Jump to content

Onze eerste indruk van de Venga

Recommended Posts

Posted

Zijn net bij onze nieuwe dealer geweest in Herten Boy Heynen.

Hier verkopen ze ook de Saab.

Om het maar direct te zeggen denk dat de Venga het goed zal doen in Nederland. Voor ons persoonlijk (sorry dat ik het zo zeg) een echte grijze muis auto. Veel afgekeken van andere merken en dit netjes verpakt in een weldoordacht concept. Het is geen wow wagen je krijgt wat je ziet.

Had direct het gevoel dat wij meer waarde terug gekregen hebben dan bij deze Venga. Ons viel hij qua uiterlijk tegen. Maar wij vallen dan ook op de wat andere auto.

Groetjes,

Relena

Posted (edited)

Ieder zijn eigen mening, persoonlijk vind het afkijken gezeur BS :), want elk merk heeft wel wat weg van andere merken, maar ieder zijn mening natuurlijk.

BTW, ben je naar de nieuw 9-5 wezen kijken? Bloed mooie wagen :). OF staat die er nog niet?

Edited by Url
Posted
Ieder zijn eigen mening, persoonlijk vind het afkijken gezeur BS :), want elk merk heeft wel wat weg van andere merken, maar ieder zijn mening natuurlijk.

BTW, ben je naar de nieuw 9-5 wezen kijken? Bloed mooie wagen :). OF staat die er nog niet?

Nee heb echt alleen maar naar de Venga gekeken.

Mijn vrouw vond het jammer dat er geen stond met een zonnedak.

Posted

Ik kan me voorstellen dat de Venga toch een goed verkocht auto'tje gaat worden...En dat voor een grijze muis.. Hij biedt veel luxe voor zijn klasse en dat tegen een redelijke - lees goede - prijs...

De Venga is ook niet mijn ding, net als de SOUL, maar dat is een kwestie van smaak en die is gelukkig persoonlijk..

Posted
Dank je wel

Ik voel me direct jaren ouder :oops:

Volgens mij wordt de Meriva van opel ook messt verkocht aan 50+'ers. En de Matrix van Hyundai ook...

Dus zo gek is mijn stelling niet dacht ik . Tuurlijk er rijden ook wel mensen van 30+ in en van 40+.

Posted
Volgens mij wordt de Meriva van opel ook messt verkocht aan 50+'ers. En de Matrix van Hyundai ook...

Dus zo gek is mijn stelling niet dacht ik . Tuurlijk er rijden ook wel mensen van 30+ in en van 40+.

Ik heb het even aangekeken Roderik, maar nu ga je te ver h

Posted (edited)

@Smart

Ik heb nog eens opgezocht wat de pers hierover heeft geschreven.

- Autovandaag.nl zegt over de Venga: "De Soul voor het jonge publiek, de nieuwe MPV (Venga) voor de oudere doelgroep die de hoge zit op prijs stellen".

Waarom gaat volgens jou de vergelijking niet op het een Opel Meriva of Matrix? Volgens mij hebben we hier allemaal over kleine MPV, zo wordt de Venga ook genoemd. Kwa prijs zitten de Venga, Meriva en Matrix bij elkaar in de buurt. Volgens mij zwemt de Venga in hetzelfde zwembad.

En waarom benoem ik de klasse 50+? Mijn gedachte is dat gezinnen met kinderen vaak nog net iets groter willen, dus meer richting bijvoorbeeld een Carens.

De tijd zal het leren, en ik wil ook best eens bij een dealer vragen welke doelgroep op deze auto afkomt. Ik ben nu een aantal keren bij de dealer geweest sinds de Venga uit is, en je mag raden wie ik toen intresse hadden.

Jou pittige reactie verbaast me, ik ben daarom benieuwd naar jou argumenten waarom ik deze vergelijking niet zo mogen maken.

Edited by Roderik
Posted

't is raar. maar als ik een Soul zie, is dat een vaak grijze en zit er een grijze pollewop (x2) 60+ in.

(zo jammer van die auto)

De Venga heb ik nog niet zien rijden..maar dat lijkt me nou juist een tof bakkie voor mensen

met kinderen 8+ (geen buggievolk) en die zijn doorgaans nog lang geen 50..

Posted

Mijn dochter is 11- (of te wel 10) maar de Venga is niet ons ding.. Ook vanwege het feit dat we een 4-voeter hebben die regelmatig met ons en wij met hem op stap gaan.. de SW is een idealere gezinswagen dan de Venga volgens mij..

Posted (edited)

Ik hoor nog tot de 50- groep.

Wij hebben twee kinderen

Waarom ik een Yaris Verso rijd is de hoge zit.

Ik krijg met een lage zit altijd last van mijn linkerbeen.

Hier heb ik geen last van als ik in een hoog model auto zit.

Zo heb ik ook in de C

Edited by Venga1
Guest GreyGriffin
Posted

Hallo Venga1,

Meer omgaan met de 50-plus-groep? Je kunt het gerust proberen... Wij bijten niet, gedragen ons in het algemeen redelijk welopgevoed en zijn altijd in voor een goed gesprek.

Groet van

GreyGriffin

(zestig-plus)

Posted
Hallo Venga1,

Meer omgaan met de 50-plus-groep? Je kunt het gerust proberen... Wij bijten niet, gedragen ons in het algemeen redelijk welopgevoed en zijn altijd in voor een goed gesprek.

Groet van

GreyGriffin

(zestig-plus)

Daar sluit ik mij helemaal bij aan.

Groetjes,

Relena

Posted
........Jou pittige reactie verbaast me, ik ben daarom benieuwd naar jou argumenten waarom ik deze vergelijking niet zo mogen maken.

Op de 1e plaats, de soep wordt niet zo heet geheten als die wordt opgediend:lol:

Maar toch plaats ik enige kritische kanttekeningen bij jouw argumentaties.

Jij benoemd in

Posted

Van mij dan ook nog een reactie...

ik ben dichter bij de 60 dan de 50. Ik rij nu nog met veel plezier mijn Sorento en vind dat zeker niet misstaan. Ik ging kijken voor de cee

Posted
Ik hoor nog tot de 50- groep.

Wij hebben twee kinderen

Waarom ik een Yaris Verso rijd is de hoge zit.

Ik krijg met een lage zit altijd last van mijn linkerbeen.

Hier heb ik geen last van als ik in een hoog model auto zit.

Zo heb ik ook in de C

Posted
Van mij dan ook nog een reactie...

ik ben dichter bij de 60 dan de 50. Ik rij nu nog met veel plezier mijn Sorento en vind dat zeker niet misstaan. Ik ging kijken voor de cee

Guest Pombal12
Posted

Jongelui en minder jonge lui,

De VENGA is een auto voor ALLE leeftijden! Hij is hip, modern en helemaal van deze tijd! Over smaak valt niet te twisten, maar de VENGA kan niet eenvoudig in een hokje geplaatst worden.

Ik heb er inmiddels een kleine 700 kilometer op zitten in mijn VENGA, dus ik denk een 'eerste indruk van de Venga' te kunnen geven... Ter illustratie; ik verzin allerlei klusjes, ritjes, smoesjes, boodschapjes, proefritjes, taxiritjes en ommetjes om met de VENGA te kunnen rijden. Ik ben volmaakt gelukkig met deze ZALIGE auto!

Op het gevaar afgaande dat ik teveel superlatieven ga gebruiken, maar ik ben zeer trots en rijd ermee als een vorst! De auto geeft immers de indruk alsof 'ie komt uit 'n v

Posted

Hey Pombal12 (hoe kom je op die naam?),

Een stuk uit het hart geschreven, leuk!:lol:

Posted
Dank je wel, Leuk cadeau tje toch

Ook van mij van harte Venga1.

Groetjes,

Relena

Posted
Ook van mij van harte Venga1.

Groetjes,

Relena

Die kerel is pas maandag jarig. Nu al feliciteren is drie dagen naast de schoenen lopen.....;)