Venga1 Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Hoera Hoera Hoera Vandaag eindelijk de dag dat ik de nieuwe KIA Venga kan ophalen. NIET DUS!!!!! Ik ben zojuist gebeld dat het kenteken nog niet bekend is , en dat het misschien morgen,maar waarschijnlijk nog wel een paar dagen kan duren. Ik ben afgelopen week bij de dealer geweest, toen was het nog niet aangevraagd, het zou die dag aangevraagd worden (28 Dec) Afgelopen zaterdag nog even gebeld, nog niet binnen,maar wees gerust,maandag hebben we alles. Nu wordt ik dus gebeld met het feit dat ik niet hoef te komen. Anders had ik wel gaan werken, nu speciaal een vrije dag genomen. Je zal maar overstappen op een andere verzekering. Ik baal als een stekker. BAH!! Ik hoop niet dat dit het begin is van een hoop KIA ellende. Ik heb om schade vergoeding gevraagd, ben het er gewoon niet mee eens. Quote
El-Rio-Grande Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Hoi Venga, Ik zou inderdaad om een goede schadevergoeding vragen en als de donder je werk bellen of je dan nog een halve dag kunt komen werken zodat het je maar een halve dag heeft gekost. Zou houd je voor jezelf de schade beperkt en loop je je vanmiddag niet te ergeren aan dit gedonder. Wat een tegenslag zeg! Kan me goed voorstellen dat je er knap van baalt! Lekker vanmiddag gaan werken en zorgen dat je een goede schadevergoeding krijgt! Groetjes, Peter Quote
Venga1 Posted January 4, 2010 Author Posted January 4, 2010 Tja, ik werk maar tot half 4 (vroeg beginnen) Voordat ik er ben kan ik alweer bijna naar huis gaan. Ik heb zojuist met KIA Nederland gebeld. Ik heb gevraagd of er vertraging met uitgifte is. Voor het zelfde geld staat het nu bij een uitdeukerij. Ze vragen het Chassis nummer voor me op, en kijken wat er aan de hand is. Misschien vind de dealer dit niet prettig, maar het is maar goed dat ik nu niet bij de dealer sta. Ik zou een hoop lelijke dingen zeggen:x Quote
El-Rio-Grande Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Tsja, ze hebben niet voor niks met jou afgesproken dat je de auto vandaag kunt ophalen. Dat ze dan op de dag zelf bellen dat het geen zin heeft om te komen, met excuus dat het kenteken nog niet in orde is, is niet netjes. Best slim dat je even de dealer passeert en Kia Nederland hebt gebeld. Nu hopen dat Kia Nederland ook netjes terug belt en een bevredigend antwoord voor je heeft..! Zonde van je dag werken... maar ga maar niet te veel zitten malen over het hele gebeuren, daar word je niet vrolijker van en d Quote
Kia Fan Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Wel slim van je!! Want het zou goed kunnen dat je dealer (weet niet welke dealer je hebt.....) de aut ogewoon nog niet betaald heeft aan Kia en dan sturen ze de kentekens niet af....... Ben benieuwd...... Succes in ieder geval!! Quote
jeroen1970 Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Die dag vrij nemen doe je naar mijn bescheiden mening toch zelf? Als je tot 15:30 werkt, had je afhankelijk hoe ver je van je dealer woont toch nog even om je auto op te halen. Kijk dat het balen is, zeker als je het helemaal verwacht dat is een feit. Maar verder zijn er altijd dingen die kunnen gebeuren, en waar je je beter niet al te druk over kan maken, omdat dit de situatie toch niet veranderd. Hopelijk krijg je deze week nog snel je auto Groet, Jeroen p.s. zit ook te wachten op bericht van de dealer Quote
Smart Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Heel vervelend Peter, maar zoals mijn voorgangers reeds gememoreerd, laat je dag daarmee niet vergallen door deze korte tegenslag. Vergeet niet: het is ook een leuke dag zo met je verjaardag, toch? En wat Jeroen1970 aangeeft, daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. De Kia-dealer zal nooit niet die vrije dag kunnen/willen vergoeden. Mogelijk kunnen ze je tegemoet komen met een extra accessoire o.i.d.! Maar nogmaals, geniet je dag. Quote
Rio-man Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Ik vind het niet zo shocking dat de kentekenplaten er nog niet zijn op dag van aflevering. Dit heeft vaak genoeg te maken met een trage importeur, of zelfs de RDW die niet vlot genoeg kan uitleveren. Heb er zelf ook vaak genoeg mee te maken dat ik een klant moet afbellen omdat de platen er nog niet zijn. Ik zou me niet te druk maken. De auto komt vanzelf. En geniet lekker van je vrije dag! Maak een boswandeling ofzo, lekker ontstressen En even off-topic: Met deze post is nummer 1.000 een feit! Quote
Venga1 Posted January 4, 2010 Author Posted January 4, 2010 Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in. Ik heb zelf de dag vrij genomen. Ja het is mijn verjaardag, en heb daarvoor alles verzet. Maar ik heb de dag vrij genomen, niet vanwege mijn verjaardag, maar om de auto op een nette manier af te leveren, door het weer ziet het er niet uit, en wilde nog een en ander er uithalen. Ik vind gewoon dat een dealer niet zo op het laatste moment het niet kan annuleren . Dit kon hij zaterdag ook wel weten, dan was ik gewoon gaan werken. Ik heb al meerdere nieuwe auto's gehad, maar zoiets stoms als dit heb ik nog niet meegemaakt Quote
Venga1 Posted January 4, 2010 Author Posted January 4, 2010 KIA Nederland heeft mij zojuist gebeld Er is niets met de auto aan de hand. De auto schijnt geheel klaar te staan, er is bij de aanvragen van 29 december iets mis gegaan. Wanneer de auto geleverd gaat worden is niet bekend. Er moet en volgens KIA speciale handelingen verricht worden om dit op te lossen. Men hoopt nog van de week te leveren, maar dit is helemaal niet zeker Quote
bigwade Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Het glas is halfvol.... Scheelt je ook een paar dagen pekel....... FIJNE VERJAARDAG !! Quote
bigwade Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 En even off-topic: Met deze post is nummer 1.000 een feit! http://www.kiaclub.nl/kiaclub-cafe/3373-de-1000-a.html#post22311 Quote
El-Rio-Grande Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Verjaardag?? Verjaardag??? Waar is de taart??? :mrcool: Van harte gefeliciteerd met de verjaardag! Had een mooi kadootje geweest als je de auto vandaag had gehad... Hopelijk krijg je dan een bosje bloemen bij je auto, als 'goedmakertje' voor deze tegenvaller op je verjaardag... In elk geval proficiat met de verjaardag, maak er verder nog maar een mooie dag van! @ Rio-man: Welkom bij de club van de 1000jes... xD Groetjes, Peter Quote
Roderik Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Dat bosje bloemen mag je altijd wel verwachtte dacht ik als je zoveel geld naar een dealer komt brengen. Nee een weekendje weg met de Venga op kosten van Kia lijkt me een mooiere tegemoetkoming. Quote
El-Rio-Grande Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Dat bosje bloemen mag je altijd wel verwachtte dacht ik als je zoveel geld naar een dealer komt brengen.Nee een weekendje weg met de Venga op kosten van Kia lijkt me een mooiere tegemoetkoming. Heb je helemaal gelijk in.... Maar in deze tijden denk ik dat je dat toch echt kunt vergeten... Zie bij mijn dealer in elk geval nooit bosjes bloemen de laatste tijd... Groetjes, Peter Quote
Guest Jantje Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Nou het belangerijkste is dat er niks raars met de auto zelf is! Voor de rest natuurlijk wel balen dat je nu nog niet weet wanneer je hem krijgt:sad: Quote
Venga1 Posted January 4, 2010 Author Posted January 4, 2010 Ik moet jullie zeggen dat ik er nu wat anders tegen aankijk dan vanmorgen. Zo heb ik ook een de kans gehad om mijn kinderen naar school te brengen. Maar ik baalde er gewoon heel erg van, je rekent er toch op! Nou ja ik moet maar geduld hebben,en zoals Frank zei: weer en paar dagen minder pekel. Bedankt voor de felicitaties Quote
Guest Daiz Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 dat is balen zeg!! VAN HARTE GEFELICITEERD NOG!!! Maar er maar nog een leuke dag van Gr Daiz Quote
Guest reen Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Ik moet jullie zeggen dat ik er nu wat anders tegen aankijk dan vanmorgen.Zo heb ik ook een de kans gehad om mijn kinderen naar school te brengen. Maar ik baalde er gewoon heel erg van, je rekent er toch op! Nou ja ik moet maar geduld hebben,en zoals Frank zei: weer en paar dagen minder pekel. Bedankt voor de felicitaties Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag en minder leuk met de auto. Je moet het zo zien, de auto blijft mooi schoon, als je hem nu had gehaald, zat hij onder het sneeuw en had je niet kunnen showen. Ik heb ook zoiets meegemaakt en kwam de kenteken op het laatst moment binnen! Bloemetje van aankoop van een auto? Kan dat er nog wel af? Tegenwoordig mag je blij zijn als je de sleutel krijgt. Succes met het volhouden van deze situatie! Quote
Alex VB Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Och.. Het houdt de spaning weer een paar dagen op een lekker hoog niveau.. Je kunt natuurlijk iedere dag bij de dealer langs gaan en naar je mooie, nieuwe Venga gaan kijken.. Op een gegeven moment is de dag er dat je niet alleen maar gaat kijken, maar.... Jawell.. Je kan hem eindelijk meenemen!!! Jippie.. Je hebt je Venga... Quote
Roderik Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Venga1, Was het eerder vandaag door een snelle reactie nog vergeten: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Lijkt me idd echt balen je steld je er toch op in, vandaag een nieuwe auto. Januari is nu eenmaal niet de meest handige tijd om een auto te laten afleveren in verabdn met pekel end., maarja daar ontkom je soms niet aan door kortingen end. Straks na de winter goed poetsen en je steelt dit voorjaar de show Veel succes met wachtten, hoop dat je spoedig je nieuwe Venga voor de deur hebt staan! In ieder geval nog een fijne verjaardag! Quote
Remko .me Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Wat rot dat dit zo heeft moeten gebeuren! Gelukkig zit je nu wel iets beter met het weer, want het is echt niks al dat pekel. Wat ik wel rot vind is dat ik het heel erg herkenbaar vind.. mijn venga is ook totaal onbekend wanneer hij binnen komt.. de dealer zegt ook nog geen kenteken te hebben en de precieze leverdatum is ook nog niet bekend.. ze denken eind van de week. Lijkt wel of het een landelijk iets is? Bij een collega van mijn vader die de venga heeft besteld idem dito. Quote
bigwade Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Lekker gepoetst binnen laten staan, toch ?? Bij de RDW zal het wat druk zijn en ja, die moeten ook met z'n allen naar de nieuwjaarsborrels Quote
Peterrrrr Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Gefeliciteerd als eerste ! Ik moet zeggen dat wij ook wat afleveringen hebben moeten omzetten omdat er 3 kentekens niet binnen waren. Met de Venga is heel iets anders aan de hand !!! Daar moet een modificatie aan de airbags aangebracht worden. Dit moet gemeld worden bij KIA anders geven ze het kenteken niet vrij... Verder niks aan de hand hoor en met die modificatie is de Venga weer 100 % Quote
Venga1 Posted January 4, 2010 Author Posted January 4, 2010 Allemaal bedankt voor de felicitaties Peterrrrr, open ik net een nieuw topic met de mededeling over de gordijn airbags. stel je daar nog even een vraag, anders loopt het door elkaar Quote
Recommended Posts