd bent, je verzekeringstechnisch gewoon een nieuwe auto mag bestellen, maar daar ben je natuurlijk op dit moment niet mee geholpen.

Wij wensen jullie heel veel sterkte toe, is niet leuk om mee te maken!

Geplaatst (aangepast)
Hoe wreed dan ook, maak foto's !

Wat een ellende.......

Ga zeker een poging wagen als dit al mogelijk wordt, al is het alleen al voor de verzekering. Wordt een auto eigenlijk ook total loss verklaard bij heel veel rookschade. :?:

Smart kan gedachten lezen.....Ik was aan het tikken en het antwoord stond er al boven.

Ga morgen de polisvoorwaarden maar eens lezen.

Denk niet dat de schade mee zal vallen.

Geplaatst
Mijn lieftallige expert naast mij, zegt mij dat wanneer je goed verzekerd bent, je verzekeringstechnisch gewoon een nieuwe auto mag bestellen, maar daar ben je natuurlijk op dit moment niet mee geholpen.

Goed verzekerd, krijg je nieuwwaarde uitgekeerd, maar hoe snel heb je weer een auto voor dagelijks werk ?

evt priv

Geplaatst

Emotie en ratio liggen dichtbij elkaar. Het idee dat jouw auto daar in die parkeergarage staat is niet leuk. De ratio dat je goed verzekerd bent, kan je doen berusten in de komende tijd. De garage waar de auto is aangeschaft zal heus wel medewerking willen verlenen aan een tijdelijke oplossing, ter overbrugging van de noodzakelijke levertijd.

Maar we lopen op de zaken vooruit......:|

Geplaatst
Emotie en ratio liggen dichtbij elkaar. Het idee dat jouw auto daar in die parkeergarage staat is niet leuk. De ratio dat je goed verzekerd bent, kan je doen berusten in de komende tijd. De garage waar de auto is aangeschaft zal heus wel medewerking willen verlenen aan een tijdelijke oplossing, ter overbrugging van de noodzakelijke levertijd.

Maar we lopen op de zaken vooruit......:|

Dank voor jullie reacties ;), Ga zeker morgen even bij de dealer informeren wat de mogelijkheden zijn..

Mijn wederhelft komt zo met de bus naar huis. Soms lopen dingen nou eenmaal zoals ze lopen. Dat is mijn geruststellende gedachte voor deze nacht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...