Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

VENGA 1.4 CVVT X-ECUTIVE ervaringen vanaf 02-01-2010

Wel of geen Navigation Pack fabrieksaf gemonteerd ?  

60 leden hebben gestemd

1. 1. Wel of geen Navigation Pack fabrieksaf gemonteerd ?

• Wel: alle functionaliteit is goed op elkaar afgestemd
    • Niet: functionaliteit is vaak te beperkt
    • Misschien: hangt mede af van de prijs

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Over de achterklep viel mij ook op!

Hij valt soms niet dicht! Niet goed genoeg....

Je moet iets harder 'gooien'.. :P ik was altijd gewent dit rustig dicht te laten vallen namelijk

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst
Over de achterklep viel mij ook op!

Hij valt soms niet dicht! Niet goed genoeg....

Je moet iets harder 'gooien'.. :P ik was altijd gewent dit rustig dicht te laten vallen namelijk

Alle deuren vallen wat minder gemakkelijk dicht.

Je moet er een behoorlijke zwaai aangeven, maar het valt gewoon heel mooi dicht

Dit vind ik niet zo'n probleem.

Wat ik wel vreemd vind is dat de benzineklep niet open blijft staan.

Zeker niet als je de tankdop erin hangt!!

Ik moet de benzineklep vast blijven houden.

Geplaatst

Ik ga er vanuit dat al die kinderziektes zijn opgelost als ik een Venga koop:wink:

Geplaatst
Alle deuren vallen wat minder gemakkelijk dicht.

Je moet er een behoorlijke zwaai aangeven, maar het valt gewoon heel mooi dicht

Dit vind ik niet zo'n probleem.

Wat ik wel vreemd vind is dat de benzineklep niet open blijft staan.

Zeker niet als je de tankdop erin hangt!!

Ik moet de benzineklep vast blijven houden.

Huh? Blijft bij mij wel gewoon open hoor.....

Geplaatst
Pombal12,

(...)

Zo haal je de max. afgeschakelde tijd uit de motor en het ISG systeem.

Bij groen, koppeling aanraken gaat de motor weer aan

Hoi Venga OK

Ik vrees dat je geen gelijk hebt... Immers, zodra je de auto met ingetrapte koppeling in vrijloop laat uitrollen is er nog benzine-inspuiting (lees: verbruik), terwijl bij afremmen op de motor het verbruik nul is. Bovendien is de rembekrachtiger niet optimaal meer zodra het ISG intreedt.

Tja, ik kan het verkeerd hebben hoor, maar aan jouw ultieme poging om het ISG te verbeteren kleven nadelen..

Pombal12

Geplaatst
Hoi Venga OK

Ik vrees dat je geen gelijk hebt... Immers, zodra je de auto met ingetrapte koppeling in vrijloop laat uitrollen is er nog benzine-inspuiting (lees: verbruik), terwijl bij afremmen op de motor het verbruik nul is. Bovendien is de rembekrachtiger niet optimaal meer zodra het ISG intreedt.

Tja, ik kan het verkeerd hebben hoor, maar aan jouw ultieme poging om het ISG te verbeteren kleven nadelen..

Pombal12

Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Met koppeling op laten komen bedoel ik dat je de koppeling dus niet meer ingetrapt hebt. Versnelling in neutraal (met die twee zaken voldoe je dus aan de vrijgave voor het ISG systeem) Van 50 km/hr naar 5 km/hr blijft de motor geoon lopen (en heb je dus rem bekrachtiging) Onder de 5 km viel de motor stil (dus voor je stil staat) Bij die snelheid merk je weinig meer van je rembekrachtiging. Als ik de Venga heb zal ik nog eens kijken wat het verschil is in verbruik tussen met gekoppelde motor en "vrijloop" tijdens het remmen. Hier kun je wel eens gelijk in hebben dat dit nadelig werkt.

Anyway blijft leuk om te spelen! Groet, Peter

Geplaatst
Ik vrees dat je geen gelijk hebt... Immers, zodra je de auto met NIET ingetrapte koppeling in vrijloop laat uitrollen is er nog benzine-inspuiting (lees: verbruik), terwijl bij afremmen op de motor het verbruik nul is. Bovendien is de rembekrachtiger niet optimaal meer zodra het ISG intreedt.

(...) Met koppeling op laten komen bedoel ik dat je de koppeling dus niet meer ingetrapt hebt. Versnelling in neutraal (met die twee zaken voldoe je dus aan de vrijgave voor het ISG systeem) Van 50 km/hr naar 5 km/hr blijft de motor geoon lopen (en heb je dus rem bekrachtiging)

Ahhh, ja, ik zie het al, ik heb een verschrijving gemaakt. Het moest zijn NIET ingetrapt... Excuses. Ik bedoel het dus eigenlijk precies zoals jij, MAAR dan n

Geplaatst
Ligt het aan mij ,of is het een groot Peter forum :P

Ha Venga1,

Jij mag als techneut best mee filosoferen over de ins-and-outs van het ISG... :wink:

Geplaatst
Ha Venga1,

Jij mag als techneut best mee filosoferen over de ins-and-outs van het ISG... :wink:

hoi Pomb

Dank je wel, maar ik ben een paar jaar geleden, na 18 jaar gesleuteld te hebben uit de techniek gestapt.

Maar dat ter zijde :-D

Nee wat ik bedoel is dat er op het KIA forum een hoog Peter gehalte is.

Maar natuurlijk mogen alle Peter's mee praten over het ISG systeem hahahaha

Geplaatst
Pombal12,

Tijdens het proefrijden heb ik het volgende uitgeprobeerd:

Je komt aanrijden op een rood stoplicht (je rijdt nog 50 km/hr)

Ruim voor het stoplicht, auto in neutraal en koppeling weer op laten komen.

Met de rem (zonder af te remmen op de motor) de auto tot stilstand brengen.

Mij viel op dat de motor al afsloeg bij dit uitremmen voordat de auto stilstaat, maar al wel flink in vaart is geminderd (nog 5km/hr of zo)

Zo haal je de max. afgeschakelde tijd uit de motor en het ISG systeem.

Bij groen, koppeling aanraken gaat de motor weer aan

Geef toe, de eerste keer voelt het wat vreemd, maar het werkte goed.

Probeer het ook maar eens. Heb het zelf maar een paar keer gedaan tijdens het proefrijden (was een beetje aan het uitproberen met het ISG). Wacht nog op de levering van m'n Venga om het vaker te kunnen doen.

Groet,

Peter

De stuurbekrachtiging werkt nog wel hoop ik als de motor afslaat ?

Geplaatst

Dat weet ik niet...... Heb bde auto bij de proefriten recht laten uitrollen.

Vandaag m'n Venga bij de dealer gezien. Wordt volgende week afgeleverd.

Daarna kan ik weer "spelen".

Wordt vervolgd.

Groet,

(weer een) Peter

Geplaatst (aangepast)

KIA Venga Road Test

Wed, 27 Jan 2010

Aan de rechterkant vindt je een korte video: Honestjohn's Video Road Test

Kan hem helaas niet linken want het is een Flash

Venga1 het is jou kleur alleen het stuur zit anders :-D

Hij is aan de overkant van de plas wel een stukje goedkoper als in Nederland. Hij is daar in 3 uitvoeringen verkrijgbaar: de VENGA 1,2 en 3.

De 3 is vergelijkbaar met de X-Ecutive maar dan inclusief panoramadak en privacy glass achter.

Deze Venga 3 in benzine uitvoering kost daar

aangepast door Venga-Boys
Geplaatst (aangepast)

Wie-o-wie maakt de leukste Venga (KIA) Persona voor de nieuwste versie 3.6 van Firefox. Deze verschijnt dan boven in je browser en onderaan kun je ook nog een klein strookje vullen.

Ik heb er alvast

post-2256-1297852982,14_thumb.jpg

Geplaatst

Ik weet niet eens hoe dat moet!:roll:

Wel mooi gemaakt overigens.:-D

Geplaatst

Even snel, nog voor 't slapen gaan...

Ik erger me een beetje aan het feit dat 't me maar niet lukt om de brandstoftank lekker vol te tanken. Slechts enkele kilometers na een bezoekje aan de pomp geeft de naald van de benzinemeter al geen 'FULL' meer aan. Zoals ik elders al n's heb geschreven, was dat toch heel anders met mijn vorige auto, de Skoda Fabia. Daarmee kon ik immers minimaal 150 kilometers afleggen alvorens er beweging kwam in de meterstand. Met de VENGA is dat schier onmogelijk is mijn ervaring.

Inmiddels heb ik een eerste serieuze verbruiksmeting gedaan over de afstand van 300km. Het gemiddelde verbruik was 1 op 12. De afgelegde ritjes waren relatief kort, (maximaal 15 km. woon-werkverkeer), nooit snelweg, veel boodschapjes, 'taxi-ritjes' voor de kroost, veel koude starts. Bepaald (nog) niet het zuinigheidswonder dat een B-label doet geloven. Maar toegegeven, dit soort ritjes is nou eenmaal bijzonder onvoordelig.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de verbruikscijfers van de kilometervreters onder ons? Wat verbruikt de 1.4 CVVT onder ideale omstandigheden? (met de winterse omstandigheden in het achterhoofd)...

Pombal12

Geplaatst

Feitelijk geef je zelf al aan dat het redelijk onzuinige ritten zijn. Waarom wil je overigens een niet zuivere brandstofmeter hebben, want hij mag maar liefst 150 km in de hoek blijven staan.......!!

Ik denk dat het prettiger is te weten dat je brandstofmeter gewoon werkt zoals het hoort, en dat is natuurlijk wennen. Net zoals de nauwkeurigheid van de snelheidsmeter, die jullie eerder benoemd hebben.

M.b.t. het tanken: volgens mij even wachten met verder tanken totdat de lucht uit de tank verdwenen is, en dan verder met aftanken. Het kost misschien een paar minuten meer, maar levert mogelijk een vollere tank op.

Misschien kun je nu toch een beetje doorslapen!;)

Geplaatst (aangepast)

Onze ervaring is dat hij onder deze winterse omstandigheden gemiddeld 7 liter op 100 km (1 op 14,3) verbruikt op winterbanden. Dit betreft dan dagelijks woon-werkverkeer

en veel korte ritjes waarbij de max snelheid van 75 km/h niet wordt overschreven. (randweg en bebouwde kom)

Er wordt steeds snel opgeschakeld en anticiperend gereden (Als in de verte een stoplicht op rood staat geen gas meer geven maar gewoon laten uitrijden.)

Een rit van 2 x 125 km snelweg met de cruise-control op 100km/h gaf na de tankbeurt een verbruik van ongeveer 6,3 liter op 100km (1 op 15,9)

Ik denk dat we met de Venga straks op zomerbanden nog wel wat zuiniger kunnen rijden en nog 1,5 km extra uit een liter kunnen persen.

Vergeet niet dat de Airco aan ook 3 tot 10% meer brandstofverbruik op kan leveren. En onder deze winterse omstandigheden staat hij vaak aan.

Als ik straks gemiddeld 1 op 16 rijd ben ik dik tevreden.

Maar het zal nooit de zuinigste auto worden van dit moment. Maar om die reden hebben we de Venga ook niet aangeschaft. Dan moet je naar de Lupo bluemotion kijken....

Dus 1 op 12 kan dus wel beter :?

nb

Tips over zuinig rijden vindt je hier

Geplaatst
Wie-o-wie maakt de leukste Venga (KIA) Persona voor de nieuwste versie 3.6 van Firefox. Deze verschijnt dan boven in je browser en onderaan kun je ook nog een klein strookje vullen.

Ik heb er alvast

Geplaatst
Waarom niet 1 maken met clublogo etc? Zo promoten we de club ook weer bij het "groter" publiek..

Ook prima, misschien wat voor BW, Ik begin net pas met photoshop te stoeien...

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...